Gå til innhold

Vekker dere baby fordi dere skal noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På dagtid? f.eks hvis babyen sovner etter amming og dere har planlagt å gå ut? lar dere babyen alltid sove, eller vekker dere med å kle på ungen og håpe at han sovner igjen..

Anonymkode: 28564...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er noe viktig, f.eks time hos lege eller helsesøster så gjør jeg det. Hvis det er fordi jeg vil til byen/ har kaffeavtale e.l. så gjør jeg det ikke. Da venter jeg. Av den grunn unngikk jeg å avtale ting og tidspunkter på forhånd når babyen fortsatt sov mye på dagtid.

Anonymkode: fa14f...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vekker kun for ting vi , som lege, helsesøster og lignende. Før vi fikk rutinene for søvn på plass forsøkte jeg å unngå avtaler med faste tidspunkt. Sosiale greier kom vi ofte "for sent" til, dvs. at vi kun gjorde avtaler av typen "vi kommer etter kl. 12". 

Nå som pappaen har permisjon henter han og babyen meg på jobb kun dersom babyen er våken. Sover babyen kommer jeg meg hjem på egen hånd. 

Metter hvert kommer rutinene på plass og babyen sover til faste tidspunkt, så da blir det enklere å avtale ting samt at du vet når du må ha kommet deg ut av huset og fått babyen i vogna før babyen sovner. :P 

Anonymkode: adcef...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vekket også kun hvis vi MÅTTE, legetime eller helsesøster. Utover det hadde vi en regel om å aldri vekke en sovende baby.. Vekket vi henne ble det ofte sutring, klaging og gråting resten av dagen..

Anonymkode: a9ddd...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er velsignet med en krabat vi kan flytte på når han sover, så sovner han hjemme sover han videre i bilstolen eller vognen. Veldig hendig :) 

Anonymkode: 7ecdc...c84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekket kun hvis jeg måtte/må... prøver selv å få timer hos HS, lege osv etter når jeg tror hun sover... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi er velsignet med en krabat vi kan flytte på når han sover, så sovner han hjemme sover han videre i bilstolen eller vognen. Veldig hendig :) 

Anonymkode: 7ecdc...c84

Samme her. Og sidan den siste hadde eldre søsken som måtte hentast når han måtte hentast, vart han dratt ut i tide og utide. Derfor sov han alltid i vogna ute, for då var det jo berre å rusle i veg. Og flytta eg han over frå vogn til bilstol sov han like godt. Veldig praktisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, attegløyma skrev:

Samme her. Og sidan den siste hadde eldre søsken som måtte hentast når han måtte hentast, vart han dratt ut i tide og utide. Derfor sov han alltid i vogna ute, for då var det jo berre å rusle i veg. Og flytta eg han over frå vogn til bilstol sov han like godt. Veldig praktisk.

Kanskje for dere har vent på babyene dette?:) ikke vet jeg altså... men slik er det til oss og. Vi flytter henne over i bilstol/vogn osv, hun våkner, men sovner raskt igjen. Har gjort det sånn siden hun var nyfødt. 

Men jeg vet ikke, kanskje bare tilfeldigheter?

Anonymkode: 0df9d...01c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje for dere har vent på babyene dette?:) ikke vet jeg altså... men slik er det til oss og. Vi flytter henne over i bilstol/vogn osv, hun våkner, men sovner raskt igjen. Har gjort det sånn siden hun var nyfødt. 

Men jeg vet ikke, kanskje bare tilfeldigheter?

Anonymkode: 0df9d...01c

Tror det kommer helt an på babyen. Jeg kunne flytte førstemann rundt mellom vogn og bilsete omtrent uten problemer, mens nr 2 nekta å roe seg igjen. Ble litt stress enkelte ganger når storebror skulle hentes, men heldigvis roet lillesøster seg nesten alltid i bæreselen :P

Anonymkode: 675ea...0a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På dagtid? f.eks hvis babyen sovner etter amming og dere har planlagt å gå ut? lar dere babyen alltid sove, eller vekker dere med å kle på ungen og håpe at han sovner igjen..

Anonymkode: 28564...fe1

Kun dersom vi har avtale hos lege eller helsesøster. Hen vekkes absolutt ikke for barselgruppetreff eller liknende. 

Anonymkode: 1d29f...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg med meg ungen og gjør det jeg skal. Nå sovne r som regel lillegullet alltid fort igjen hvis hun skal vekkes for å bli med meg/oss ut ;).

Vi bestemte oss tidlig for at vi ville ha det sånn! 

Anonymkode: 01734...81e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to eldre barn som skal kjøres til/fra barnehage og skole, så ja. Jeg har ikke den luksusen at jeg kan leve etter babyens rytme, det funker bare med #1.

Anonymkode: fefbe...014

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det kommer helt an på babyen. Jeg kunne flytte førstemann rundt mellom vogn og bilsete omtrent uten problemer, mens nr 2 nekta å roe seg igjen. Ble litt stress enkelte ganger når storebror skulle hentes, men heldigvis roet lillesøster seg nesten alltid i bæreselen :P

Anonymkode: 675ea...0a9

Ja, det kommer nok an på baby 😊

Anonymkode: 0df9d...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ikke vekke er det som føles riktig ut, men det er veldig uvant å aldri få gjort noe (førstegangs). Babyen min våkner alltid fort hvis jeg prøver å legge han ned i babynesten eller i kurven på dagtid og da får jeg så dårlig samvittighet. Han av og til godt i bæreselen da heldigvis. Nå ligger jeg helt stille i sofaen med babyen oppå meg. Jeg ligger egentlig litt ubehagelig, men prøver jeg å rette litt på meg så vet jeg at han våkner ts

Anonymkode: 28564...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til gjør jeg det. Hvis jeg skal noe viktig drar jeg ofte heller tidlig og legger opp til en trilletur i området før avtalen slik at baby kan sove seg gjennom. Og en sjelden gang i blant vekker jeg fordi jeg skal noe JEG har lyst til. Men stort sett lar jeg henne sove så mye hun vil og har løse avtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

På dagtid? f.eks hvis babyen sovner etter amming og dere har planlagt å gå ut? lar dere babyen alltid sove, eller vekker dere med å kle på ungen og håpe at han sovner igjen..

Anonymkode: 28564...fe1

Å vekke en sovende baby er skjedent smart. Her er planlegging og tilpasning av voksenting til barnas soving første bud. Det er og mulig å kle på barnet og gjøre det klart i forkant av sovetid og la vognbaggen stå på verandaen til du er klar til å dra. 

Anonymkode: becda...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tar jeg med meg ungen og gjør det jeg skal. Nå sovne r som regel lillegullet alltid fort igjen hvis hun skal vekkes for å bli med meg/oss ut ;).

Vi bestemte oss tidlig for at vi ville ha det sånn! 

Anonymkode: 01734...81e

Samme her. Han skulle kunne sovne selv om det var lyder og osv. Det gikk bra i starten, men nå er han 9 mnd og det er kul umulig. Uansett hvor mye vi prøvde å venne han til det. Nå må han ha fred og ro når han skal sove. Og hvis han vekkes så blir det surving resten av dagen.

Anonymkode: fa14f...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vet at vi skal noe passer jeg på å legge baby i vogna slik så det er lett å ta henne med. Men når vi skal hente storebror i bhg og må inn i bil, så blir det jo til at hun må vekkes noen ganger. Det var lettere med førstemann. Da var det ikke så mye vi skulle. Er litt mer "orging" når man har flere barn. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleide alltid å gjøre han klar og legge han i vognen, sånn at vi kunne gå når det passet meg. Funket fint siden vi hadde vår/sommer baby og han ikke trengte yttertøy på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2016 den 15.20, AnonymBruker skrev:

På dagtid? f.eks hvis babyen sovner etter amming og dere har planlagt å gå ut? lar dere babyen alltid sove, eller vekker dere med å kle på ungen og håpe at han sovner igjen..

Anonymkode: 28564...fe1

Jeg vekket aldri babyene med mindre jeg virkelig måtte som for eksempel legetime eller annen undersøkelse. Alltid tilpasset min timeplan etter babyens behov og døgnrytme. Førstemann sov kun på kvelden mellom 18 og 23 i 3 mnd i strekk og da sov jeg samtidig for jeg visste jeg skulle være våken resten av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...