Gå til innhold

Legeattest for bilbelte


Spillern

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Spillern skrev:

Hva skal jeg si til legen som unnsyldning??

Hva mener du?

Anonymkode: ffb4f...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du "unnskyldning" for å slippe belte så håper jeg du angrer den dagen du kræsjer. Det er ikke "tøft" å kjøre uten belte. Å du får ikke bevis på å slippe helt uten videre. 

Anonymkode: 7d572...7c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha en legit grunn for å få det da, så om du ikke klarer å komme på det selv har du vel ingen grunn? :P

Anonymkode: 1d75c...710

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Spillern skrev:

Hva skal jeg si til legen for å få det?

Hvorfor lager du to tråder om det samme? Ikke å bruke sikkerhetsbelte er jo gambling med eget liv. Det holder ikke å være lei av å bruke det. 

Anonymkode: 24279...d32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Spillern skrev:

Hva skal jeg si til legen for å få det?

Det heter legeattest for å SLIPPE å bruke bilbelte. 

Å nei, du får det ikke uten en jævlig god grunn som skal bekreftes. Lykke til med å lure helsevesenet. 

Anonymkode: 7d572...7c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke legeerklæring på fritak av bilbeltebruk da jeg var operert og stiftet igjen i hele brystkassen. Men jeg fikk legeerklæring på hva jeg hadde gjennomgått. Bilbelte er obligatorisk. Kan du ikke bruke bilbelte, så ta buss eller bane, sykkel eller gå, både for din egen del og for alle andres del. Det er ikke tøft å være trafikkskadet grunnet manglende bilbeltebruk. 

Alternativt kan du bruke bilbelte over hoftene og bak ryggen, men heller ikke dette er anbefalt, med mindre du er operert i brystkassen. 

Anonymkode: 25e1f...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke andre alternativer nå til dags?

Uansett så er det problematisk da du under frontkollisjon kan stupe ut frontvinduet og smell inn i frontvinduet og sjåføren i den bilen du kræsjet med. Så du kan altså drepe en annen person med kroppen din om du ikke bruker belte. Det blir som å skyte en kanonkule på sjåføren i den andre bilen

Anonymkode: 204bb...82c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli en fare for andre og.

 

At noen i det hele tatt har tenkt tanken på dette er helt utrolig.

Anonymkode: 3e72d...d55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen menneskerett å kjøre bil. Alternativettil å bruke belte er andre transportmidler.

Anonymkode: 3c11f...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ha en legit grunn for å få det da, så om du ikke klarer å komme på det selv har du vel ingen grunn? :P

Anonymkode: 1d75c...710

På norsk heter det legitim.

Anonymkode: 3c11f...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du er en umoden 18 åring som akkurat har tatt lappen (står fast på umoden uansett hvor gammel du er). Tenk litt med hodet som sitter fastskrudd på skuldrene dine så sparer du kanskje både ditt eget og andres liv, men det kommer ikke til å skje deg gjør det vel? Du kommer Aaaldri til å havne i en ulykke du? Patetisk.... 

Anonymkode: 7d572...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg, og sikkert de fleste andre, vil ikke ha en passasjer i bilen som ikke bruker bilbelte. Mulig med unntak av hvis vedkommende har en uhyre god grunn (F.eks. at jeg skal hente noen på sykehuset som nylig er operert i bryst/mage), men det har tydeligvis ikke du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at du er en umoden 18 åring som akkurat har tatt lappen (står fast på umoden uansett hvor gammel du er). Tenk litt med hodet som sitter fastskrudd på skuldrene dine så sparer du kanskje både ditt eget og andres liv, men det kommer ikke til å skje deg gjør det vel? Du kommer Aaaldri til å havne i en ulykke du? Patetisk.... 

Anonymkode: 7d572...7c3

Vist jeg flyr gjennom ruta og treffer en annen, da er det nok ikke mitt problem. Da er jeg sikker død😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Spillern skrev:

Jeg skal ikke kjøre men sitter på. Man må ha belte da og

Som skrevet over, har du en fysisk frunn til ikke å bruke bilbelte midlertidig så får du en legeerklæring på din medisinske tilstand. 

Legeerklæringer der du fritaes for bilbeltebruk er ikke lengre lov å gi/bot får du uansett. Å sitte på uten bilbelte er mer risikosport enn å være sjåfør uten bilbelte. Bli voksen. 

Anonymkode: 25e1f...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som skrevet over, har du en fysisk frunn til ikke å bruke bilbelte midlertidig så får du en legeerklæring på din medisinske tilstand. 

Legeerklæringer der du fritaes for bilbeltebruk er ikke lengre lov å gi/bot får du uansett. Å sitte på uten bilbelte er mer risikosport enn å være sjåfør uten bilbelte. Bli voksen. 

Anonymkode: 25e1f...bb9

En annen ting er at de fleste biler har alarm som uler i det vide og det breie når bilbelte ikke blir brukt og setet blir belastet med noe vekt. 

Anonymkode: 25e1f...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...