Gå til innhold

edru menn står og venter på å tilby sin «hjelp» til sårbare personer som kommer ut fra skjenkestedene. De framstår svært elskverdige og høflige under bli-kjent-fasen. Siden på kvelden opplever de unge damene voldtekt av den samme mann, i en leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Edru menn står og venter på å tilby sin «hjelp» til sårbare personer, som kommer ut fra utestedene

I stedet for å overnatte hos en ukjent mann, ble hun fulgt til nattbussen av natteravnene.
 

Mens en av oss trøster en ung, gråtende person på en trapp går den andre bort til de to og spør jenta uten jakke: «Kjenner du han?». Jenta svarer nei og takker ja til å bli fulgt av oss til bussen hjem i stedet.

Etter at vi har spurt henne er hun veldig klar på at hun ikke ønsker å bli med mannen, selv om mannen insisterer på at hun skal bli med han. Han bor i en leilighet bare få skritt unna. Uten jakka si står jenta der svært eksponert i sin tynne bluse. Vi gir henne to fleecepledd i det vi får henne skysset ombord i siste nattbuss. Hun gir oss hver vår gode klem som takk.

Hvis det ikke hadde vært for fagmøtet i oktober med voldtektsteamet i politiet hadde vi ikke tenkt tanken på å spørre om hun kjente han.»

Politiet bekrefter våre mistanker om at edru menn står og venter på å tilby sin «hjelp» til sårbare personer som kommer ut fra skjenkestedene. De framstår svært elskverdige og høflige under bli-kjent-fasen. Siden på kvelden opplever de unge damene voldtekt av den samme mann, i en leilighet, eller på vei et sted.

Natteravnene i Trondheim sentrum vil fortsette å se etter sårbare personer som blir geleidet bort av en mann og spørre henne: «Kjenner du mannen?». Som politiet fra voldtektsteamet sa: «Det verste som kan skje er at dama skjeller dere ut.»"

http://www.adressa.no/meninger/ordetfritt/2016/12/07/Edru-menn-står-og-venter-på-å-tilby-sin-«hjelp»-til-sårbare-personer-som-kommer-ut-fra-utestedene-13898660.ece

Har du opplevd noe lignende?

Anonymkode: 709d9...296

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Sorry, er bare innom for å gratulere deg med tidenes lengste overskrift:sprettoy:

Endret av blabla-
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg opplever når jeg drar til utesteder er at jeg våkner opp et annet sted enn jeg sist husker å være. Aner ikke hvordan jeg kommer meg hjem med mindre det ligger en kvittering fra uber i innboksen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er tilfelle må flere medier skrive om det. Det er jo helt sykt at noen kan gjøre slikt!

Anonymkode: c988e...116

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er tilfelle må flere medier skrive om det. Det er jo helt sykt at noen kan gjøre slikt!

Anonymkode: c988e...116

Det er selvfølgelig tilfelle. Jeg postet utdrag fra artikkelen her, for at flest mulig skal bli opplyst om hva som foregår.

Det er fint om dere som har Facebook, kan dele denne artikkelen fra Adresseavisa

Anonymkode: 709d9...296

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er tilfelle må flere medier skrive om det. Det er jo helt sykt at noen kan gjøre slikt!

Anonymkode: c988e...116

Du har rett i det som du skriver. Tips gjerne andre aviser om den artikkelen

Anonymkode: 709d9...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, amativeReflection skrev:

Eneste jeg opplever når jeg drar til utesteder er at jeg våkner opp et annet sted enn jeg sist husker å være. Aner ikke hvordan jeg kommer meg hjem med mindre det ligger en kvittering fra uber i innboksen.

Er du ikke redd for at noen skal gjøre deg noe, de gangene det er slik?

Anonymkode: 709d9...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du ikke redd for at noen skal gjøre deg noe, de gangene det er slik?

Anonymkode: 709d9...296

Som hva da? Når jeg våkner husker jeg jo uansett ikke hva som skjedde. Det jeg ikke vet kan ikke skade meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Som hva da? Når jeg våkner husker jeg jo uansett ikke hva som skjedde. Det jeg ikke vet kan ikke skade meg.

Voldtekt og annen vold.

Anonymkode: 709d9...296

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomme greier. Har vanskelig for å tro troverdigheten i dette. Menn er ikke så grusomme og kyniske at de edrue står utenfor utestedene og venter på lette ofre. Er nok bare snakk om engangstilfeller.

