Gå til innhold

Hvordan få seg jobb innen regnskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lett å få seg fast jobb eller må man gjerne gå for vikariat først? 

Syns ikke det er så mange ledige jobber innen regnskap. Jeg har mulighet til å bli autorisert, men jeg blir jo ikke det uten jobb. 

Kan man sende åpne søknader, slik som man kan i butikk? Finnes det ellers noen kreative måter å få seg jobb? CV hos bemanningsbyråer, finn, nav, likedin, osv - funker det? 

Anonymkode: 5d655...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aceydazey

Kommer jo helt anpå hvor du bor, men regnskapsmedarbeidere pleier ikke å ha problemer med å få jobb. Ta kontakt med Bjørg Fjell f.eks som har spesialisert seg innen kontor, regnskap, admin osv. Det er bedre å gå via bemanningsbyrå, da sjekker de at det er et ordentlig firma. Åpne søknader funker, men anbefales ikke, da må du gjøre researchen selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett-versjonen av linkedin  og der popper det opp relevante jobber hele tiden :)

Du sier du har mulighet til autorisasjon, så du har utdanningen men du har ingen erfaring eller? Da er det nok best å få startet et sted, kanskje et mindre privat firma, som assistent for regnskapsføreren. Da får du opplæring i det praktiske (er du flink og ivrig får du kanskje lære mer enn bare mengdearbeidet). Disse jobbene må du nok gjennom bemanningsbyrå for å få. 

Når/hvis du er blitt god nok kan du søke åpent hos regnskapsførerfirmaer. Disse vil ha gode, selvstendige regnskapsførere gjerne, har lissom ikke tid til opplæring. (Du får det tekniske selvfølgelig) Her går det nok også gjennom byråer, men sender du en god, åpen søknad kan du jo være heldig :) Så er det bare å jobbe der (fullt) i 2 år, så søke om autorisasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...