Gå til innhold

Ul i uke 5


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er 5+1 i dag og var på ul, men legen fant ingenting :( Er dette en MA?

Anonymkode: fbc3f...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud! Du er jo så vidt befruktet. Du må gi det litt tid. 

Anonymkode: e762d...897

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min graviditet var såviiiidt synlig på ul i uke 5, og da brukte gynekologen den beste ul-apparatet de hadde på sykehuset. Det skal mye til for å kunne se noe så tidlig. Fastlegen min kunne ikke se noe i uke 8, men resultatet ligger ved siden av meg nå, og er ti år gammel :) Lykke til

Anonymkode: 13454...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg:De fleste leger sier at tidlig ul IKKE er anbefalt før etter uke 6! Nettopp fordi det veldig sjeldent synes noe før den tiden. 

Hvorfor i alle verden teste så tidlig? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva legen tenkte med her heller som lar seg overtale til å ta UL så tidlig. Men så har jeg møtt en del hysteriske gravide så mulig du er en av de? 

Anonymkode: 69be0...ad7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen flere som har opplevd dt samme? :( 

Anonymkode: fbc3f...cf6

ALLE som er gravid vil opplevd det samme. Du har bare tatt UL ALTFOR tidlig. Det er INGENTING å se enda. Ta en ny i uke 7. Da bør hjertelyden være kommet på plass. Så lenge du ikke blør er det ingen grunner til å tro at det er hverken SA eller MA. 

Anonymkode: ad820...af1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en fastlege, så er det bare en dårlig vurdering å ta UL så tidlig. Tviler på at gynekologen skulle se behovet så tidlig.

Anonymkode: 77b97...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva legen tenkte med her heller som lar seg overtale til å ta UL så tidlig. Men så har jeg møtt en del hysteriske gravide så mulig du er en av de? 

Anonymkode: 69be0...ad7

Er det nødvendig å være ufin?

Anonymkode: f60c7...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmuen

Var på UL 5+5 og da så vi heller ikke noe foster, bare et svart hull, men alt var normalt og har termin i disse dager, så er nok bare alt for tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Drama.Queen skrev:

:murvegg:De fleste leger sier at tidlig ul IKKE er anbefalt før etter uke 6! Nettopp fordi det veldig sjeldent synes noe før den tiden. 

Hvorfor i alle verden teste så tidlig? 

Fordi man er redd og bekymret, selvsagt. Hvorfor så frekk?

Anonymkode: 9ecb9...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man er redd og bekymret, selvsagt. Hvorfor så frekk?

Anonymkode: 9ecb9...06d

Ble TS mindre redd og bekymret av den alt for tidlige UL tror du?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig. De fleste jordmødre ville bed en person komme tilbake seinere. 😊 Det går nok bra. Bestill en ny tine hos en privat om noen uker igjen. Så lenge du ikke har blødd, så ville jeg tatt det litt med ro og ikke belager meg på den ultralyden du nå har tatt. Den er trolig misvisende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, asterix skrev:

Ble TS mindre redd og bekymret av den alt for tidlige UL tror du?

men herlighet, man gjør jo desperate ting når man er redd? Jeg var på UL når jeg var 6+0, greide ikke vente langer etter at jeg hadde blødd mye. Satt bare hjemme og gråt. Ja det var ikke sikkert de kunne finne noe, men muligheten for at man kanskje kunne bli beroliget gjorde det jo veldig verd det. 

Anonymkode: 9ecb9...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig å se noe. Husk at "spiren" bare er en pitteliten klump da. Såvidt satt seg fast noen dager tidligere....

Vent ei uke til før dere i heletatt kan se noe, og t.o.m da er det egentlig for tidlig ;)

 

Du er bare rett og slett for ivrig! Vi vil alle helst ha UL hver dag, hver uke, konstant :fnise: Men det er ingen vits med det... 

Slapp av og prøv å nyte et rolig stadie før hormonene tar over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul da jeg var 4-5 uker på vei (visste ikke at jeg var gravid, men hadde underlivsundersøkelse og legen fikk mistanke fordi livmortappen hadde "gravid-utseende", og tok derfor ul). På ul kunne han tydelig se en fostersekk, i form at et mørkt, rundt område i livmoren. Det at det er //UMULIG// å se noe på ul så tidlig er bare tull, her dreier det seg nok mer om hvor dyktig og erfaren legen er, apparatet legen bruker og slike forhold rundt det. Allerede ved befruktning starter en utvikling som skal være fullt mulig å se i uke 5 hvis forholdene ligger til rette for det. 

Når det er sagt, så er det ikke sagt at det er MA/SA fordi legen din ikke fant noe.. Det kan som sagt være at legen ikke lette nok, hadde dårlig utstyr, ikke mye erfaring med tidlig ul osv.. 

Anonymkode: 34cc5...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er 5+1 i dag og var på ul, men legen fant ingenting :( Er dette en MA?

Anonymkode: fbc3f...cf6

Jeg så hjertet på ul 5+4. normalt kan de hvertfall se forstersekken på denne tiden, men det finnes ingen fasit:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da er det sikkert svangerskap utenfor livmoren :( 

Anonymkode: fbc3f...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Da er det sikkert svangerskap utenfor livmoren :( 

Anonymkode: fbc3f...cf6

Du må virkelig ta det med ro og slutte med selvdiagnostisering. Enten det eller så er dette ett trolletråd. Du blir ikke mindre bekymret av det. 

Finn deg en hobby og slapp helt av. Det hjelper ikke babyen at du bekymrer deg for alt.

Anonymkode: 69be0...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Da er det sikkert svangerskap utenfor livmoren :( 

Anonymkode: fbc3f...cf6

Djizez!! 

Unnskyld ordbruken, men nå må du gå å "ta deg en bolle". 
Ta deg sammen og for all del, SLUTT å være så negativ! 
Egget har NETTOPP festet seg! 
 

Hvordan i alle dager skal resten av svangerskapet gå dersom du er i kjellern etter 1 uke?!?!? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...