Gå til innhold

Andre som har slutta på p-piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slutta nå i vår, men gikk over til hormonspiral riktignok. Merket likevel STOR forskjell!! Hovedproblemet mitt var at puppene mine var blitt altfor store, og at jeg gikk opp i vekt og kjente det spesielt rundt mensen. Gikk ned 6-7 kilo nesten med en gang, puppene er flere størrelser mindre.. Ellers har jeg kanskje litt mer urenheter enn jeg hadde når jeg gikk på p-piller. Sexlysten gikk litt ned en periode faktisk, men tror det er pga hormonspiralen. Har uansett tatt seg opp igjen. Ellers vet jeg ikke om jeg har merket store forskjellen altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) Høres ut som du ikke har like negative opplevelser som andre, men det er vel veldig individuelt! :) husker du hvor lang tid det tok før håret ble normalt igjen? Er det snakk om dager eller måneder? Takk igjen for utfyllende svar, setter stor pris på å høre andres efaringer!!

Anonymkode: f66ff...ea3

Det var ikke så ille nei, hadde jo lest alle skrekkhistoriene men gikk overraskende OK.

Aner ikke hvor lang tid det tok.. kanskje en måned eller noe? Det ga seg iallfall :) Ble oljete i huden også, men nå er den mer på den tørre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, literally skrev:

Slutta nå i vår, men gikk over til hormonspiral riktignok. Merket likevel STOR forskjell!! Hovedproblemet mitt var at puppene mine var blitt altfor store, og at jeg gikk opp i vekt og kjente det spesielt rundt mensen. Gikk ned 6-7 kilo nesten med en gang, puppene er flere størrelser mindre.. Ellers har jeg kanskje litt mer urenheter enn jeg hadde når jeg gikk på p-piller. Sexlysten gikk litt ned en periode faktisk, men tror det er pga hormonspiralen. Har uansett tatt seg opp igjen. Ellers vet jeg ikke om jeg har merket store forskjellen altså :) 

Åå, så gøy å høre positive erfaringer! :) Har tenkt litt på om jeg kanskje vil ha kobberspiral om jeg merker at ting blir bedre uten hormoner :)

58 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det var ikke så ille nei, hadde jo lest alle skrekkhistoriene men gikk overraskende OK.

Aner ikke hvor lang tid det tok.. kanskje en måned eller noe? Det ga seg iallfall :) Ble oljete i huden også, men nå er den mer på den tørre siden.

Tusen takk for svar igjen! En måned skal man vel greie å takle! :laugh:

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åå, så gøy å høre positive erfaringer! :) Har tenkt litt på om jeg kanskje vil ha kobberspiral om jeg merker at ting blir bedre uten hormoner :)

Tusen takk for svar igjen! En måned skal man vel greie å takle! :laugh:

Anonymkode: f66ff...ea3

Anbefaler å prøve spiral :) Hormonspiral er også greit synes jeg, for der virker hormonene bare "lokalt" så jeg kjenner vel egentlig ikke noen bivirkninger sånn som jeg gjorde med p-piller. Husker ikke hvorfor, men legen min mente hormonspiral var bedre enn kobberspiral (i mitt tilfelle da), og jeg leste meg opp til det samme på nettet. Men jeg er sikker på at det er noe legen din hjelper deg med å finne ut. Alle jeg kjenner som har hormonspiral har ikke noen hormonelle bivirkninger av det, så det er mye bedre enn p-piller sånn sett. Spiral kan være litt vondt å sette inn, men helt klart verdt det i det lange løp uansett. Man slipper jo å huske på piller og styr, og så er det mye billigere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, literally skrev:

Anbefaler å prøve spiral :) Hormonspiral er også greit synes jeg, for der virker hormonene bare "lokalt" så jeg kjenner vel egentlig ikke noen bivirkninger sånn som jeg gjorde med p-piller. Husker ikke hvorfor, men legen min mente hormonspiral var bedre enn kobberspiral (i mitt tilfelle da), og jeg leste meg opp til det samme på nettet. Men jeg er sikker på at det er noe legen din hjelper deg med å finne ut. Alle jeg kjenner som har hormonspiral har ikke noen hormonelle bivirkninger av det, så det er mye bedre enn p-piller sånn sett. Spiral kan være litt vondt å sette inn, men helt klart verdt det i det lange løp uansett. Man slipper jo å huske på piller og styr, og så er det mye billigere :) 

Så bra å høre! :) Skal absolutt vurdere spiral altså, må bare se hvordan kroppen reagerer uten hormoner en periode først! :) Husker du hvor lang tid det tok før sexlysten kom tilbake? Og hvis du slet med deprisjon/humørsvingninger, hvor lang tid det tok ca? Er såå utålmodig, er jo bare på dag 3. uten! Følte meg litt bedre i går, men i dag har jeg følt meg likt som jeg gjorde på p-pillene (dvs. at jeg føler meg nedstemt/trist uten grunn) Vet liksom ikke hvor lang tid jeg kan forvente før ting blir bedre igjen!

