Gå til innhold

Danskebåten og sjøsyke


Anonym2467

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal ta båten over til København nå i desember men er bekymret for været/bølger.

De i dfds sa det var vanlig med ca 3 m bølger nå i desember, noen som vet hvor godt man kjenner det? Vet det ikke er mye, men jeg tåler ikke så mye før jeg blir sjøsyk 😕 Noen som har tatt båten nå i høst/vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville tatt flyet istedet. Med 3 m bølger på danskebåten kommer du til å spy i kor..

Anonymkode: 0c743...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg hadde definitivt unngått det om jeg kunne. Kan du ikke avbestille og heller kjøpe flybillett? Hvis du ikke har penger, hadde jeg poppet i meg mengder Postafen i det minste. 

Anonymkode: 4aa7e...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 3 meter bølger er ille? Hadde jeg ikke trodd 🙁 

Jeg er så heldig at jeg har ekstrem flyskrekk så det er nok dessverre helt uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 meter er ikke ille, sist jeg var med danmarksbåten (de fra kr.Sand) så var det 6 meter, og da merket man det, men ikke så veldig

Anonymkode: 6d6e3...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri syk heldigvis men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en halv sjøsykepille en times tid før avgang. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær glad det ikke er i Nordsjøen og 21 meter høye bølger :) Nei, vart ikke sjøsyk, var ikke så gammel.

Nå tar vi alltid Postafen når vi skal på båttur over havet.

Anonymkode: 93797...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste med DFDS til København i et forferdelig vær i januar for noen år siden.  Vet ikke hvor høye bølgene var, men merket det godt.  Jeg lå stort sett i senga på lugaren hele turen.  Var skikkelig uvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Jeg blir fort sjøsyk, men ble ikke det på DFDS da heg tok båten i november i relativt dårlig vær :) men kan jo variere fra person til person da... du bør kanskje ikke spise en veldig stor middag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, December 08, 2016 den 13.13, Anonym2467 skrev:

Hei,

 

jeg skal ta båten over til København nå i desember men er bekymret for været/bølger.

De i dfds sa det var vanlig med ca 3 m bølger nå i desember, noen som vet hvor godt man kjenner det? Vet det ikke er mye, men jeg tåler ikke så mye før jeg blir sjøsyk 😕 Noen som har tatt båten nå i høst/vinter?

Huff var ute for svære bølger med silvia ana båten, fra Kristiansand en gang for mange år tilbake. Den båten var liten og hurtigbåt til Danmark. Husker at den så vidt fikk lov å kjøre pga høye bølgene. Det var helt forferdelig ubehagelig. Mulig sjøsyketabletter kan hjelpe / eller ta fly istedet ? :) 

Endret av JenniferA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3m bølger er ikke noe unormalt høyt. Men, er du var for sjø, så vil du nok merke det uansett hvor mye eller lite bølger det er. Ta sjøsyketabletter før avreise, og du vil ha det mye bedre. Har du lugar i tillegg, er det bare å gå legge seg, så våkner du når du er i København.

Anonymkode: 135cd...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen overstått og det gikk kjempe fint! 

Var så og si vindstille hele veien til København og tilbake 😁 Dfds sendte meg en sånn oversikt slik at jeg kunne se hva slags bølgehøyde det var forventet hele veien og den var ganske nøyaktig. Svaiet litt når vi var midt mellom København og Oslo, der var det meldt 1,5 m bølger, så hadde ikke ville vært ombord hadde det vært 3+ meter bølger. Men nå bodde vi i 10ende etg også, ikke ideelt men det var nå der vi fikk lugar så var ikke så mye å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble lovet av min kavaler at det var nærmest umulig å bli sjøsyk, så jeg tok ikke med Postafen. Båten hoppet opp og ned, og tallerkener raste i gulvet overalt. Var helt forferdelig!  

Anonymkode: 84f4b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...