Gå til innhold

Sende mail uten at de har ledig stilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på desperat jakt etter ny jobb grunnet stor mistrivsel og at jeg absolutt ikke takler nattevakter. Jeg er helt uttafor og ødelagt, gråter hver dag, konstant svimmel, dårlig i magen, eier ikke sosial liv.

Er det frekt å sende mail for å høre om de har stillinger som feks skal lyses ut, eller om det er noe poeng i å sende inn åpen søknad?

 

 

Anonymkode: c42f2...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen er ganske liten, men jeg fikk jobb sånn en gang. Jeg spurte ikke først, jeg sendte bare en søknad.

Anonymkode: 0fe7a...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende en åpen søknad er greit det. Fikk jobb selv slik da jeg var 21 år gammel :)

Sendte den gang i brev, en generell søknad med CV vedlagt.

Anonymkode: d4f9e...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn jeg har fått jobb. Ikke full stilling da, men ekstravakter.

Anonymkode: 53de8...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte i utgangspunktet å spurte om ledig stilling. Men det var gjerne dumt, skulle nok bare sendt åpen søknad som dere sier. Vell, får se hva svaret blir imorgen 😊

Anonymkode: c42f2...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne søknader er helt inne :) Men spurte du din egen arbeidsplass? Da er det greit med bare en mail som du har gjort selvfølgelig:) 

Sender du åpen søknad til andre firmaer er det lurt å ikke ha FOR åpen, altså du skriver litt om hvorfor du kunne tenke deg å jobbe akkurat der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, jaro skrev:

Åpne søknader er helt inne :) Men spurte du din egen arbeidsplass? Da er det greit med bare en mail som du har gjort selvfølgelig:) 

Sender du åpen søknad til andre firmaer er det lurt å ikke ha FOR åpen, altså du skriver litt om hvorfor du kunne tenke deg å jobbe akkurat der ;)

Ikke min egen arbeidsplass nei. Jeg fikk svar at jeg var velkommen til å sende en søknad da de tok vare på alt som kom inn til det ble aktuelt å ansatt flere :) Så da får jeg ta frem skrive kunnskapen og lage meg en suveren søknad og håpe den frister nok :)

Anonymkode: c42f2...a57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...