Gå til innhold

Ytringsfriheten er i krise så lenge vi har islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er det når man argumenterer for etnisk rensing i et land.

Anonymkode: dfff5...b6a

Tøv. Etnisk rensing har blitt bedrevet av alskens ideologier og religioner. Ikke minst drev kommunistene som Øverland var tilhenger av med det og jødene i Israel. Sistnevnte kan vel umulig være nazister.

Dessuten er det ikke etnisk rensing å repatriere fremmede som har blitt invitert hit mot folkets vilje, så lenge det gjøres på en ordentlig og human måte.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Example skrev:

Å ønske islam ut av Norge handler ikke om etnisk rensing. 

Den eneste måten å bli helt kvitt den på er å kaste ut alle inkludert norske statsborgere som er muslimer. Det er definisjonen på etnisk rensing.

Anonymkode: dfff5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Example skrev:

Så mennesker som påpeker at over en milliard mennesker tilber en krigstyrann fra 600-tallet, skal forvente å få trusler?

Islam skal få motstand i Norge, det er vi nødt til å gi. Det er ekstremt viktig, om man tror på noen av våre verdier, ellers faller det fort. For hva er egentlig grensene man skal sette for hva som er akseptabelt i religionens navn i Norge?

Vi tillater allerede storstilt kvinneundertrykkelse i islams navn her i landet. Istedet velger kviinnebevegelsen å gå mot norske menn, som i stor grad er de største motstanderne til islam, og som er de mennene i som har vært med å skape verdens mest likestilte samfunn (i alle fall helt i verdenstoppen).

Vi tillater jødehat i stor stil (for de som tviler, se fredagens utgave av Underhuset på TV2 om hvordan det er å være jøde i Norge). Dette til tross for at man fortsatt prøver å ta et oppgjør med arven etter andre verdenskrig og jødehatet som også var i Norge, og hvordan folk anga jøder her til lands.

Og for å ikke snakke om homofili. Det feires storstilt over at kirken har tillatt homofilt giftemål, men samtidig kommer det inn tusenvis av mennesker i året med et langt grovere syn på homofili enn hva som er vanlig i Norge.

Det er komisk å se på, og de som ikke har islam øverst på agendaen og kjemper for rettigheter for kvinner, jøder og homofiile her til lands, har ingen troverdighet. Du har ingen troverdighet som kvinne, om du angriper norske menn for deres kvinnesyn om du ikke selv er aktiv motstander av innvandring, eller i det minste holdningene til nyankomne innvandrere. 

DU har ingen troverdighet. Du vil nekte muslimer og andres rett til å ytre seg fritt samtidig som du sutrer over at noen skriver slemme ting om jøder på Internett.

Kriminalisering av "hat" har aldri vært en del av våre verdier, i den grad våre verdier kan sies å være skapt gjennom tradisjoner som har utviklet seg gjennom århundrer. Denne businessen med "hat" er et fenomen som en viss etnoreligiøs gruppe oppfant på begynnelsen av 90-tallet for å kunne sensurere alle som var kritiske til dem.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den eneste måten å bli helt kvitt den på er å kaste ut alle inkludert norske statsborgere som er muslimer. Det er definisjonen på etnisk rensing.

Det finnes andre måter å begrense islam/få bort islam, og det handler om å ikke gi asyl, og sende hjem de som ikke er norske statsborgere, samt bekjempe islams rolle i Norge.

Det handler ikke om å sende ut pakistanere som har bodd her siden i 40 år, men om å forhindre ny innvandring og sende hjem de som ikke skal være her.

Og siden du er inne på definisjonen av etnisk rensing vil jeg minne deg på at det er forskjell på etnisitet og religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste måten å bli helt kvitt den på er å kaste ut alle inkludert norske statsborgere som er muslimer. Det er definisjonen på etnisk rensing.

