Gå til innhold

Sometimes waiting is the hardest thing of all..


Mirabelle

Anbefalte innlegg

Etter en lang tenkepause og titting gjennom de dagbøkene som er i denne tråden, bestemte jeg meg for å lage en egen. Mest for å ha et sted å dele tanker og følser, for dem er det nok av i denne prosessen. 

Litt om oss og vår vei så langt;  Vi er to jenter, vi er git og begge er i 30 årene, jeg er den yngste. Vi startet denne karusellen november 2013 da legen og gynokolgen sendte henvisning til Rikshospitalet. Veien har vært lang, og virker endeløs. , takket være at vi i det hele tatt har denne muligheten via det offentlge i Norge har vi valgt dette fremfor å reise til Danmark. (Det er jeg som skal være *rugekassen*)

Vi hadde første samtale på Riksen i juni 2014 hvor det ble påvist endometriose hos meg, så da var det å vente på operasjon. Denne ble det en del kluss med, så jeg ble ikke operert før februar 2015. Deretter ga de grønt lys og vi valge da å starte med inseminering. Det hadde jeg ikke gjort hadde jeg visst det jeg vet i dag :sukk:Det tok mislykkede forsøk (Mai 2015, August 2015, Oktober 2015 og februar 2016) Etter det var det å gå over til IVF. Jeg ble satt på det de kaller kortregime fordi jeg har reagert så negativt på hormonene jeg fikk mens vi holdt på med inseminasjons forsøkene. Vi ble satt da i August 2016, men dette forsøket ble avbrutt fordi jeg ikke reagerte nok på medisnene og hadde ett egg :sukk:Slaget var hardt, så ikke den komme i det hele tatt. Og når vi da måtte vente til November igjen virket ukene lange. Men vi startet på med medisiner i November, men heller ikke denne gangen reagerte jeg godt (til tross for høyere dose medisiner - Menpur) Men denne gangen bestemte de seg for å ta det ene egget ut. De fikk ut to, men bare et overlevde befruktning og delte seg i fire før det ble satt inn igjen torsdag 24 november! Det vil si, akkurat to uker i dag.. Så nå sitter jeg her, tror det er det som kalles rugedag (?) (er ikke så godt kjent med alle ordene :rodme:) Altså rugedag 15 og har ingen tro på at dette skal gå. Jeg gikk på Progesteron, Crinone gel, fra uttak til og med tirsdag denne uka. Samme dag som blodprøven ble tatt og den er sendt til Riksen, får kanskje svar imorgen eller på mandag.. Men siden jeg overhode ikke har trua på dette og venter på mensen, så er det som det ikke spiller noen rolle heller.. Det er litt rart det der. Jeg vet ikke når mensen eventuelt skal komme, siden Crinone gelen visstnok kan utsette den.. men mensmurringer har jeg, har egentlig hatt hele tiden. Hvis det ikke går nå, noe jeg ikke tror at det gjør så blir det full pakke med medisner neste gang. Nesespray og alt, siden vi ikke har noen egg på frys.. Må innrømme at jeg var så neddopa under uttaket at jeg ikke kan si at det var vondt, ubehagelig ja. Men er ikke livredd for å gjøre det igjen om det så er (bare jeg får samme dose med piller så skal det gå bra :fnise:) Men det er mer den følelsemessige berg og dalbanen som tærer på, og som gjør denne reisen så utrolig slitsom og krevende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende. Jeg hadde tatt en hjemmetest. Hvorfor slite seg mentalt ut hvis man kan få svaret og enten glede seg eller bli forberedt på mensen allerede nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål. Har dere vurdert at den andre er "rugekassen" siden du ikke har den optimale helsa? Kanskje ventingen blir kortere hvis dere bytter roller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/9/2016 den 11.50, Ny Bruker skrev:

Et annet spørsmål. Har dere vurdert at den andre er "rugekassen" siden du ikke har den optimale helsa? Kanskje ventingen blir kortere hvis dere bytter roller?