 

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra å høre! :) Skal absolutt vurdere spiral altså, må bare se hvordan kroppen reagerer uten hormoner en periode først! :) Husker du hvor lang tid det tok før sexlysten kom tilbake? Og hvis du slet med deprisjon/humørsvingninger, hvor lang tid det tok ca? Er såå utålmodig, er jo bare på dag 3. uten! Følte meg litt bedre i går, men i dag har jeg følt meg likt som jeg gjorde på p-pillene (dvs. at jeg føler meg nedstemt/trist uten grunn) Vet liksom ikke hvor lang tid jeg kan forvente før ting blir bedre igjen!

 

Anonymkode: f66ff...ea3

Tok i hvert fall noen uker, klarer ikke huske helt, men i hvert fall 4-5 uker. Men det er så klart individuelt, så krysser fingrene for at det går fortere for deg :) Det med depresjon og humørsvingninger er litt vanskelig å svare på for meg, siden jeg slet mye psykisk før jeg begynte på p-pillene også. Merket det var ekstra ustabilt de første ukene etter jeg sluttet, sånn som det pleier være på det verste i syklusen, men nå er det mye mer stabilt :) Sexlysten tok faktisk noen måneder, men tror det har vært et par andre ting som spilte inn der også, så tror ikke det vanligvis tar så lang tid altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, literally skrev:

Tok i hvert fall noen uker, klarer ikke huske helt, men i hvert fall 4-5 uker. Men det er så klart individuelt, så krysser fingrene for at det går fortere for deg :) Det med depresjon og humørsvingninger er litt vanskelig å svare på for meg, siden jeg slet mye psykisk før jeg begynte på p-pillene også. Merket det var ekstra ustabilt de første ukene etter jeg sluttet, sånn som det pleier være på det verste i syklusen, men nå er det mye mer stabilt :) Sexlysten tok faktisk noen måneder, men tror det har vært et par andre ting som spilte inn der også, så tror ikke det vanligvis tar så lang tid altså.

Ok, men det er jo ikke så alt for lang tid hvertfall! :) Hvertfall godt å høre at ting er blitt bedre hvertfall!! Får bare gi det litt tid, og igjen tusen takk for hjelp! Skal ikke mase mer på deg nå. :fnise:

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men det er jo ikke så alt for lang tid hvertfall! :) Hvertfall godt å høre at ting er blitt bedre hvertfall!! Får bare gi det litt tid, og igjen tusen takk for hjelp! Skal ikke mase mer på deg nå. :fnise:

Anonymkode: f66ff...ea3

Haha neida, du maser ikke! Var sykt utålmodig selv husker jeg, og var så usikker på hva som var vanlig, og om alle andre hadde det sånn også. Så er bare gøy å kunne dele litt egne erfaringer :) Skal ikke være lett med dette hormonstyret :fnise: Håper alt ordner seg fort for deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. :) Du er heldig da, som ikke har opplevd noen bivirkninger, skulle gjerne ha fortsatt om det ikke var for bivirkningene. :(

Takk for svar! :) æææ, vil ikke miste håret!! Tok det lang tid før du begynte å merke det? Og hvordan var huden din før du begynte på p-piller? Ser på en måte for meg at ting går som tilbake slik det var før man begynte, men med så mye kluss med hormoner så kan det vel bli verre enn man var i utgangspunktet.. Huff :(

Anonymkode: f66ff...ea3

Jeg merka det med håret etter sånn 4 uker. Nå føler jeg det er veldig tynt, men håper det ordner seg igjen. Hadde ok hud før jeg begynte på p-piller, men så og si ingen kviser etter jeg begynte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbake sexlysten, tipper det tok rundt 1 mnd.  Tenkte på sex konstant i noen uker før det stabiliserte seg. Gikk ned rundt 10 kg fordi matlysten min ble redusert. Stabiliserte seg det og, så gikk ned rundt 5 kg. Og huden min ble kvisefri igjen. Fikk masse kviser av microgynon, mens yasmin funket motsatt. Så anbefaler spiral jeg også:) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta for ca 3 uker siden. Da var magen min oppblåst 24/7 i to uker, det var så ille at folk trodde at jeg var gravid :rodme: huden har også fått litt mer urenheter etter at jeg slutta på pillen. Bortsett fra det har jeg ikke merka noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...