Gå til innhold

Sykemelding som student, rett til utsettelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal egentlig levere masteren min om kort tid, men fikk rett og slett et psykisk sammenbrudd i forrige uke og har vært i kjelleren siden med mye angst. Mye tid jeg trengte til å skrive ferdig har dermed forsvunnet mellom fingrene mine.

Har man rett til å få utvidet innleveringsfrist om man har sykemelding? Noen som vet? Har legetime i morgen, men vet ikke om det er vits i å be om det. Er helt knust for tiden...

Anonymkode: 47f42...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror, med ganske stor sikkerhet, at du har det! Snakk med legen din om det og få en sykemelding. Ta kontakt med skolen, de har garantert mye erfaring med dette og vil svare på spørsmål du har. 

For vanlig eksamen har man rett til å ta den opp igjen uten at du mister et forsøk dersom man er sykemeldt, så at det ikke skulle finnes noen ordning når det gjelder innlevering av oppgave og sykemelding har jeg vanskelig å se for meg. Husker vi selv fikk tilbud om utsettelse av vår bacheloroppgave på grunn av problemer innad i gruppa. 

Lykke til med masteren din! Det her ordner seg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, -Skylar skrev:

Jeg tror, med ganske stor sikkerhet, at du har det! Snakk med legen din om det og få en sykemelding. Ta kontakt med skolen, de har garantert mye erfaring med dette og vil svare på spørsmål du har. 

For vanlig eksamen har man rett til å ta den opp igjen uten at du mister et forsøk dersom man er sykemeldt, så at det ikke skulle finnes noen ordning når det gjelder innlevering av oppgave og sykemelding har jeg vanskelig å se for meg. Husker vi selv fikk tilbud om utsettelse av vår bacheloroppgave på grunn av problemer innad i gruppa. 

Lykke til med masteren din! Det her ordner seg :hjerte:

Tusen takk for svar! Jeg skal til legen senere i dag som sagt, skal be om sykemelding da. Angsten gjør bare at jeg krisemaksimerer noe helt hinsides for tiden... Ordene dine hjelper :hjerte:

Anonymkode: 47f42...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare søke opp universitetet ditt+utsettelse+masteroppgave å se hva som kreves? Husker jeg fylte dette ut digitalt på skolens sider. Med sykemelding får du nok utsettelse. Jeg hadde ikke sykemelding engang. Skrev bare begrunnelse og fikk det innvilget. Men jeg var ikke syk. Det var en annen grunn. 

Anonymkode: dc02f...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Jeg skal til legen senere i dag som sagt, skal be om sykemelding da. Angsten gjør bare at jeg krisemaksimerer noe helt hinsides for tiden... Ordene dine hjelper :hjerte:

Anonymkode: 47f42...b64

Godt å høre :hjerte: Det kan jeg godt forstå! Det blir nok fint å få dette i orden og kunne senke skuldrene litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare søke opp universitetet ditt+utsettelse+masteroppgave å se hva som kreves? Husker jeg fylte dette ut digitalt på skolens sider. Med sykemelding får du nok utsettelse. Jeg hadde ikke sykemelding engang. Skrev bare begrunnelse og fikk det innvilget. Men jeg var ikke syk. Det var en annen grunn. 

Anonymkode: dc02f...a7f

Det har jeg gjort, men det finnes ingen informasjon om akkurat dette med sykemelding i forb. med master, kun om skoleeksamen (er forresten høyskole).

Man kan søke om utsettelse et helt semester uten noen spesiell grunn, men det må skje før trekkfristen. Jeg trodde alt skulle gå fint med meg, men så ble jeg akutt dårlig etter at trekkfristen var gått ut. Jeg er nesten ferdig og håper derfor at noen ukers sykemelding kan redde meg fra å måtte vente hele 6 mnd på å få levere.

 

Anonymkode: 47f42...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...