Gå til innhold

Gravid og jobb


Miss.Silver

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i ca 6 uke, og jeg opplever så mye kvalme, tretthet og mageknip. Sover sjeldent mer enn 4 timer om gangen da en eller annen ting (kvalme, mageknip) vekker meg. Jeg jobber som hovmester med ansvaret for servitørene, og lukten på julematen ødelegger meg helt. Blir kvalm og svimmel.

Pga uønsket graviditet (spiral), så kan jeg ikke beholde akkurat nå. Verger derfor å fortelle sjefen min om graviditeten. Men jeg fungerer skikkelig dårlig. Får ikke mat på 10  timer (rekker ikke), og når vi får mat så får vi julemat som jeg ikke takler så bra akkurat nå, og de forventer at vi skal være få på jobb for å spare timer og lønn. De presser oss til å jobbe hardt pga underbemanning og med dårlig/uten mat. Jeg prøver å late som ingenting, men det går ikke. Jeg er sliten og konatant kvalm der jeh løper. Jeg har spurt om å ta inn en servitør til. Men de nekter. Både fredag og lørdag har vi settinger på over 400 personer. På 4/3 servitører. Noe som sier at jeg må hjelpe til, men lukten av maten så nærme får meg til å brekke meg. Har noen noe tips slik at jeg slipper fortelle alle at jeg er gravid?

 

Ettersom jeg har et ansvar så vil jeg ikke sykemelde meg, så føler meg veldig knekt og rådløs :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si du er dårlig, du trenger ikke fortelle hvorfor. 
Mange går rundt med både den ene og den andre sykdommen i disse tider og ingen kommer til å synes det er rart. :vetikke:


Pass på å drikk nok og ta med mat hjemmefra som du kan spise isteden. Det er alltids tid til en liten 1-2 min back of house for å få i seg litt næring dersom du trenger det. Ta med noe nøtter eller tørket frukt, salte kjeks o.l. som er lett å ta i forbifarten. 
Ingefær og ingefærøl kan hjelpe noe på kvalmen. 

Når har du ordnet time for abort da?
Jeg ville i alle fall vurdert å ordnet meg fri både den dagen og dagen etter, selv om det er mye å gjøre på jobb. :klem: