GÃ¥ til innhold

USA i 2018 😃


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 5, som planlegger sin første USA tur i 2018. Vi tenkte å være på ferie i 3-4 uker når vi først drar dit. Vi ønsker også å reise til USA sånn at vi kan feire 4.juli. Barna er 6, 13 og 16 år når vi drar dit. Har dere noen tips til oss? Hva bør vi få med oss? Vi har tenkt oss til Disney World, Miami, las vegas, New York, se Grand canyon, stranda som de spilte inn baywatch på, hover dam bl.a. Noen som har noen andre tips til oss? Hvor er det best å feire 4 juli? Vi kommer til å leie oss bil, sånn vi kommer oss litt rundt. Har også lyst å få til en tur til Bahamas 😃 Så har du noen tips, så kom med dem😃😃

Anonymkode: 04a4e...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en familie på 5, som planlegger sin første USA tur i 2018. Vi tenkte å være på ferie i 3-4 uker når vi først drar dit. Vi ønsker også å reise til USA sånn at vi kan feire 4.juli. Barna er 6, 13 og 16 år når vi drar dit. Har dere noen tips til oss? Hva bør vi få med oss? Vi har tenkt oss til Disney World, Miami, las vegas, New York, se Grand canyon, stranda som de spilte inn baywatch på, hover dam bl.a. Noen som har noen andre tips til oss? Hvor er det best å feire 4 juli? Vi kommer til å leie oss bil, sånn vi kommer oss litt rundt. Har også lyst å få til en tur til Bahamas 😃 Så har du noen tips, så kom med dem😃😃

Anonymkode: 04a4e...3ce

Ville vel kanskje annbefalt og holde dere til enten det Østlige USA, NYC, Miami, Disney World m.v. Eller det vestlige USA hovr resten av det du nevner er. USA er enormt stort. Velger dere å besøke både øst og vest. Bør dere ihvertfall vurdere og fly i mellom øst og vest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker mest spennende med vestkysten, fordi da kan dere reise til san fransisco, highway 1, los angeles (hollywood osv osv?), og kanskje helt sør og på dagstur til Mexico? Og las vegas/grad canyon? Her har jeg aldri vært, men virker som det er mange muligheter! Hvis dere har et stort budsjett kunne dere jo tatt en uke på Hawaii også, hehe.

Selv har jeg vært i Florida, men aldri i disneyland som dere tenkte. I fra byen Fort Lauderdale som ligger nedenfor Miami går det en litt dyr hurtigbåt til Bahamas, og da kan dere velge om dere vil være på Bahamas i en dag eller hvor mange dager dere vil. Den går til øya grand Bahama og tar ca 3 timer. Utrolig fint der, og likte det mye bedre en Florida! Hvis dere velger østkysten kan dere jo også kjøre opp helt til New York, som er en kjempefin by. Jeg var der som liten men vil gjerne tilbake! Turen fra florida til new york kan gjøres på to dager, men det er nok best med god tid til å sjekke ut ting undervegs :-) I Florida er det jo også store sumpområder som virker spennende. Vi var på en kanotur i et naturreservat hvor det var både delfiner, krokodiller, slanger og lignende. Tror dette var i nærheten av everglades :-) 

Men jeg ville nok valgt enten øst eller vest jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hørtes veldig stress ut å skulle rekke alle de tingene på fire uker med tre barn. Skal dere fly fra sted til sted eller tenker dere å bruke ekstremt mye tid på kjøring? Velg enten øst eller vest, som andre her har sagt. Det er ikke spesielt dyrt å dra til USA, så man kan fint dra tilbake en gang i livet. Man må ikke gjøre alt på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i USA i 2014, var da i Los Angeles og San Diego. En utrolig opplevelse. Opplevde Hollywood og Beverly hills, var i San diego på grensa til Mexico og var innom San diego dyrepark , utrolig stor og fin dyrepark. Var på Long beach og kikket. Santa monica og Venice Beach. Var innom Six flags, en stor og begivenhetsrik fornøyelsespark. Anbefaler også om dere skal til Los Angeles og dra innom Universal Studioes, der kan du kjøre transformers, jurassic park, simpsons ride osv... Være med og se på filmsett. 

Downtown også er jo en mulighet å besøke. =) Mye man kan gjøre i Los Angeles også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre nevner over så høres det litt mye ut å skulle se alt dette på samme tur, USA er et veldig stort land, med mye større avstander enn det man kanskje ser for seg om man aldri har vært der.

Når det gjelder 4. juli så kan man lett finne hvor det er planlagt fyrverkeri når det nærmer seg, men ikke ha så høye forventninger om at det kommer til å være helt fantastisk. Det er gøy med raketter altså - men de fleste amerikanere har jo fest hjemme med grilling osv, så med mindre dere kjenner noen dere skal besøke, så må dere nok belage dere på å finne på noe på egenhånd også. Rakettene varer jo ikke hele kvelden.

Jeg har bodd i USA i flere år, så jeg har jo sett mye, og kan komme med spesifikke anbefalinger - men dere bør nok velge øst eller vest først, så kan dere ta med litt sør/midt om dere føler for å se noe der også, og føler at dere har god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var der i 3 uker. Fløy til New York og var der i 4-5 dager. Fløy ned til Orlando og besøkte parkene der, ca. 4 dager. Leide bil og kjørte sikk-sakk nedover Florida til Miami. Her fløy vi over til Los Angeles og leide bil og kjørte deretter kystveien opp mot San Fransisco. Deretter fløy vi tilbake til New York og hjem. 

Her er det jo også mulig å legge inn en tur til Las Vegas/Grand Canyon fra Los Angeles, men det blir jo en omvei dersom dere også ønsker å oppleve strendene langs kysten utenfor LA. 

Anonymkode: 27380...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er altfor mye på 3-4 uker, dere vil omtrent ikke gjøre annet enn å reise fra sted til sted, selv om dere flyr. Husk at selv for en innenlandsflygning (som i USA ofte er lange!) går det i praksis med en hel dag per flytur. 

Jeg ville som de andre tatt enten øst eller vest. Og droppet Bahamas. 

Noen alternativer: 

- vestkysten - leie bil. Dere kan få med Vegas. Evt fly innom NYC på vei hjem

- Florida - leie bil. Er Bahamas viktig for dere, er det mulig å få til det. Kan evt igjen reise via NYC på vei hjem

- "triangel": Norge-Florida-LA-NY-Norge. Relativt mye reising, men hvis dere ikke drar på så mange lengre turer på hvert sted (mao ikke masse kjøring) lar det seg gjøre 

Anonymkode: 632c5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur:

L.A-  San Diego/Mexico- Phoenix - Grand Canyon- HooverDam (30 min unna Las Vegas) -Las Vegas- Death Valley-  (Area 51-Salt Lake-) - San Fransisco- HW1 tilbake til LA

Hawaii er også en mulighet fra denne kanten :) 

Endret av Calleia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det de fleste andre skriver her. Å prøve å se hele USA på 3-4 uker er å gape over. Så jeg ville fokusert på enten østkysten eller vestkysten:

1. Reist til New York og tatt noen dager der. Deretter fly ned til Miami og ta noen dager der og så å leie en bil og dra på en roadtrip rundt i Florida. Barna kommer til å elske Orlando og Disney World men pengene komme til å fly der. Legg inn en uke på vestkysten av Florida hvor dere leier en leilighet og bare slapper av feks her: http://www.providentresorts.com/sunset-vistas-beachfront-suites/

2. Reist til San Francisco eller Los Angeles og ta en roadtrip på vestkysten. Går fort 3 uker på en slik tur og dere kan legge til noen dager i Disneyland for barna sin del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg ser noen innlegg fokuserer på "vestkysten" og skriver da om California sør for San Francisco, akkurat som lenken i artikkelen over. Det er vel kanskje ikke så rart, "alle" europere har det samme intrykket, "vestkysten" består liksom bare av LA og Santa Barbara, men det er bare en liten del av kysten. Jeg vil påsta at man står i fare for å overse noen helt utrolige reiseopplevelser med en slik tilnærming! Alt fra San Juan Island (med utrolig marint dyreliv) via Seattle, Portland, kysten mellom de byene, vindistriktene sør for Portland (USAs beste vindistrikter IMO), hele kysten ned til grensen mot California, alle Redwood-skogene, små kystbyer som Mendocino, Muir Woods og San Francisco er bare et knippe av det beste vi europeere så lett overser. Hele området er en stor, skjult hemmlighet som nærmest bare amerikanere selv drar på ferie til (bortsett fra San Francisco, Napa/Sonoma og Mendocino, det er ganske turistifisert). Så jeg slår gjerne et slag for vestkysten, men da hele vestkysten og ikke bare biten ned mot Mexico. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fly ned til den ene kysten, bli der en uke eller to, fly over til den andre kysten å ta fly hjem derfra? Det må ikke være ankomst og avreise fra samme flyplass/by. Så om dere ønsker å få med dere både Miami og California for eksempel, så lar det seg lett kombinere. Men å fly i USA er ikke billig, så jeg ville begrenset innenlandsflygningen så mye som mulig.

I deres tilfelle ville jeg kanskje droppet New York. Har ikke vært der selv, men ser for meg at det ikke er det beste stedet for små barn (selv om 13 og 16-åringen sikkert hadde likt det). Kanskje kan dere til og med ta en roadtrip med leid bil eller tog/buss innom Mexico og opp vestkysten igjen til California (evt, innom Las Vegas). Så kan dere fly hjem fra Los Angeles eller San Fransisco. I følge google maps er det 42 timers kjøretid mellom Florida og San Fransisco. Tog koster mellom 300 og 400 USD per person, så med en familie på 5 er det kanskje billigere (og ikke minst fleksiblet) å leie en bil (uten at jeg vet det sikkert).

Enig med de andre... Å få med seg New York, Florida OG California høres både dyrt og stressende ut på så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ganske billig å fly til både New York og Florida, så jeg ville nok droppet de to, i hvert fall NY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...