Anonymkode: dfff5...b6a

Det er vel ingen som har sagt at vi skal kaste dem ut. Jeg er 100% tilhenger av muslimers rettigheter på lik linje med alle andre gruppers rettigheter. Det betyr at muslimer skal få lov til å praktisere religionen sin som de vil og ytre seg fritt så lenge de er her. Det betyr også at vi ikke kan kaste dem ut, men vi kan for eksempel gjøre det økonomisk gunstig for dem å emigrere.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

DU har ingen troverdighet. Du vil nekte muslimer og andres rett til å ytre seg fritt samtidig som du sutrer over at noen skriver slemme ting om jøder på Internett.

Kriminalisering av "hat" har aldri vært en del av våre verdier, i den grad våre verdier kan sies å være skapt gjennom tradisjoner som har utviklet seg gjennom århundrer. Denne businessen med "hat" er et fenomen som en viss etnoreligiøs gruppe oppfant på begynnelsen av 90-tallet for å kunne sensurere alle som var kritiske til dem.

Anonymkode: 25f08...766

Hvor i all verden har du det fra at jeg vil hindre muslimer og andre i å ytre seg?

Om du har lest mine innlegg her inne tidligere (noe jeg regner med du har gjort, siden du mener jeg ikke har noen troverdighet), så har du sikkert fått med deg at jeg er tilhenger av en åpen debatt. Å kneble ytringer, uansett hvilke sider av debattene de kommer fra, er aldri bra.

Jeg er heller ingen tilhenger hatefulle ytringer-paragrafen i loven, da jeg synes det er bedre at meninger kommer ut, så får man heller bekjempe de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Example skrev:

Hvor i all verden har du det fra at jeg vil hindre muslimer og andre i å ytre seg?

Om du har lest mine innlegg her inne tidligere (noe jeg regner med du har gjort, siden du mener jeg ikke har noen troverdighet), så har du sikkert fått med deg at jeg er tilhenger av en åpen debatt. Å kneble ytringer, uansett hvilke sider av debattene de kommer fra, er aldri bra.

Jeg er heller ingen tilhenger hatefulle ytringer-paragrafen i loven, da jeg synes det er bedre at meninger kommer ut, så får man heller bekjempe de.

Det du kaller "kvinneundertrykkelse" er praksis som har røtter minst 1400 år tilbake i tid hos de folkeslagene vi har invitert hit. Hvordan har du tenkt å bekjempe dette uten politiske virkemidler (altså: uten å f.eks. lage lover som gjør det forbudt å bruke hijab etc.)? Holdningskampanjer? Lykke til med det, i så fall.

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen som har sagt at vi skal kaste dem ut. Jeg er 100% tilhenger av muslimers rettigheter på lik linje med alle andre gruppers rettigheter. Det betyr at muslimer skal få lov til å praktisere religionen sin som de vil og ytre seg fritt så lenge de er her. Det betyr også at vi ikke kan kaste dem ut, men vi kan for eksempel gjøre det økonomisk gunstig for dem å emigrere.

Det er fullstendig urealistisk å tro at alle flytter selv om vi kaster hele oljefondet etter dem, og ingenting hindrer nye muslimer fra et EØS-land i å flytte inn. Man må ha et minimum av kritisk sans til hva som er realistisk å få til.

Anonymkode: dfff5...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Example skrev:

Det handler ikke om å sende ut pakistanere som har bodd her siden i 40 år, men om å forhindre ny innvandring og sende hjem de som ikke skal være her.

Det var det innlegget jeg svarte på handlet om.

Anonymkode: dfff5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullstendig urealistisk å tro at alle flytter selv om vi kaster hele oljefondet etter dem, og ingenting hindrer nye muslimer fra et EØS-land i å flytte inn. Man må ha et minimum av kritisk sans til hva som er realistisk å få til.

Anonymkode: dfff5...b6a

Duh. Tror du en "nazist" som meg er tilhenger av EØS?

Anonymkode: 25f08...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du kaller "kvinneundertrykkelse" er praksis som har røtter minst 1400 år tilbake i tid hos de folkeslagene vi har invitert hit. Hvordan har du tenkt å bekjempe dette uten politiske virkemidler (altså: uten å f.eks. lage lover som gjør det forbudt å bruke hijab etc.)? Holdningskampanjer? Lykke til med det, i så fall.

