Gå til innhold

Ytringsfriheten er i krise så lenge vi har islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan ikke snakke om frihet når man indirekte eller direkte truer barna til å gå med hijab. Jeg orker ikke diskutere med apekatt muslimer, de snakker med 2 tunger og er aldri konkrete i hva de står for. Bare svada!

Anonymkode: 0d378...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er visst heller du som ikke forstår noenting, antakelig fordi du er så blendet av massemedias konstante fokus på Islam og Midt-østen at du ikke helt klarer å tenke klart.

Mennesker i eller fra den tredje verden dreper hverandre i hopetall hver eneste dag for langt mindre ting enn profetfornærmelser. Problemet er ikke mangel på ytringsfrihet, problemet er at sånne som deg lever i villfarelsen om at dette har noe med religion å gjøre og insisterer på å ha disse menneskene boende her samtidig du tror du kan forandre dem bare ved å være litt ekstra liberal og sutre litt om "ytringsfrihet".

Anonymkode: 25f08...766

Og ellers går det bra?

Og nei, det er ikke lett å forstå tankegangen din. 

 

Anonymkode: 9ab93...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
På 7.12.2016 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Ah, enda mer sutring om hvordan det er Islam som liksom truer "våre verdier".

Såvidt jeg vet er det ikke muslimer som lager lover som kriminaliserer holocaust-fornektelse og "hat" og straffeforfølger tusenvis av dissidenter hvert år, lager rasismeparagrafer, angriper lovlige demonstrasjoner med kniver og køller eller forsvarer dem som gjør det, driver storstilt sensurering av sosiale medier, vedtar lover som gjør det mulig å detaljovervåke innvandringsmotstandere etc. etc.

Det ENESTE muslimer ikke godtar er at noen sier fæle ting om profeten Muhammed, og det kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 25f08...766

og det eneste jeg som kristen ikke godtar , er at noen sier fæle ting om jesus. da blir jeg sessverre nødt til å få mine prester til å utsende en fatwa mot vedkommende. eventuelt hevne jesus selv. hvor lite reflektert går det an å bli?

med hilsen fra

jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og ellers går det bra?

Og nei, det er ikke lett å forstå tankegangen din. 

 

Anonymkode: 9ab93...c0f

Kanskje fordi du er en hjernevasket skrulling. Det kan være tungt å tenke seg ut av sånt.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Z.Z skrev:

Vi er veldig på linje her, bortsett fra èn ting. Så lenge vi kan stanse immigrasjonen må vi gjøre et veldig godt forsøk på å leve sammen i et harmonisk samfunn. Den tiden er i ferd med å renne ut i sanden, så jeg er ikke sikker på om det vil fungere uansett. Spesielt når en økonomisk krise rammer Europa for alvor.

Det er jo nettopp det jeg ønsker. Har du lest innleggene mine i det hele tatt? Et harmonisk samfunn lager vi ikke ved å angripe muslimer for filleting samtidig som vi støtter Israels etniske rensing av palestinere og bomber landene deres sønder og sammen.

Anonymkode: 25f08...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z.Z: Og la meg også legge til at dersom vi ønsker å repatriere fremmedkulturelle en gang i fremtiden har vi alt å tjene på et godt forhold til dem.

Alt i alt finnes det intet grunnlag for å innta en fiendtlig tone overfor Islam.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Z.Z: Og la meg også legge til at dersom vi ønsker å repatriere fremmedkulturelle en gang i fremtiden har vi alt å tjene på et godt forhold til dem.

Alt i alt finnes det intet grunnlag for å innta en fiendtlig tone overfor Islam.

Anonymkode: 25f08...766

Det finnes dessverre mange grunner til å ha en sunn skepsis ovenfor islam. Har du i det hele tatt fått med deg hva som skjer i Sverige for tiden? I Malmø, kan ikke engang ambulanse kjøre inn uten politieskorte( de er der for å hjelpe) , massevoldtekteri Tyskland, økt radikalisering blant unge muslimer, kvinneundertrykkelse , manglende vilje til integrering. Jeg kunne ramset opp mye mer. Fientlig bør vi ikke være, der er jeg enig. Men en sunn skepsis må vi kunne ha, dertil en åpen debatt hvor man må få lov til å påpeke feil og mangler ved Koranen uten å være redd for å bli drept eller kalt rasist.

Med hilsen fra

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Z.Z: Og la meg også legge til at dersom vi ønsker å repatriere fremmedkulturelle en gang i fremtiden har vi alt å tjene på et godt forhold til dem.

Alt i alt finnes det intet grunnlag for å innta en fiendtlig tone overfor Islam.

