Gå til innhold

Andre som har slutta på p-piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

Jeg sluttet på p-piller i går, ikke fordi jeg ønsker å bli gravid men fordi jeg ikke ORKET mer av bivirkningene!

Så jeg ønsker å høre om andres erfaringer!! Hvordan ble det med humør, sexlyst, hud og annet?

Hvor lang tid tok det før du ble i bedre humør/humøret stabiliserte seg? (om du var plaget med depresjon, humørsvingninger etc)

Hvordan ble sexlysten og hvor lang tid tok det før det ble bedre? (om manglende sexlyst var en bivirkning)

Fikk du kviser eller ble huden bedre?

Evt. annet du merket som ble bedre/verre etter du slutta? :)

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her!

Lurer også på om du gikk opp/ned i vekt etter p-pille slutt? Ble dere mindre oppblåst eller mer?

Har også lest at mange mister mye hår, har dere opplevd det?? Håper ikke jeg merker noe til det, da jeg har ganske tynt hår fra før av!!

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig kviseutbrudd på hals, bryst og rygg. Økt hårvekst. Fikk strekkmerker og la litt på meg.

Merket at humøret ble bedre, og jeg var ikke likegyldig og "flat" i humøret lenger. Økt sexlyst. 

 

Anonymkode: 81d97...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk skikkelig kviseutbrudd på hals, bryst og rygg. Økt hårvekst. Fikk strekkmerker og la litt på meg.

Merket at humøret ble bedre, og jeg var ikke likegyldig og "flat" i humøret lenger. Økt sexlyst. 

 

Anonymkode: 81d97...224

Og veldig oppblåst HELE tiden. Pleier å være det under mensen, men når jeg slutta på pillene så var magen oppblåst konstant. 

Anonymkode: 81d97...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) 

Hmm, høres ikke greit ut med økt hårvekst og oppblåsthet.. Gikk det lang tid før det gjevnet seg ut? Bedre humør og sexlyst er bra da!! 

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg merka egentlig liten forskjell.

Eg fikk ikkje kviser eller andre hudproblemer, eg gikk ikkje opp eller ned i vekt som følger av pilleslutten, eg mistet ikkje hår, eg blei ikkje oppblåst, humøret blei kanskje ein smule bedre, sexlysten var ganske lik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke stor forskjell med en gang, men mye kom gradvis etterhvert.

De positive; Økt sexlyst, ned i vekt, færre humørsvingninger, bedre psyke.

De dårlige; mellomblødninger, tørr hud (det kan være vinteren som har skylda da, selv om det ikke er så kaldt og tørt her jeg bor), kviser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Saphyria skrev:

Eg merka egentlig liten forskjell.

Eg fikk ikkje kviser eller andre hudproblemer, eg gikk ikkje opp eller ned i vekt som følger av pilleslutten, eg mistet ikkje hår, eg blei ikkje oppblåst, humøret blei kanskje ein smule bedre, sexlysten var ganske lik.

Tusen takk for svar! :) Hadde du noen bivirkninger av selve p-pilla som ikke forsvant, eller var du ikke særlig plaget når du gikk på de?

19 minutter siden, Lauge skrev:

Jeg merket ikke stor forskjell med en gang, men mye kom gradvis etterhvert.

De positive; Økt sexlyst, ned i vekt, færre humørsvingninger, bedre psyke.

De dårlige; mellomblødninger, tørr hud (det kan være vinteren som har skylda da, selv om det ikke er så kaldt og tørt her jeg bor), kviser.

Tusen takk for svar! :) Høres jo bra ut mye av det du opplevde av å slutte! Husker du hvor lang tid det tok ca? Vet ikke hvor lenge jeg skal prøve å gå uten før jeg evt. begynner på en ny p-pille eller annen hormonell prevensjon.. Men hvis jeg blir mye bedre enn jeg har vært, så kommer jeg til å bruke kondom tross for alt styret rundt det. :) Så greit å vite hvor lang tid jeg skal teste omtrent..

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! :) Høres jo bra ut mye av det du opplevde av å slutte! Husker du hvor lang tid det tok ca? Vet ikke hvor lenge jeg skal prøve å gå uten før jeg evt. begynner på en ny p-pille eller annen hormonell prevensjon.. Men hvis jeg blir mye bedre enn jeg har vært, så kommer jeg til å bruke kondom tross for alt styret rundt det. :) Så greit å vite hvor lang tid jeg skal teste omtrent..