Anonymkode: 144a0...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tvilsomme greier. Har vanskelig for å tro troverdigheten i dette. Menn er ikke så grusomme og kyniske at de edrue står utenfor utestedene og venter på lette ofre. Er nok bare snakk om engangstilfeller.

Anonymkode: 144a0...178

Mange mennesker er nettopp så grusomme og kyniske.

Anonymkode: 709d9...296

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tvilsomme greier. Har vanskelig for å tro troverdigheten i dette. Menn er ikke så grusomme og kyniske at de edrue står utenfor utestedene og venter på lette ofre. Er nok bare snakk om engangstilfeller.

Anonymkode: 144a0...178

Det er nettop så grusomme noen kan være, det skjer værre ting daglig. Så hvorfor skal ikke dette være mulig? 

Anonymkode: 18dc6...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvinner er barn som ikke kan ta ansvarlige valg? Personlige problemer\ anodeoter er alles problemers når det gjelder kvinner? Det sagt jeg anser at kvinner som drikker seg snyderths og blir med hjem med menn som dem ikke ville vært ellers, er kvinner som har puttet seg selv i denne posisjonen. Jeg har aldri opplevd dette selv, om man er omtrent bevisstløs og blir plukket opp av ukjente menn utenfor utestedet hvem er det som er ansvarlig?      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Så kvinner er barn som ikke kan ta ansvarlige valg? Personlige problemer\ anodeoter er alles problemers når det gjelder kvinner? Det sagt jeg anser at kvinner som drikker seg snyderths og blir med hjem med menn som dem ikke ville vært ellers, er kvinner som har puttet seg selv i denne posisjonen. Jeg har aldri opplevd dette selv, om man er omtrent bevisstløs og blir plukket opp av ukjente menn utenfor utestedet hvem er det som er ansvarlig?      

Handler vel ikke bare om kvinner. En som har kjørt for fort og havnet i en fjellvegg, eller en rusmibruker som har tatt overdose har også tatt dumme valg i forkant, det betyr ikke at det er greit å etterlate dem i en hjelpeløs tilstand og si at hey: sånn går det når du er så dum.

Mao: mannen er så klart ansvarlig om han tar med seg en forsvarsløs person hjem, uansett hvorfor personen er i den tilstanden.

Anonymkode: 57e69...41a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel ikke bare om kvinner. En som har kjørt for fort og havnet i en fjellvegg, eller en rusmibruker som har tatt overdose har også tatt dumme valg i forkant, det betyr ikke at det er greit å etterlate dem i en hjelpeløs tilstand og si at hey: sånn går det når du er så dum.

Mao: mannen er så klart ansvarlig om han tar med seg en forsvarsløs person hjem, uansett hvorfor personen er i den tilstanden.

Anonymkode: 57e69...41a

så kvinner som drikker er barn, eller forsvarsløs? Skal vi gå tilbake til 30 tallet der "ærbare" kvinner ikke fikk lov til å fraternisere med menn uten ledsagelse med familie. Hvem har gjort disse kvinnene forsvarsløs, har mennene skjenket dem eller har de skjenket dem selv.  

Mao: Helt enig at mennene faktisk gjør som skrevet så er det ganske horribelt og umoralsk.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig tilfelle. Jeg postet utdrag fra artikkelen her, for at flest mulig skal bli opplyst om hva som foregår.

Det er fint om dere som har Facebook, kan dele denne artikkelen fra Adresseavisa

Anonymkode: 709d9...296

Jeg mener det er relevant å spørre: Hvorfor kommer denne økningen? Politiet venter en økning på 100% Har Trondheim hatt uvanlig stor befolkningsvekst i 2015, og hvor kommer denne fra? Distriktene? Natteravner har det vært i flere tiår.

Er det en plutselig råskap som oppstår i Levanger, Verran og Frosta, slik at unge menn har mistet sin empati? Eller kommer det inn et kvinnesyn hvor kvinner ute alene, beruset og lettkledt i tillegg, er sett på som horer? Moden frukt klar til å plukkes?

Kommer det inn et menneskesyn hos unge, idealistiske kvinner, om at alle er like mye verd, og at et å være skeptisk er fremmedfobi? Er unge kvinner blitt for lite redde for hva som kan skje?

Jeg mener det er relevant å vite, slik at kvinner kan ta sine forhåndsregler og passe bedre på hverandre. Når man kjører rundt på bygdefester, har man en av gjengen som ikke drikker, som er en edru sjåfør. I disse tider er det nødvendig å ha avtalt at en ikke drikker, og er på vakt.

