Gå til innhold

Sånn har det blitt. Først begås grusomme drap, så er det masse hjelp å få.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn har det altså blitt. Først begår de kaldblodige og bestialske drap, deretter knekker de sammen og må ha psykriatisk/ og-eller legeehjelp. Virker nesten som at man blir godt tatt vare på etter å ha begått grusomme hendelser.

 

http://www.tv2.no/nyheter/8784921/

http://www.tv2.no/nyheter/8776681/

Anonymkode: 00702...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du skjønner at 22-åringen åpenbart er veldig, veldig syk? Og at en 15-åring som begår dobbeltdrap ikke på noen måte er istand til å forstå rekkevidden av det han har gjort, og at det må ligge noe bak som kan forklare handlingen hans? Ingen er født kaldblodig morder. 

På hvilken måte går det ut over deg at disse unge menneskene får den hjelpen de så åpenbart trenger? :klo: 

Anonymkode: 583c8...c3f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du skjønner at 22-åringen åpenbart er veldig, veldig syk? Og at en 15-åring som begår dobbeltdrap ikke på noen måte er istand til å forstå rekkevidden av det han har gjort, og at det må ligge noe bak som kan forklare handlingen hans? Ingen er født kaldblodig morder. 

På hvilken måte går det ut over deg at disse unge menneskene får den hjelpen de så åpenbart trenger? :klo: 

Anonymkode: 583c8...c3f

Det går ikke utover meg, men det virker nesten som at samfunnet "belønner" de med snarlig helsehjelp. Forhåpentligvis så skal ikke disse ut i samfunnet på mange år. Det er da ikke livet om å gjøre å forstå de ihjel da. De har mange år på seg til å få behandling. Andre som trenger psykriatisk hjelp må ofte vente både lenge og vel før de kan regne med hjelp. 

Anonymkode: 00702...304

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke utover meg, men det virker nesten som at samfunnet "belønner" de med snarlig helsehjelp. Forhåpentligvis så skal ikke disse ut i samfunnet på mange år. Det er da ikke livet om å gjøre å forstå de ihjel da. De har mange år på seg til å få behandling. Andre som trenger psykriatisk hjelp må ofte vente både lenge og vel før de kan regne med hjelp. 

Anonymkode: 00702...304

Ok , så du ser ikke det akutte i sitiasjonen for deres del? Det har ikke slått deg at de muligens blir enda sykere av å leve med det de nettopp har gjort, og at behandling er avgjørende for fremtiden?

Anonymkode: 583c8...c3f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke utover meg, men det virker nesten som at samfunnet "belønner" de med snarlig helsehjelp. Forhåpentligvis så skal ikke disse ut i samfunnet på mange år. Det er da ikke livet om å gjøre å forstå de ihjel da. De har mange år på seg til å få behandling. Andre som trenger psykriatisk hjelp må ofte vente både lenge og vel før de kan regne med hjelp. 

Anonymkode: 00702...304

Å få hjelp når du er syk er ingen belønning. Innen psykiatrien handler det ofte om prioriteringer. Ventelistene er lange, og de må ta inn de sykeste først, de som er akutte og trenger hjelp asap. En 15-åring som er i stand til å drepe, er sykere enn en 15-åring som sliter med mild sosial angst. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke utover meg, men det virker nesten som at samfunnet "belønner" de med snarlig helsehjelp. Forhåpentligvis så skal ikke disse ut i samfunnet på mange år. Det er da ikke livet om å gjøre å forstå de ihjel da. De har mange år på seg til å få behandling. Andre som trenger psykriatisk hjelp må ofte vente både lenge og vel før de kan regne med hjelp. 

Anonymkode: 00702...304

Din oppfattelse av samfunnet, er syk. Regner med du står på venteliste for psykiatrisk behandling. Om du ikke gjør det, så søk hjelp.

Anonymkode: 2cd5d...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem ville du helst hatt som nabo eller truffet på gata? En som har vært isolert etter å ha utført en grufull handling eller en som har fått behandling for å bli frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du skjønner at 22-åringen åpenbart er veldig, veldig syk? Og at en 15-åring som begår dobbeltdrap ikke på noen måte er istand til å forstå rekkevidden av det han har gjort, og at det må ligge noe bak som kan forklare handlingen hans? Ingen er født kaldblodig morder. 

På hvilken måte går det ut over deg at disse unge menneskene får den hjelpen de så åpenbart trenger? :klo: 

Anonymkode: 583c8...c3f

For å se det fra et motsatt synspunkt, er det automatikk i at etterlatte ved brå dødsfall, enten det skyldes mord eller annen ulykke, får hjelp, tror du? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arabella skrev:

For å se det fra et motsatt synspunkt, er det automatikk i at etterlatte ved brå dødsfall, enten det skyldes mord eller annen ulykke, får hjelp, tror du? 

Nå er jo psykiatrisk behandling et krav i slike saker, som regel. Blir ikke disse menneskene friske, kan de heller ikke slippes ut, og vil ende opp som oppbevaring livet ut. Ingen skal tvinges til å motta hjelp når de har mistet noen, men alle har muligheten til å strekke ut selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ti10 skrev:

Hvem ville du helst hatt som nabo eller truffet på gata? En som har vært isolert etter å ha utført en grufull handling eller en som har fått behandling for å bli frisk?