Hei :)

 

Jeg orket ikke nok en negativ test, så derfor lot vi være. Og det er en del grunner til at det er jeg som er *rugekassa* hos oss, men det ønsker jeg ikke å utdype her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mirabelle skrev:

Jeg orket ikke nok en negativ test, så derfor lot vi være. Og det er en del grunner til at det er jeg som er *rugekassa* hos oss, men det ønsker jeg ikke å utdype her :)

Æsj, helt sikker på den er negativ altså? Så synd :sukk: Men må du ikke ta blodprøve etter et visst antall dager?

Altså, det er ikke alt en trenger å vite..selv om du har opprettet dagbok om temaet så tenker jeg ikke at det er nødvendig å dele aaaabsolutt alt heller!! Det er vel mer et sted å lufte tanker rundt prosessen, eh?! 

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Diddles skrev:

Æsj, helt sikker på den er negativ altså? Så synd :sukk: Men må du ikke ta blodprøve etter et visst antall dager?

Altså, det er ikke alt en trenger å vite..selv om du har opprettet dagbok om temaet så tenker jeg ikke at det er nødvendig å dele aaaabsolutt alt heller!! Det er vel mer et sted å lufte tanker rundt prosessen, eh?! 

:klemmer:

Hei Diddles :) så fint at du fant boka :hoppendeglad: Koselig å være tilbake altså :)

Tok blodprøve på tirsdag, hos fastlegen. Den ble sendt til RIksen.. snakket med dem  på fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. så var det sånn da, at etter å ha snakket med Riksen på fredag så viser det seg.. Utrolig nok:overrasket: at prøven var positiv :daane::overrasket::overrasket: Fortsatt i sjokk her.. å tok test i dag tidlig, bare for å ha gjort det. Og den var soleklar positiv :overrasket: Såå...ehm...ja.. fortsatt lenge igjen, så vi år se.. men jeg kan ikke tro at det gikk... shit banditt :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Er noe kjent med deg :lur: Så koselig at du er tilbake (for jeg gjetter rett??)

Positiv test? :bolledeig: Så spennende. Forstår at du er sjokkert ja. Spennende :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/11/2016 den 14.36, Kakaoen skrev:

Hmmm.. Er noe kjent med deg :lur: Så koselig at du er tilbake (for jeg gjetter rett??)

Positiv test? :bolledeig: Så spennende. Forstår at du er sjokkert ja. Spennende :danse: 

Tusen takk :rodmer:

På 12/11/2016 den 16.36, tr.heimspia83 skrev:

Oj så spennende 😃

Gratulerer så masse med liten spire i magen :hoppendeglad:

Tusen takk :rodmer:

På 12/12/2016 den 10.13, Diddles skrev:

Åååå, så gode nyheter da :strix: Spire i magen :rodmer: 

Tusen takk :rodmer:

 

Det føles veldig rart og helt uvirkelig, klarer ikke helt å ta det innover meg. Selv ikke når jeg idag ringt å bestilte ultralyd i uke 8 klarte jeg å forstå det jeg selv sa :overrasket: Kunne like gjerne bestilt den til noen andre... 

Sprøtt.. har tatt to tester, sånn for å få en positiv pinne :rolleyes: Og det fikk vi jo, to stykker. Veldig rart...