Vel, det er flere ting man kan gjøre. Holdningskampanjer har åpenbart noe for seg, vil jeg. Samtidig kan man faktisk gjøre enkle ting som å forby hodeplagg ved skoler, som forhindrer unge å havne inn i en hijab før de i det hele tatt har muligheten til å ta et valg.

Dette er egentlig ikke noe nytt.. Jeg husker selv da jeg gikk på skolen, fikk vi ikke lov til å ha lue på inne. Man må slutte å ta på islam som noe annet, og sette standarden for hva som er forventet. Å seksualisere en 6åring ved å sette på en hijab, burde ikke være greit.

Holdningskampanjene man allerede har i dag, burde rettes andre veier. Være klare og tydelige på at islam ikke skal spesialbehandles i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var det innlegget jeg svarte på handlet om.

Anonymkode: dfff5...b6a

Nei, du svarte en som ønsket muslimer ut av landet med etnisk rensing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Example skrev:

Nei, du svarte en som ønsket muslimer ut av landet med etnisk rensing. 

Dette gir ingen mening. Hvorfor begynner du setningen med nei, for deretter å bekrefte det jeg skrev?

Anonymkode: dfff5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Example skrev:

Samtidig kan man faktisk gjøre enkle ting som å forby hodeplagg ved skoler

Ah, der kom det ja. Du var visst ikke så veldig for frihet likevel.

Anonymkode: 25f08...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette gir ingen mening. Hvorfor begynner du setningen med nei, for deretter å bekrefte det jeg skrev?

Anonymkode: dfff5...b6a

Må være flott å sitte der og slenge ut skumle begreper mot meningsmotstandere. Etnisk rensing har ikke noe å gjøre med å sende ut asylsøkere og innvandrere. Da tar jeg det for gitt at vedkommende skjønner at å sende ut norske statsborgere er helt uaktuelt. 

Dersom man anser Somalia som et trygt land og returnere innvandrere til, så er det ikke etnisk rensing om man sender hjem somaliere bosatt i Norge hjem til Somalia. 

Må være forsiktig med å bruke slike begreper, når de ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ah, der kom det ja. Du var visst ikke så veldig for frihet likevel.

Frihet til undertrykkelse av egne barn.

Støtter du friheten til å voldta din egen datter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Example skrev:

Må være flott å sitte der og slenge ut skumle begreper mot meningsmotstandere. Etnisk rensing har ikke noe å gjøre med å sende ut asylsøkere og innvandrere. Da tar jeg det for gitt at vedkommende skjønner at å sende ut norske statsborgere er helt uaktuelt.

Han gjør jo ikke det når han vil bli kvitt *alle* muslimer.

Anonymkode: dfff5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han gjør jo ikke det når han vil bli kvitt *alle* muslimer.

Anonymkode: dfff5...b6a

Det er en vag tolkning, ikke slik jeg tolket det.

Til neste gang, bør du kanskje la "etnisk rensing" ligge en stund. Du er sikkert klar over hvilken historisk betydning det har, siden du bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Example skrev:

Frihet til undertrykkelse av egne barn.

Støtter du friheten til å voldta din egen datter?

Nå skifter du målstengene fullstendig. Det var hijab i skolen vi snakket om, ikke voldtekt.

Men det er uansett nyttesløst å diskutere med sånne som deg. Dere snakker om ytringsfrihet og religionsfrihet med den ene munnviken og kriminalisering av "hat" og "religiøs undertrykkelse" med den andre.

Anonymkode: 25f08...766

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Example skrev:

Det er en vag tolkning, ikke slik jeg tolket det.

Det gir ingen mening å tolke det på noen annen måte. Det er allerede så mange her at ytringsfriheten bare vil få dårligere og dårligere kår hvis ikke vi står opp for den, uansett om det kommer flere eller ikke.

Anonymkode: dfff5...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...