Anonymkode: f66ff...ea3

Ja det var på et vis veldig deilig å slutte. Men jeg hadde aldri forestilt meg å begynne å få kviser i midten av 20-årene :fnise: det kan selvfølgelig også ha skjedd i forhold til det tørre klimaet og den tørre huden min, hvem vet.

Jeg har ikke gått lenge uten prevensjon, ca 4 uker nå. Men jeg ble spesielt overrasket over at vekta gikk ned de fem plagsomme kiloene jeg har slitt med å få ned i hele år.

Allerede første dagen når "dritten" var ute av kroppen merket jeg en sinnsro jeg ikke helt kunne forklare. Var liksom roligere, mindre nedstemt og generelt mer lyst til å gripe dagen. Det var snålt, for mye av dette trodde jeg bare var MEG, og så var det hormonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lauge skrev:

Ja det var på et vis veldig deilig å slutte. Men jeg hadde aldri forestilt meg å begynne å få kviser i midten av 20-årene :fnise: det kan selvfølgelig også ha skjedd i forhold til det tørre klimaet og den tørre huden min, hvem vet.

Jeg har ikke gått lenge uten prevensjon, ca 4 uker nå. Men jeg ble spesielt overrasket over at vekta gikk ned de fem plagsomme kiloene jeg har slitt med å få ned i hele år.

Allerede første dagen når "dritten" var ute av kroppen merket jeg en sinnsro jeg ikke helt kunne forklare. Var liksom roligere, mindre nedstemt og generelt mer lyst til å gripe dagen. Det var snålt, for mye av dette trodde jeg bare var MEG, og så var det hormonene.

Det høres jo fantastisk ut, merker allerede at jeg er i bedre humør i dag! :) Så håper det fortsetter!

Gikk du bare ned de 5 kg uten å legge om kosthold/trening? Isåfall er det jo helt utrolig hva de pillene kan gjøre med kroppen..

Når det gjelder kviser så har jeg faktisk fått kviser av p-piller, tror iallefall det kommer av dem. Så kan nok ikke bli så mye verre, håper det stopper opp etterhvert! :) Gøy å høre så positive erfaringer, ble mer motivert til å fortsette uten nå!!

Anonymkode: f66ff...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet fordi jeg følte jeg konstant var nedstemt, men at humøret var bedre den pillefri uken jeg hadde "mensen". Jeg er deprimert fra før av, så den ekstra byrden trengte jeg virkelig ikke.

Det skal sies at jeg i utgangspunktet (for 7 år siden) begynte på p-piller fordi jeg hadde mye kviser/ akne. Jeg er kvisefri så lenge jeg går på pillen, men de kommer tilbake når jeg slutter (hadde en pause for noen år siden og fikk skikkelig akne utbrudd). Håper det ikke blir like gale denne gang, mest på grunn av at det gjør vondt med kviser i ansikt/ skuldre osv., men det skal nok mye til for at jeg begynner igjen på p-piller. Akne sjenerer meg ikke like mye nå som det gjorde da jeg var 14. 

Har også hatt litt høyere blodtrykk enn normalen det siste året, og nå var jeg nettopp hos legen og blodtrykket hadde gått ned etter pilleslutt. 

Vekten har gått litt opp, men så er det eksamenstid også da så kan vel ikke skylde på annet enn usedvanlig god matlyst i eksamenstiden :opplyser: Vet fra før av at jeg hadde gode resultater på treningsfronten og ved vektnedgang sist jeg var uten piller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker ikke noe til endring i humør eller sexlyst enda. Har vært uten p-pille i ca 1 mnd. 

Merker derimot at jeg får veldig fort fett hår og fet hud i ansiktet. 

Anonymkode: 0c117...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! :) 

Virker som dette er veldig individuelt, men dere som ikke merker forskjell, hadde dere plager i utgangspunktet? :) 

Huff, fett hår og hud har jeg allerede, håper ikke det blir verre..