De færreste som dreper er psykisk syke. En del mennesker liker gjerne å tro at de som begår grusomheter er gale. "få behandling for å bli frisk" er veldig naivt.

Anonymkode: a6cb6...005

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din oppfattelse av samfunnet, er syk. Regner med du står på venteliste for psykiatrisk behandling. Om du ikke gjør det, så søk hjelp.

Anonymkode: 2cd5d...3c7

Si meg, er du manipulerende som person? Først angriper du en annens oppfattelse, gir henne diagnose, slenger ut en antakelse og oppfordrer til å søke hjelp. Ekkelt.

Jeg tror hjelp kommer an på trynefaktor, forbindelser og ikke minst hvor interessant forskningsobjektet/pasienten er.

 

 

 

Anonymkode: 9238d...029

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok , så du ser ikke det akutte i sitiasjonen for deres del? Det har ikke slått deg at de muligens blir enda sykere av å leve med det de nettopp har gjort, og at behandling er avgjørende for fremtiden?

Anonymkode: 583c8...c3f

Stakkars drapsmenn!

Anonymkode: 3161b...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om de søkte hjelp i det hele tatt? Jeg tror svaret er nei.

Det kommer alltid som et sjokk på omgivelsene. 22-åringen må ha vært ganske åpen om at han likte IS-videoer. Jeg mener, du setter deg ikke til på jobben og ser "Best of IS.executions volume IV" sånn uten videre. Likevel var det ingen som hadde følt det ubehagelig eller skremmende. Nei, han var rolig, snill og "ikke en slik person".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen er født kaldblodig morder.

Det er en populær misforståelse, men det er omvendt. Små barn har ingen hemninger mot å bruke vold, og må læres opp til å ikke gjøre det. Det tok mange år med kulturell utvikling å få et så sivilisert samfunn som vi har i Norge i dag.

Anonymkode: 31fb1...fe9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en populær misforståelse, men det er omvendt. Små barn har ingen hemninger mot å bruke vold, og må læres opp til å ikke gjøre det. Det tok mange år med kulturell utvikling å få et så sivilisert samfunn som vi har i Norge i dag.

Anonymkode: 31fb1...fe9

Tøvprat. Barn har ingen motsetninger til å lære vold. Ta bare alle barnesoldatene i Sierra Leone som eksempler og de som lært de opp i volden. Det er derfor barn blir gode soldater, siden de mangler empati.

Anonymkode: 2cd5d...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke utover meg, men det virker nesten som at samfunnet "belønner" de med snarlig helsehjelp. Forhåpentligvis så skal ikke disse ut i samfunnet på mange år. Det er da ikke livet om å gjøre å forstå de ihjel da. De har mange år på seg til å få behandling. Andre som trenger psykriatisk hjelp må ofte vente både lenge og vel før de kan regne med hjelp. 

Anonymkode: 00702...304

De som trenger akutt psykiatrisk hjelp (som det har vært snakk om i saken med femtenåringen) får det med en gang. Det er ingen ventelister på ø-hjelp...

Anonymkode: db785...5e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tøvprat. Barn har ingen motsetninger til å lære vold. Ta bare alle barnesoldatene i Sierra Leone som eksempler og de som lært de opp i volden. Det er derfor barn blir gode soldater, siden de mangler empati.

Anonymkode: 2cd5d...3c7

Barn begynner utviklingen av empatiske evner i 4-5-årsalderen. Ved 8-årsalderen er de fullt ut kompetente. Dvs, hvis Ingen ting har gått galt et sted på veien, og det har det gjort dessverre for enkelte. Når et barn blir født er 10% av hjernen utviklet. De resterende 80 % er avhengig av omgivelsene, og hvordan de møter og former barnet. Det sier seg selv at mye kan gå fryktelig galt i hendene på inkompetente omsorgspersoner.

Anonymkode: 583c8...c3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn begynner utviklingen av empatiske evner i 4-5-årsalderen. Ved 8-årsalderen er de fullt ut kompetente. Dvs, hvis Ingen ting har gått galt et sted på veien, og det har det gjort dessverre for enkelte. Når et barn blir født er 10% av hjernen utviklet. De resterende 80 % er avhengig av omgivelsene, og hvordan de møter og former barnet. Det sier seg selv at mye kan gå fryktelig galt i hendene på inkompetente omsorgspersoner.

Anonymkode: 583c8...c3f

Faktisk helt riktig det du sier, bare litt feil å si at "Når et barn blir født er 10% av hjernen utviklet" dog ikke helt uriktig. Hjernen har interne instinkter og elastisitet som er unik for barn og spedbarn, som låser seg fast etter jo eldre man blir.       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Faktisk helt riktig det du sier, bare litt feil å si at "Når et barn blir født er 10% av hjernen utviklet" dog ikke helt uriktig. Hjernen har interne instinkter og elastisitet som er unik for barn og spedbarn, som låser seg fast etter jo eldre man blir.       

Jeg kunne nok formulert meg bedre, ja. Istedet for "utviklet", bytt det ut med at så lite som 10% allerede er "lagt". Jeg greier ikke finne et bedre ord akkurat nå. Men jeg tror du forstår hva jeg vil fram til. :) 

Anonymkode: 583c8...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller hjelp og rehabilitering enn å sette dem i et bur og ødelegge dem enda mer så når de en dag kommer ut så er de enda farligere for samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...