Men jeg tviler sterkt på at noen natteravner vil uttale seg om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sier mye om kvinnesynet til enkelte menn. Står edru å venter på å utnytte noen. Skremmende.

Anonymkode: 62ed7...0aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en dårlig skjult sannhet lenge. 

Men siden det er så skambelagt for ofrene å gå ut med hva de er blitt utsatt for, havner mange slike saker aldri det offentlige søkelys. Særlig siden ofre har så høy promille at hun ikke kan redegjøre for hendelsesforløpet uten hull. 

Hvis voldtekt i utgangspunktet var straffri kriminalitet, er denne formen for voldtekt i enda større grad det.

At det er mange menn som har funnet ut av dette bør ikke overraske noen, heller ikke at fremgangsmåten deles i guttegjengen, særlig blant utenlandske menn, selv om dette ikke skal spores av til å handle om voldtektsmennenes etnisitet, er det en relevant dimensjon nettopp fordi holdninger om at lettkledde og berusede kvinner er bare å ta for seg er mer utbredt blant noen grupper menn. 

Det mest overraskende med denne "avsløringen" er at så mange blir overrasket over hvor jævlige mennesker er i stand til å være, særlig i lys av "dark room"-saken.

 

Anonymkode: a8592...679

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ops2 skrev:

Jeg mener det er relevant å spørre: Hvorfor kommer denne økningen? Politiet venter en økning på 100% Har Trondheim hatt uvanlig stor befolkningsvekst i 2015, og hvor kommer denne fra? Distriktene? Natteravner har det vært i flere tiår.

Er det en plutselig råskap som oppstår i Levanger, Verran og Frosta, slik at unge menn har mistet sin empati? Eller kommer det inn et kvinnesyn hvor kvinner ute alene, beruset og lettkledt i tillegg, er sett på som horer? Moden frukt klar til å plukkes?

Kommer det inn et menneskesyn hos unge, idealistiske kvinner, om at alle er like mye verd, og at et å være skeptisk er fremmedfobi? Er unge kvinner blitt for lite redde for hva som kan skje?

Jeg mener det er relevant å vite, slik at kvinner kan ta sine forhåndsregler og passe bedre på hverandre. Når man kjører rundt på bygdefester, har man en av gjengen som ikke drikker, som er en edru sjåfør. I disse tider er det nødvendig å ha avtalt at en ikke drikker, og er på vakt.

Men jeg tviler sterkt på at noen natteravner vil uttale seg om det.

De som kun tror mørke menn voldtar går en skremmende tid i vente. Jeg har blitt trakassert av både innvandrere og etnisk norske menn. To etnisk norske menn som presset meg i mellom de og befølte meg over hele kroppen og i skrittet. Kjenner ikke en eneste jente som ikke har opplevd beføling av etnisk norske menn. Menn som ikke respekterer kvinner finnes i alle aldre og farger.

Anonymkode: 62ed7...0aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det kanskje er en liten sammenblanding her.

På den ene siden er det ikke noe nytt eller hemmelig at folk gjerne samles utenfor utestedene når det stenger for å finne nach, noen å gå hjem med eller noe spennende før natta. Ei heller at disse befinner seg i varierende grad av beruselse, uten at hverken natteravner eller politi kan måle promille med det blotte øyet. At mange kvinner blir med menn de ikke kjenner hjem fra "kjøttmarkedet" er således ikke noe nytt, og fremstillingen av at disse mennene pleier å være edru virker ikke å være underbygget i det hele tatt.

Videre settes dette i sammenheng med voldtekt, uten at det virker som man i tilstrekkelig grad presiserer at det er snakk om påståtte voldtekter, som vi tross alt vet også inneholder frivillig sex. Som artikkelen viser 60 % av anmeldelsene klassifiseres som "nachspielvoldtekter", og i hele 22 % av tilfellene husker faktisk ikke anmelder hva som har skjedd. Vi vet med andre ord ikke i hvor stor grad det er snakk om voldtekter og utnytting, eller to berusede mennesker som som drar hjem og har sex, men der en part angrer i ettertid. Det vi vet er at når man blir med en fremmed person av motsatt kjønn hjem fra "kjøttmarkedet" er det sjeldent for å se på frimerkesamlinger eller familiealbum, og at det virker sannsynlig at en del av disse tilfellene rett og slett handler om kvelder man angrer på, heller enn overgrep.

I de tilfellene som eventuelt måtte være der klink edru menn lurer med seg hinsides berusede jenter for å voldta dem er det såklart forkastelig, men det er vanskelig utifra artikkelen å si hvor reell problemstillingen egentlig er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...