Gå til innhold

Hva skal vi finne på på vårt jubileum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har snart jubileum og det er min tur til å finne på hva vi skal gjøre men jeg er tom for ideer.

Noen som har noen gode tips? Gjerne med 1 overnatting og ikke noe som er svindyrt! 

Anonymkode: 2481d...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er budsjettet ditt?

Da jeg og samboeren hadde jubileum så betalte jeg for to netter på et hotellrom med privat jacuzzi i byen vi bor i. Han visste ingenting annet enn at han måtte ta med badebukse, skift og pass (måtte jo mislede ham litt da). Han er fattig student så han har ikke muligheten til å spandere slike ting på meg før neste år, men han fortjente virkelig et ordentlig avbrekk fra økonomien og bare leve litt som en konge. Helga ble veldig vellykket, for å si det slik.

Anonymkode: 888eb...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer enn 2000,- pga han har snart bursdag og det er jo jul. Sist gang var vi 2 uker i Spania så blir noe litt mindre denne gangen ☺️ Men jeg har lyst å finne på noe originalt, romantisk og morsomt. Bring on the tiiips 😝

Anonymkode: 2481d...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mer enn 2000,- pga han har snart bursdag og det er jo jul. Sist gang var vi 2 uker i Spania så blir noe litt mindre denne gangen ☺️ Men jeg har lyst å finne på noe originalt, romantisk og morsomt. Bring on the tiiips 😝

Anonymkode: 2481d...6c4

Spadag?

Anonymkode: 888eb...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dagers tur med en av colorlines  båter til Kiel.  Oppgrader lugar gjerne  for ekstra komfort . Besøk spa avdelingen underveis.  Spis på de forskjellige restaurantene ombord og kos dere med show  og danserestaurant om kveldene.   Bruk et par timer på shoppingsenteret I Kiel. 

Eller ta turen med Dfds seawayas sin båt til København. Her får dere 7 timer I byen og her er mye å finne på inkludert tivoli og akvariet.

grei tur dette også.

Begge disse går fra Oslo og krever 2 overnattinger.

Bor dere nærmere Larvik eller Kristiansand  så kan man ta en av colorlines båter til Danmark,   Finnes flere turer med båt og en overnatting blant annet til Skagen. Det er et rimelig alternativ og både Skagen   by og  Grenen er koselige steder å besøke.

kan dere ta med bil så er Jylland  ikke større enn at man kommer mye rundt på en dag.

Om dere bor I nærheten av en jernbanestasjon så har jo NSB billige biletter til 199 om man er tidlig ute og da kan man jo ta toget til en by eller et sted man ikke har besøkt før og være der et par dager og finne på noe der.

Norwegian har vel rimelige biletter så kan dere være fleksible på dato og sted så kan du sikkert få tak i  en rimelig tur. Og velger du  et sted med billige hotell så kan dere vel få en grei tur et par dager.   Mange flyturer innen et par timers tid som man kan velge. 

Tenker på byer I Polen, Vilnius, Tallin, Stockholm, Amsterdam,  Budapest,  Wien, Bratislava,  Berlin og andre I liknende nærhet.

Hvis friluftsliv og fiske er av interesse så kan kanskje en weekend I en rorbu være tingen. Eller  kanskje en tur på hesteryggen.  Finnes vel flere slike steder hvor det arrangeres turer man kan bli med på.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...