Gå til innhold

Hvor ofte dusje etter trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere tenker om å dusje etter trening? For meg er det en selvfølge å alltid dusje og stort sett alltid vaske håret etter at jeg har trent. Grunnen til at jeg spør er at jeg har en kollega som ikke gjør dette og når hun løper til jobb dusjer hun ikke. Jeg synes dette er ekkelt, men det er vel ikke min sak egentlig. Vi har fine dusjmuligheter så det er ikke det. Vi jobber tett med mennesker begge to og det gjør at jeg reagerer mer enn jeg kanskje ville gjort om hun satt alene inne på et kontor. Det er jo også påfallende at hun ofte fryser når hun kommer på jobb, noe jeg tenker har sammenheng med at hun ikke dusjer. Hun trenger ofte en rolig start for å få i seg for å varme seg når hun starter på jobb og dette går litt utover oss andre. Hva tenker dere? Er det min sak og bør jeg evt. si i fra? Eller er det jeg som er rar  som tenker at det er naturlig å dusje etter trening? 

Anonymkode: 4a2dd...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lukter hun, eller er det bare det at du vet at hun løper til jobb som gjør det "ekkelt"?

Jeg hadde mest sannsynlig slått frempå med "jeg hadde aldri klart å løpe til jobb slik som du gjør, jeg må ha en ordentlig dusj eterpå, eller så blir jeg iskald", og sett om det funket.

Anonymkode: 95d7d...fee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som sykler til jobb uten mulighet til å dusje etterpå, det er vel ikke noe problem med litt morgentrim så lenge man sørger for at man ikke lukter utover dagen eller kommer søkksvett inn på jobben? Det at hun er kald og sløv høres mer ut som hun bare er litt B-menneske enn bevis på at hun sjeldent dusjer...

Anonymkode: 0f31f...fc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som sykler til jobb uten mulighet til å dusje etterpå, det er vel ikke noe problem med litt morgentrim så lenge man sørger for at man ikke lukter utover dagen eller kommer søkksvett inn på jobben? Det at hun er kald og sløv høres mer ut som hun bare er litt B-menneske enn bevis på at hun sjeldent dusjer...

Anonymkode: 0f31f...fc1

Jo, du blir kald om du er svett og ikke dusjer og skifter etterpå. Prøv selv!

Anonymkode: 4a2dd...c52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ser på hvor mange som går rundt i treningsklær, så kan man vel anta at svært mange ikke dusjer etter trening. Jeg ser folk i treningsklær hele tiden, på kollektivtransport, på butikker, og har til og med sett folk gå rundt i treningsklær på shoppingsenter.
Jeg kan finne på å ikke dusje på treningssenteret, men jeg skifter iallfall klær før jeg drar hjem for å dusje!
 

Anonymkode: ec643...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ser på hvor mange som går rundt i treningsklær, så kan man vel anta at svært mange ikke dusjer etter trening. Jeg ser folk i treningsklær hele tiden, på kollektivtransport, på butikker, og har til og med sett folk gå rundt i treningsklær på shoppingsenter.
Jeg kan finne på å ikke dusje på treningssenteret, men jeg skifter iallfall klær før jeg drar hjem for å dusje!
 

Anonymkode: ec643...240

Hehe, tror det er mange som går rundt med treningsklær fordi det er behagelig eller fordi de skal på trening senere. Jeg gidder ikke å skifte klær etter at jeg har trent, da får jeg jo masse svette på ellers rene klær. Må jo få lov å gå innom butikken og handle noe mens jeg fortsatt er i treningsklærne, før jeg deretter drar hjem og dusjer. Shopping venter jeg med til jeg har tatt en dusj ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man ser på hvor mange som går rundt i treningsklær, så kan man vel anta at svært mange ikke dusjer etter trening. Jeg ser folk i treningsklær hele tiden, på kollektivtransport, på butikker, og har til og med sett folk gå rundt i treningsklær på shoppingsenter.
Jeg kan finne på å ikke dusje på treningssenteret, men jeg skifter iallfall klær før jeg drar hjem for å dusje!
 