Anonymkode: 25f08...766

Hm, hvordan du klarte å sitere meg på denne måten slik at jeg fikk beskjed vet jeg ikke. Uansett, det som er klart er at islam lar seg ikke stagge i et demokrati, bortsett fra med udemokratiske midler. Hvis vi ikke ønsker totalitære tilstander i Norge og Europa må innvandringen stoppes. Thomas Knarvik ønsker tydeligvis fortsatt innvandring med en assimilering av islam i Europa, noe som overhodet ikke er realistisk og i hvert fall ikke på den måten han satster på. Den eneste løsningen er å stanse innvandringen før vi når punktet der repatriering er et seriøst alternativ. Og det må skje snarest.

Noen vers fra Koranen som kunne vært tatt ut fra en hvilken som helst fascistisk ideologi:

https://quran.com/3:149

O you who have believed, if you obey those who disbelieve, they will turn you back on your heels, and you will [then] become losers.

https://quran.com/3:151

We will cast terror into the hearts of those who disbelieve for what they have associated with Allah of which He had not sent down [any] authority. And their refuge will be the Fire, and wretched is the residence of the wrongdoers.

https://quran.com/8:39

And fight them until there is no fitnah and [until] the religion, all of it, is for Allah . And if they cease - then indeed, Allah is Seeing of what they do.

https://quran.com/9:29

Fight those who do not believe in Allah or in the Last Day and who do not consider unlawful what Allah and His Messenger have made unlawful and who do not adopt the religion of truth from those who were given the Scripture - [fight] until they give the jizyah willingly while they are humbled.

https://quran.com/3:110

You are the best nation produced [as an example] for mankind. You enjoin what is right and forbid what is wrong and believe in Allah . If only the People of the Scripture had believed, it would have been better for them. Among them are believers, but most of them are defiantly disobedient.

https://quran.com/98:6

Indeed, they who disbelieved among the People of the Scripture and the polytheists will be in the fire of Hell, abiding eternally therein. Those are the worst of creatures.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Z.Z skrev:

Hm, hvordan du klarte å sitere meg på denne måten slik at jeg fikk beskjed vet jeg ikke.

Jeg skrev to innlegg til deg. Du så antakelig ikke det første.

5 minutter siden, Z.Z skrev:

Noen vers fra Koranen som kunne vært tatt ut fra en hvilken som helst fascistisk ideologi:

Islam har ingenting med fascisme å gjøre og det er ingenting i sitatene dine som skulle tilsi det. Du har svelget denne propagandaen hel, tydeligvis, noe som gjør DEG til en del av problemet. Vi kommer aldri til å kunne skape et harmonisk samfunn når folk ikke gjennomskuer denne typen tendensiøs retorikk.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev to innlegg til deg. Du så antakelig ikke det første.

Islam har ingenting med fascisme å gjøre og det er ingenting i sitatene dine som skulle tilsi det. Du har svelget denne propagandaen hel, tydeligvis, noe som gjør DEG til en del av problemet. Vi kommer aldri til å kunne skape et harmonisk samfunn når folk ikke gjennomskuer denne typen tendensiøs retorikk.

Anonymkode: 25f08...766

Øh, så du har ombestemt deg nå? Først vil du repatriere alle og deretter forsvarer du islam. Igjen vingler du som en fjær i sterk vind. Hvor er logikken her? Du har ikke lest versene jeg refererte til som også blir brukt av mange regimer, terrorgrupper og andre troende islamister. Jeg er ferdig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Z.Z skrev:

Øh, så du har ombestemt deg nå? Først vil du repatriere alle og deretter forsvarer du islam. Igjen vingler du som en fjær i sterk vind. Hvor er logikken her? Du har ikke lest versene jeg refererte til som også blir brukt av mange regimer, terrorgrupper og andre troende islamister. Jeg er ferdig med deg.

Du får begynne å faktisk LESE det jeg skriver, så kanskje du blir klokere. Noe av misforståelsen ligger antakelig i at du ikke forstår at man kan ønske seg sitt eget fedreland og respektere andres rett til å praktisere sin religion og kultur samtidig.

At noen terrorister bruker vers fra Koranen gjør ikke Koranen fascistisk. Du har tydeligvis ikke den fjerneste anelse om hva fascisme er for noe, men bruker ordet som et litt vagt skjellsord fordi du har lært at det representerer noe fælt og ondskapsfullt. Med andre ord: Du repeterer bare ting du har lest uten å faktisk TENKE igjennom det du blir fortalt, og uten å undersøke om de som forteller deg disse tingene har et motiv. 

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2016 den 14.03, Jon Are skrev:

Det finnes dessverre mange grunner til å ha en sunn skepsis ovenfor islam. Har du i det hele tatt fått med deg hva som skjer i Sverige for tiden? I Malmø, kan ikke engang ambulanse kjøre inn uten politieskorte( de er der for å hjelpe) , massevoldtekteri Tyskland, økt radikalisering blant unge muslimer, kvinneundertrykkelse , manglende vilje til integrering. Jeg kunne ramset opp mye mer. Fientlig bør vi ikke være, der er jeg enig. Men en sunn skepsis må vi kunne ha, dertil en åpen debatt hvor man må få lov til å påpeke feil og mangler ved Koranen uten å være redd for å bli drept eller kalt rasist.