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket liten forskjell. Har ikke hatt bivirkninger i det hele tatt gjennom årene. Alltid brukt samme merke. Det eneste må være at menssmertene som med piller ikke var der, nå er helt forferdelig de to første dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, har begynt igjen nå. Takla ikke hvor dårlig huden min ble, mista en del hår og håret ble veldig fort fett. Ellers følte jeg for å spise mer, men det kan jo være eksamenstiden. Gikk opp i vekt ihvertfall. Mer sexlyst, men har bra sexlyst på pillen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, -Skylar skrev:

Jeg merket liten forskjell. Har ikke hatt bivirkninger i det hele tatt gjennom årene. Alltid brukt samme merke. Det eneste må være at menssmertene som med piller ikke var der, nå er helt forferdelig de to første dagene. 

Takk for svar. :) Du er heldig da, som ikke har opplevd noen bivirkninger, skulle gjerne ha fortsatt om det ikke var for bivirkningene. :(

18 timer siden, Filippa90 skrev:

Ja, har begynt igjen nå. Takla ikke hvor dårlig huden min ble, mista en del hår og håret ble veldig fort fett. Ellers følte jeg for å spise mer, men det kan jo være eksamenstiden. Gikk opp i vekt ihvertfall. Mer sexlyst, men har bra sexlyst på pillen også. 

Takk for svar! :) æææ, vil ikke miste håret!! Tok det lang tid før du begynte å merke det? Og hvordan var huden din før du begynte på p-piller? Ser på en måte for meg at ting går som tilbake slik det var før man begynte, men med så mye kluss med hormoner så kan det vel bli verre enn man var i utgangspunktet.. Huff :(

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på pillen for litt over et år siden. Begynt på igjen nå nettopp da, men gikk altså et år pillefri.

Håret mitt ble helt latterlig fort fett i starten, følte det rant olje ned i panna tre timer etter hårvask liksom, men det gikk jo over etter hvert. 

Huden var nok hakket finere på pillen, men den ble ikke dårlig etter, ikke noe store kviseubrudd eller noe hverken i starten eller senere. Var det jeg var mest redd for, hører jo om de som eksploderer helt, og gjerne på steder de aldri har hatt kviser før engang.

Merket ikke noe på humør og sexlyst, generelt happy og horny både på og av pillen.

Største varige endringen var vel at jeg fikk menssmerter, og at mensen varer noen dager lengre når jeg ikke er på pillen. Som jo er noe drit. Men fikk ikke så mye migreneanfall lengre, som er et pluss.

Jeg gikk jo ned i vekt rundt når jeg sluttet på pillen og lurer på om jeg ikke fikk mindre søtsug, men sånt går litt opp og ned hele tiden med meg så vanskelig å si at det er pillen som spiller inn. Men nå har jeg nettopp startet på p-pillen igjen, og jeg merker jeg propper i meg sjokolade som en tulling og spiser mer mat, men det er liksom litt sesongen for det og nå, så hvem vet. Kanskje jeg bør holde et lite øye med vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Sluttet på pillen for litt over et år siden. Begynt på igjen nå nettopp da, men gikk altså et år pillefri.

Håret mitt ble helt latterlig fort fett i starten, følte det rant olje ned i panna tre timer etter hårvask liksom, men det gikk jo over etter hvert. 

Huden var nok hakket finere på pillen, men den ble ikke dårlig etter, ikke noe store kviseubrudd eller noe hverken i starten eller senere. Var det jeg var mest redd for, hører jo om de som eksploderer helt, og gjerne på steder de aldri har hatt kviser før engang.

Merket ikke noe på humør og sexlyst, generelt happy og horny både på og av pillen.

Største varige endringen var vel at jeg fikk menssmerter, og at mensen varer noen dager lengre når jeg ikke er på pillen. Som jo er noe drit. Men fikk ikke så mye migreneanfall lengre, som er et pluss.

Jeg gikk jo ned i vekt rundt når jeg sluttet på pillen og lurer på om jeg ikke fikk mindre søtsug, men sånt går litt opp og ned hele tiden med meg så vanskelig å si at det er pillen som spiller inn. Men nå har jeg nettopp startet på p-pillen igjen, og jeg merker jeg propper i meg sjokolade som en tulling og spiser mer mat, men det er liksom litt sesongen for det og nå, så hvem vet. Kanskje jeg bør holde et lite øye med vekta.

Takk for svar! :) Høres ut som du ikke har like negative opplevelser som andre, men det er vel veldig individuelt! :) husker du hvor lang tid det tok før håret ble normalt igjen? Er det snakk om dager eller måneder? Takk igjen for utfyllende svar, setter stor pris på å høre andres efaringer!!

Anonymkode: f66ff...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...