Men hvis alt stemmer, så er jeg nå 5 uker og 2 dager.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Sukk altså - den nygravide forvirrende følelsen :rodmer: Det er så emosjonelt kaos :ler: ...og for en deilig liten hemmelighet å bære på i jula :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅ så herlig å lese :rodmer: Husker igjen følelsen. Tok en haug av tester :hoho: Men det var ikke virkelig før man fikk se den lille ræga på skjermen :nigo: 

Når skal du på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Diddles skrev:

Åh! Sukk altså - den nygravide forvirrende følelsen :rodmer: Det er så emosjonelt kaos :ler: ...og for en deilig liten hemmelighet å bære på i jula :strix: 

Forvirrende følelse ja, du det skal jeg love deg Diddles.. jeg føler meg jo ikke gravid... :klo: eller, annet enn de uendelige tårene, humøret som svinger som et huskestativ i storm :sukk:Og brystvortene mine kjennes ut som om de skal eksplodere :plystre:

Men ja, det blir en skikkelig hemmelighet å bære i jula! Blir faktisk ingen enkel greie, siden vi får huset fullt av familie :eeeh: 

Blir jeg skikkelig kvalm og kaster opp så kanskje de tror jeg har omgangssyke og drar :hoho:

4 timer siden, Kakaoen skrev:

ÅÅ så herlig å lese :rodmer: Husker igjen følelsen. Tok en haug av tester :hoho: Men det var ikke virkelig før man fikk se den lille ræga på skjermen :nigo: 

Når skal du på UL?

 

Den første vi tok var defekt og viste ingen verdens ting, det var skikkelig nedtur. Siden vi visste at den skulle gi positivt resultat! :rolleyes: Løp på apoteket og kjøpte to nye, begge viste sterkt positivt :rodmer: 

Tør ikke tro på at det er noe å se, men jeg kjenner jo at (på en merkelig måte) for hver dag som går så blir jeg mer knyttet til det lille frøet inni meg.. merkelig.. :rodmer:

UL er  torsdag 5 januar, så rett over på nyåret:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker + 1 dag..

Er så redd for at det ikke er noe der mer... at det er borte, skulle ønske den UL var imorgen. Og ikke om to uker :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du noen reell grunn for å frykte at det ikke skal være noe liv inni der? Om ikke må du prøve å overbevise hjernen din om å kun høre på fakta!! Fakta er jo at du har fått, og ikke bare en, positiv graviditetstest. Du er gravid. Bom basta :opplyser: 

Men vet det ikke er lett altså!! Tiden snegler seg fremover når man venter så veldig. Håper julen får tankene bort litt :) Skal du ha fri fra jobb i romjula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt nytt år får man vel si nå :nordvesta:2017 kan bli et spennende år!!!

Vi var på UL igår, og der banket det ett lite hjerte :rodmer: Det lille embryoet rørte til og med på seg :rodmer:

Det føltes (og føles fortsatt) helt uvirkelig og ubeskrivelig. Jeg klarer ikke å fatte at den lille saken der lever inni meg.. og rører på seg :overrasket: Jeg kunne like gjerne ha sett på et film opptak, klarer ikke å forstå at jeg så noe som lever i meg... merkelig, veeeeeldig merkelig.:daane:

Jeg skjønner ikke helt hvordan hun regnet ut hvor langt på vei vi er.. for etter det jeg kan regne selv, med dagen for befrukting og sist menstrasjon så er vi i dag 8 uker + 3 dager. Men gynokologen min regnet til at i går så var vi 7 uker + 6 dager :klo: Blir helt forvirret av dette her..:klo: Men er utrolig lettet over at det var liv å se :rodmer: 

Merker at kroppen min er i ulage jeg ikke kan kontrollere.. er kvalm hele dagen, det stopper ikke og blir egentlig verre utover dagen og kvelden :spy:Er trøtt hele tiden og blir fort sliten.. har aldri noensinne blitt anpusten av å gå opp trappa her hjemme, men det blir jeg nå..  Og der rareste er, at det syns allerede på magen:sjokkbla::sjokk: Det er mest luft, jeg skjønner det. Men det er allikevel ikke tvil.. så vi kan ikke holde det hemmelig stort lenger tror jeg. Vi skal til moren min i helgen, så mulig vi må fortelle henne det da. Selv om jeg hadde håpet å vente til etter neste kontroll 20 januar.. Men får se.. 

 

Uansett hvordan dette går så hadde 2017 en ganske god start i hvertfall :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...