Gå til innhold

Overgrep mot menn-ja, det skjer. Nei, å få ereksjon er ikke det samme som å samtykke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler  denne sterke artikkelen: https://www.nrk.no/sorlandet/xl/forradt-av-kroppen-1.13135596

Vanvittig tøft å stå fram på denne måten og forklare hva som skjer i kroppen, i hodet, ettervirkninger m.m. Hatten av for denne mannen og de andre som står fram som overgrepsutsatte. Det er innmari tøft gjort!

Anonymkode: a9d89...064

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg tror de fleste skjønner dette i dagens samfunn? Jeg tror ikke de fleste er så uopplyste at de ikke skjønner at overgrep mot menn også er et reelt problem og at det er idiotisk at det er tabu, men overgrep mot kvinner er også tabu og som tidligere overgrepsoffer selv vet jeg jo at man ikke akkurat løper rundt med et skilt for å fortelle hele verden at man har blitt utsatt for det. Man ønsker ikke å bli sett på som et offer rett og slett tenker jeg. 

Det som kanskje er mest sykt er at når man som kvinne skriver at man har blitt utsatt for overgrep er det ingen som reagerer på det heller, fordi det er blitt helt normalt. Det er sykt det. 

Anonymkode: 42fde...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Sterkt! Og ufattelig viktig. Stor respekt til de som står frem, forhåpentligvis vil de som lever med dette forstå at det ikke er dem det er noe galt med. 

Overgrep burde straffes langt strengere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg tror de fleste skjønner dette i dagens samfunn? Jeg tror ikke de fleste er så uopplyste at de ikke skjønner at overgrep mot menn også er et reelt problem og at det er idiotisk at det er tabu, men overgrep mot kvinner er også tabu og som tidligere overgrepsoffer selv vet jeg jo at man ikke akkurat løper rundt med et skilt for å fortelle hele verden at man har blitt utsatt for det. Man ønsker ikke å bli sett på som et offer rett og slett tenker jeg. 

Det som kanskje er mest sykt er at når man som kvinne skriver at man har blitt utsatt for overgrep er det ingen som reagerer på det heller, fordi det er blitt helt normalt. Det er sykt det. 

Anonymkode: 42fde...30b

Det er leit å høre det du har vært utsatt for. Jeg har også vært utsatt for overgrep, men nå handler det ikke om meg. Det er ikke lenge siden sist jeg leste noen hevde at det å få ereksjon var det samme som å samtykke. Jeg ønsket ikke å sette ovegrep mot kvinner og overgrep opp mot hverandre, men å dele denne artikkelen og rose intervjuobjektet og de andre som forteller sin historie.

Anonymkode: a9d89...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten(6-8 år) husker jeg barnepiken( en jente i tenårene) tok meg med ut i skogen og skulle leke med tissen min. Husker ikke akkurat hva hun gjorde, men husker det verken som godt eller vondt. Jeg har ikke fått avsmak av damer tross dette, er fremdeles glad i dem.

Anonymkode: a788f...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de fleste oppegående mennesker skjønner dette. Men jeg er helt for at det blir mer fokus på dette, slik at det blir mindre tabu for menn å anmelde slike ting. Den artikkelserien på nrk var både god, opplysende og trist.

Anonymkode: aded4...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg synes det er flott at det blir satt fokus på det,og sterkt å lese hva han måtte gå gjennom. Utrolig tøft å stille opp i media og fortelle om det.

For det er jo fortsatt sånn at det er mest fokus på overgrep på kvinner,men lite på overgrep på menn så det er jo bare flott at de setter fokus på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal folk fortså at DET ER LIKE ILLE FOR MENN Å BLI VOLDTATT SOM FOR EN KVINNE?

Flott at folk endelig begynner å forstå at voldtekt mot menn er alvorlig, men føler kvinnene får mest sympati uansett. Nei, det er ikke verre for en kvinne å bli voldtatt. Kvinner kan også bli våt under voldtekten men det betyr ikke at de liker det. 

Anonymkode: 2f29e...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og har selv blitt utsatt for overgrep. Jeg var innlagt på en institusjon med flere menn som hadde blitt utsatt for det samme, og det som er jævlig trist er at veldig få som hørte om det forstod at det å få ereksjon ikke var det samme som samtykke.

Jeg er stygt redd det henger sammen med denne greia man ofte sier til mannfolk: "ta det som en mann", "menn gråter ikke" etc. Det er bullshit, de har ett like stort følelsesspekter som oss kvinner, det blir bare utrykket på en annen måte. For å ta ett eksempel: Min mor har alltid vært veldig flink til å si at hun er glad i meg, og klemme. Min far derimot har kanskje ikke sagt det så ofte, men han har stått timesvis ute å skrudd bil, eller engasjert/fiksa mer praktiske ting på mine vegne.

Det å si at menn "samtykker" fordi at penisen står, det er akkurat like søkt som å si at en som ble voldtatt "ville" fordi fitta var våt. Det er snakk om biologiske prosesser vi har veldig lite kontroll over (om noen).

Det er akkurat like legitimt for menn å si nei, som det er for oss kvinner. Bullshit på linje med: "Jamen han er mer fysisk sterk" kan folk dra jævlig mye lengre ut på landet med. En har selv bestemmelsesrett over egen kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...