Gå til innhold

Alternative sykepleiejobber!?


Luralitt

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å høre fra folk som har utdanning som sykepleier men som ikke nødvendigvis jobber på sykehus, sykehjem eller hjemmetjenesten. Hva jobber du med? Hvor jobber du? Hvordan er arbeidsdagen?

Det er ikke så lett å finne frem til de litt gjemte jobbene som ikke nødvendigvis legges ut som ledig på nett. Det å vite litt mer om hvilke muligheter som finnes med denne utdanningen er det lettere å ta direkte kontakt og vise interesse.

Takker for svar :D!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ingen sykepleiere som jobber med noe annet enn pleie, sykepleieledelse (av laber kvalitet) eller innenfor tjenestetildeling i kommunen, bortsett fra en som fikk jobb i et forsikringsselskap. Aner ikke hva hun gjør der. Det er vel kanskje også mulig for en sykepleier å få jobb i NAV ? 

Hva er det du er ute etter her egentlig; Å slippe turnusarbeid eller komme ut av helsesektoren totalt? For dersom du kun ønsker å slippe turnus kan du jo videreutdanne deg til f. eks. helsesøster, eller bli en av disse sykepleierne som leker (dårlige) ledere. 

Anonymkode: 06573...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om sykepleiere som jobber på ulike helsebutikker feks, som selger medisinsk utstyr. Både helsebutikk, og større leveranser som feks tar imot bestillinger til sykehjem, hjemmetjeneste osv og er kontaktperson.

Legekontor, legevakt, bedriftshelsetjenesten, forsikringsselskaper, apotek (gir råd osv til bruk av utstyr blant annet), bestillerkontor/vedtakskontor og på nav vet jeg flere jobber. 

 

Anonymkode: ef9dd...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i (sykepleie) psykiatriskpraksis på en rusbehandlingsinstutisjon nå. Der jobber det sykepleiere. Jeg stortrives. Det er todelt turnus, og 3. hver helg. Men jobben er veldig fin - som sykepleier har du medisinsk ansvar under legen. Men ellers er det mye være med på aktiviteter, samtaler osv.

Anonymkode: 1abab...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er villig til å gå tilbake på skolebenken kan du jo for eksempel ta en master i helsefremmende arbeid og få en jobb i kommunen / fylkeskommunen eller lignende 

 

Anonymkode: 40b4f...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i Forsvaret. Det kreves at man har gjennomført førstegangstjenesten. Jeg er med på utvelgelser på sesjon, og på utdanning og oppfølging av Medicer. Krever mye reise og kveld/natt/døgn- jobbing men er veldig artig.

Anonymkode: 6dd03...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nevnt men vet om noen som jobber i Nav og på bestillerkontor.

Anonymkode: dcb49...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...