Gå til innhold

NRK-lisensen økes


Miklo Velka

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/kultur/nrk-lisensen-okes/65648746

"Stortinget er enige om å øke NRK-lisensen med 30 kroner, skriver NRK."

Kan ikke si at jeg er overrasket, men heldigvis så får jeg ikke noen regning fra de uansett.

Hva synes man her, er det greit at den økes, eller er det på tide å kutte ut lisensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lisensen er helt idiotisk. Jeg bruker ikke NRK, verken TV eller radio. Allikevel må jeg fortsette å betale i dyre dommer for noe jeg ikke vil ha. Nei, jeg kvitter meg ikke med TV'en. Det er bare NRK jeg ikke vil ha.

At de øker avgiften er helt horribelt. Dagens regjeringen gikk til valg på at den skulle fjernes helt! Istedet øker de den. Ved neste valg stemmer jeg blankt. Uansett hvem som kommer til makta, gjør de som de vil. Det de basunerer og marsjerer fram i valgkampen er bare bullshit. Denne økningen er et KLART bevis på nettopp dette.

Anonymkode: 7c08a...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forventet noe annet, det eneste jeg trøster meg med er at jeg snøyt nrk for lisens i 10 år, det var faen meg verdt det. 

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Wrayburn

Skammelig av AP å ikke holde Frp sine løfter.

 

For som vi vet er det AP som er ansvarlige for Frp sine løftebrudd.

 

uansett 30 kr er ikke så mye.

Endret av Winston Churchill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, NRK lisensen synes jeg er en av de mest ubrukelige "avgiftene" i dette landet. Har stor forståelse for flesteparten av avgifter men at staten på død og liv skal eie et mediehus, nei det synes jeg ikke henger på greip.

Dette er et tvunget spleiselag til en fest hvor bare deler av befolkning spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Winston Churchill skrev:

Skammelig av AP å ikke holde Frp sine løfter.

 

For som vi vet er det AP som er ansvarlige for Frp sine løftebrudd.

 

uansett 30 kr er ikke så mye.

Ser ut som du misser hele poenget. Tviler på noen bryr seg om de tretti kronene, det er at man blir påtvunget lisensen som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eugene Wrayburn
Akkurat nå, ebola skrev:

Ser ut som du misser hele poenget. Tviler på noen bryr seg om de tretti kronene, det er at man blir påtvunget lisensen som er problemet.

Det beste med et forum er at du har en gjeng fremmede som tror at de vet hva man forstår og ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem gidder ha tv i disse dager. Bruker du fortsatt tv lurer du deg selv. Skal du se film eller spille playstation bruker du skikkelig prosjektor.

Anonymkode: c1d2a...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva slags idioter er det som fremdeles har tv, i dagens samfunn?

Anonymkode: d0188...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet jeg har med lisensen er at den ikke blir trukket over skatteseddelen. Det er helt greit at alle er med på å betale for de eneste reklamefrie mediene vi har, som også har som oppgave å ivareta norsk kultur og språk. Hvor mye skikkelig media hadde blitt laget for f.eks den samiske befolkningen uten NRK? Samme med tegnspråk og synstolkning for synshemmede osv. Og alt de lager er av ypperste kvalitet fordi de ikke må ta hensyn til annonsører. NRK er veldig mye mer enn en kjedelig TV-kanal.

Så det er vel anvendte penger, men det burde selvsagt trekkes over skatten i stedet for den antikvariske lisensordningen som ikke gir mening i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 kr økning blir vel i realnedgang med tanke på at dem antar en lønnsøkning på 2,7%

2 834,70 kr var den i 2016, det blir da en økning på 1,06%. Ikke så ille det da.

Anonymkode: 925c6...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ser mye på NRK. Både sport, underholdning, nyheter, dokumentarer osv. Helt greit å betale for dette, men kunne heller vært betalt over skatteseddelen. Ser for meg at en del av dem som er mest i mot lisensen er sånne som helst ser Paradise Hotel, Farmen, Unge mødre osv...

Anonymkode: 6ea24...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva slags idioter er det som fremdeles har tv, i dagens samfunn?

 

Skjønner godt at holder deg anonym ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...