Med hilsen fra

Jon Are

Det er en hårfin balansegang der. Jeg tror du er inne på noe vesentlig når du beskriver det på den måten. Historisk har hvel ikke akkurat noen imperiebygging gått fredelig fremfor seg, og det gjelder heller ikke de muslimske imperiene. Områder som det gamle sassanideriket, som tidligere var det gamle Persia, ble overrent av muslimer ca 100 år etter islams grunnleggelse. Mye av konseptet gikk ut på jihad og det som ble kalt dar- al- harb og dar- al- islam, dvs islams hus og land som fortsatt ikke var under islam, men skulle erobres. Og å ta denne historiske problemstillingen opp, betyr ikke at man hater muslimer. Snarere tvert imot, finnes det jo muslimer som selv tar oppgjør med dårlige holdninger innenfor sine egne samfunn. Jeg tenker da på irsjad Manji, Majid Nawaz og Zuhdi Jasser. For ikke å snakke om at det finnes også en rekke muslimer der religion ikke er like viktig i det offentlige. Jeg tenker i tillegg på Christopher Hitchens som var sterkt kritisk til islam, men også fordømte nedslaktingen av muslimer i Bosnia og det han så på som dårlig behandling av palestinerne. Jeg forsøker selv å ta til orde, om jeg mener at noen har lett for å bygge påstander mer på fordommer enn fakta, som det ofte gjøres i offentlige kommentarfelt. Det er riktig at det er mye hets mot muslimer i mange kommentarfelt. Det er helt galt. Men det innebærer ikke at ideer ikke er gjenstand for kritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Mari Y skrev:

Og å ta denne historiske problemstillingen opp, betyr ikke at man hater muslimer. Snarere tvert imot, finnes det jo muslimer som selv tar oppgjør med dårlige holdninger innenfor sine egne samfunn. Jeg tenker da på irsjad Manji, Majid Nawaz og Zuhdi Jasser. For ikke å snakke om at det finnes også en rekke muslimer der religion ikke er like viktig i det offentlige. Jeg tenker i tillegg på Christopher Hitchens som var sterkt kritisk til islam, men også fordømte nedslaktingen av muslimer i Bosnia og det han så på som dårlig behandling av palestinerne.

Er det mulig. Alle disse muslimene bor i Vesten, og det er grunnen til at de får lov til å ytre seg på en slik måte, enn så lenge. Det er ikke her deres egne religiøse problemer skal løses, eller hva?

Endret av Z.Z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Z.Z skrev:

Er det mulig. Alle disse muslimene bor i Vesten, og det er grunnen til at de får lov til å ytre seg på en slik måte, enn så lenge. Det er ikke her deres egne religiøse problemer skal løses, eller hva?

Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Hva mener du? 

Kom igjen. Jeg sa det klart, gjorde jeg ikke? Ytringsfriheten i den muslimske verden er mer eller mindre ikke-eksisterende. Det er der problemene må tas tak i, ikke her. En reformasjon av islam må skje innenfra, det fungerer ikke å gjøre det utenfra.

Endret av Z.Z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://en.wikipedia.org/wiki/International_Conference_to_Review_the_Global_Vision_of_the_Holocaust

Noe slikt hadde vært forbudt i de fleste vestlige land. Legger vi til havet av forskjellige rasisme- og "hat"-paragrafer samt relativt strenge "libel laws" i enkelte land, så kommer i hvert fall ikke muslimske land verre ut av det enn oss. 

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2016 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det jeg ønsker. Har du lest innleggene mine i det hele tatt? Et harmonisk samfunn lager vi ikke ved å angripe muslimer for filleting samtidig som vi støtter Israels etniske rensing av palestinere og bomber landene deres sønder og sammen.

Anonymkode: 25f08...766

Jeg tror heller at verden er hva vil gjør det til. Om man ønsker å sitte bak en skjerm og føle frykt for alle innvandrere eller muslimer- så kan det godt være det hjelper i det korte løp- i det lange løp ser jeg ikke at det har noen positiv effekt hverken for oss eller dem vi måtte frykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Z.Z skrev:

Kom igjen. Jeg sa det klart, gjorde jeg ikke? Ytringsfriheten i den muslimske verden er mer eller mindre ikke-eksisterende. Det er der problemene må tas tak i, ikke her. En reformasjon av islam må skje innenfra, det fungerer ikke å gjøre det utenfra.

Ja, men det har hvel heller ingenting med min påstand å gjøre, hadde det hvel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...