Anonymkode: ec643...240

Hva definerer du som treningstøy? Jeg bruker ofte det jeg ser som treningstøy, kun for at det er behagelig.

Anonymkode: 95d7d...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer alltid etter trening, men vasker ikke håret hver gang, da blir håret veldig slitt. Tørrsjampo er min venn. Vasker hun seg litt under armene i alle fall når hun kommer på jobb? Det ville jeg i alle fall gjort. Svette fra andre steder enn armhulen lukter ofte ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lukter hun, eller er det bare det at du vet at hun løper til jobb som gjør det "ekkelt"?

Jeg hadde mest sannsynlig slått frempå med "jeg hadde aldri klart å løpe til jobb slik som du gjør, jeg må ha en ordentlig dusj eterpå, eller så blir jeg iskald", og sett om det funket.

Anonymkode: 95d7d...fee

Det lukter svakt mot slutten av arbeidstiden men det er nok håret som er det som er lettest å legge merke til. Det var det som gjorde at jeg begynte å mistenke det.   Godt forslag men jeg ville nok bli avslørt om jeg tok den varianten.

Anonymkode: 4a2dd...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Puny skrev:

Jeg dusjer alltid etter trening, men vasker ikke håret hver gang, da blir håret veldig slitt. Tørrsjampo er min venn. Vasker hun seg litt under armene i alle fall når hun kommer på jobb? Det ville jeg i alle fall gjort. Svette fra andre steder enn armhulen lukter ofte ikke så mye...

Ikke noe vasking nei

 

 

 

Anonymkode: 4a2dd...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man ser på hvor mange som går rundt i treningsklær, så kan man vel anta at svært mange ikke dusjer etter trening. Jeg ser folk i treningsklær hele tiden, på kollektivtransport, på butikker, og har til og med sett folk gå rundt i treningsklær på shoppingsenter.
Jeg kan finne på å ikke dusje på treningssenteret, men jeg skifter iallfall klær før jeg drar hjem for å dusje!
 

Anonymkode: ec643...240

En ting er jo om du skal innom et sted før du reiser hjem, men en hel arbeidsdag føler jeg bli annerledes. 

Anonymkode: 4a2dd...c52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter svakt mot slutten av arbeidstiden men det er nok håret som er det som er lettest å legge merke til. Det var det som gjorde at jeg begynte å mistenke det.   Godt forslag men jeg ville nok bli avslørt om jeg tok den varianten.

Anonymkode: 4a2dd...c52

Da hadde jeg nok bare latt det være. Mulig hun tar en kattevask på toalettet, men så lenge hun ikke direkte lukter svette, og du ikke engang var sikker? Da får du heller ta tak i at hun er treg å få i gang, enn det at hun er "skitten".

Anonymkode: 95d7d...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun ikke er svett når hun kommer på jobb så burde det ikke være noe problem, men om svetter renner ned så kan jeg skjønne det ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dusjer vel kun en gang etter hver trening?

Anonymkode: 61b15...294

Nei. Jeg dusjer 3 ganger etter trening :P

Anonymkode: 518af...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer alltid etter trening, men vasker ikke håret hver gang. Jeg personlig hadde følt meg skitten dersom jeg hadde jogget til jobb uten å dusje etterpå. Det tar jo ikke lang tid å dusje kroppen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg dusjer 3 ganger etter trening :P

Anonymkode: 518af...b19

Bare 3?  Fysj, så grisete!  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer alltid kroppen, fordi jeg svetter selvfølgelig når jeg trener, og det skader ikke. Men håret prøver jeg å unngå å dusje hver gang for å ikke ødelegge det. Hvis hun ikke trenger å dusje etter trening har hun ikke trent godt nok 😌

Anonymkode: 14c08...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen

Så lenge hun ikke lukter eller er veldig svett er det vel ikke store problemet? Jeg trener såpass hardt at jeg må ha litt pause før jobb uansett, men hvis jeg bare hadde jogget til jobb eller noe og bare blitt litt svett hadde jeg sikkert bare klint på litt deodrant og dusjet etter jobb, blir "skitten" i løpet av en arbeidsdag uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...