Gå til innhold

Island


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har veldig lyst å reise til Island neste år, men har lyst å høre fra andre hvordan det var der?  å om 4 dager blir for mye? eller for lite?

skjønner det er dyrt der, men er det mye å se å oppleve??

Anonymkode: b49b6...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjørt rundt Island to ganger. Vi hadde en uke, men ville hatt flere dager. Mye å se. Vi kommer nok til å reise tilbake om ikke så mange år.

 

Anonymkode: 62ab2...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har vært der veldig mye, og bodde der en måned i sommer. I Reykjavik er det ikke så mye å se og gjøre, så viktig å leie bil eller ta bussturer rundt i landet om du vil oppleve ting. Er veldig dyrt, spesielt som turist. Fire dager er helt greit til å rekke Golden Circle og Blue Lagoon, som er det de fleste ønsker å få med seg, men det er utrolig mye mer å se i landet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Fire dager er alt for lite synes jeg. Når det et sagt: Hvis du ikke har mer enn fire dager er ikke det en grunn for ikke å dra i det hele tatt. Island passer best for de som like en veldig aktiv ferie, jeg ser ikke for meg at det passer bra for late feriedager. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
6 timer siden, Overrasket skrev:

Fire dager er alt for lite synes jeg. Når det et sagt: Hvis du ikke har mer enn fire dager er ikke det en grunn for ikke å dra i det hele tatt. Island passer best for de som like en veldig aktiv ferie, jeg ser ikke for meg at det passer bra for late feriedager. 

Man får fint sett Golden Circle og Blue Lagoon på fire dager da. Synes ikke det er så lite at man bør droppe det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
10 minutter siden, Linaria skrev:

Man får fint sett Golden Circle og Blue Lagoon på fire dager da. Synes ikke det er så lite at man bør droppe det. 

Hver sin smak! For meg personlig er det du nevner de to minst attraktive grunnene for en Island-tur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
13 minutter siden, Overrasket skrev:

Hver sin smak! For meg personlig er det du nevner de to minst attraktive grunnene for en Island-tur. :P

Ja, jeg er ikke så glad i dem selv, men om man har fire dager på Island, og aldri har vært der før, tror jeg likevel de kan få glede av det. Bare unngå å kjøpe noe som helst i suvenirbutikkene, som "islandsk luft på boks" O.o
Selv var jeg fem uker i Reykjavik uten å forlate byen i sommer, og da må jeg si at Golden Circle er bedre. Kjedet vettet av meg :P (var gjennom studier, og jeg har ikke lappen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 minutter siden, Linaria skrev:

Ja, jeg er ikke så glad i dem selv, men om man har fire dager på Island, og aldri har vært der før, tror jeg likevel de kan få glede av det. Bare unngå å kjøpe noe som helst i suvenirbutikkene, som "islandsk luft på boks" O.o
Selv var jeg fem uker i Reykjavik uten å forlate byen i sommer, og da må jeg si at Golden Circle er bedre. Kjedet vettet av meg :P (var gjennom studier, og jeg har ikke lappen)

Var du på Braud? Mmmmmmh! Lakrisskillingsboller da eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
1 time siden, Overrasket skrev:

Var du på Braud? Mmmmmmh! Lakrisskillingsboller da eller?!

Spiste aldri ute, kjøpte bare mat på Krónan og lagde hjemme. Lunsj spiste vi på universitetskafeen. Var bare studietur, og jeg hadde ikke noe særlig penger, så slet nok med islandske dagligvarepriser... og ølpriser selvfølgelig. 

Var der under EM da, og det var jo gøy. Sto i folkemassen under Island - England-kampen, og Reykjavik den natten er noe av det morsomste jeg har vært med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha luft på boks🙈

Så bra, er det veldig dyrt å leie bil for 1 dag?

tenkte også å dra på got tur, varer i 8 timer å da får man jo se veldig masse! 

Men har hørt om en restaurant som er i "bevegelse"? Går rundt?? Stemmer det??

Anonymkode: b49b6...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha luft på boks🙈

Så bra, er det veldig dyrt å leie bil for 1 dag?

tenkte også å dra på got tur, varer i 8 timer å da får man jo se veldig masse! 

Men har hørt om en restaurant som er i "bevegelse"? Går rundt?? Stemmer det??

Anonymkode: b49b6...436

Jaddah, du får islandsk vann på en søt liten souvenirflaske også! Verdt hver krone altså. :ph34r:

Jeg tror leiebil er ca. 400 kr dager og oppover, + forsikring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha luft på boks🙈

Så bra, er det veldig dyrt å leie bil for 1 dag?

tenkte også å dra på got tur, varer i 8 timer å da får man jo se veldig masse! 

Men har hørt om en restaurant som er i "bevegelse"? Går rundt?? Stemmer det??

Anonymkode: b49b6...436

Restauranten er Perlan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på Island ifjor høst, og vil anbefale å bruke mer enn 4 dager. Vi hadde ca en uke, synes det var passe :) Som andre her anbefaler jeg å komme seg ut av Reykjavik, etter min mening er det nok med 1 dag der siden byen er så liten. Lei bil, det er ikke så dyrt, tror vi betalte rundtom 1600 for 4 dager (billigste type). Men pass på at du har reiseforsikring i orden, selv på vanlige veier er f.eks fartshumpene så høye at du fort kan få en skrape på bilen. Vi fikk det og måtte betale 2000 kr, men fikk alt dekket på forsikringen.

I tillegg til Golden circle vil jeg anbefale å dra til sørkysten av Island, det er veldig fint! Vi  kjørte Golden circle og så ned til Vik på én dag, det blir en del kjøring, men det gikk fint! Ved Vik har de en flere km lang svart sandstrand, Reynisfjara, og et utrolig fascinerende landskap. Har aldri sett lignende noe annet sted. Bare å kjøre er også en opplevelse, selv om det tidvis blir litt kjedelig pga. mangel på trær. På vei fra Vik tilbake til Reykjavik er det to kjente fosser, Seljalandsfoss og Skogafoss, der du kan gå bak den ene - veldig kult! Island har en fantastisk natur, så jeg anbefaler på det sterkeste å leie bil for å se seg rundt :) 

Ellers er det verdt å nevne at det er veldig dyrt på Island, spesielt å spise ute i Reykjavik. Fort 300 kr for bare hovedretten, og ganske dyrt på matbutikken også (forståelig når de må importere det meste). Uansett, Island er en opplevelse, et utrolig fint land å besøke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2016 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har veldig lyst å reise til Island neste år, men har lyst å høre fra andre hvordan det var der?  å om 4 dager blir for mye? eller for lite?

skjønner det er dyrt der, men er det mye å se å oppleve??

Anonymkode: b49b6...436

Jeg har en i familien som har vært på Island, og hun sier at det er det mest fascinerende landet hun har besøkt i hele verden. Hun har vært ganske mange plasser rundt om i verden. Skal være utrolig mye å se der, og Rekjavik skal være veldig koselig!. Er man glad i naturopplevelser er Island absolutt noe å få med seg. Har lyst å dra til Island en gang selv :) 

 

Endret av JenniferA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der flere ganger. Både på langweeekend og telttur. Syns det holder med 2-3 dager i reykjavik, max. Med mindre man er der for å feste :P

Når jeg telta så var jeg der en uke. Leide bil hele uken. Rakk å være litt i sør og kom meg et stykke vestover. Neste gang skal jeg helt klart sette av to uker og få sett resten. Sånn rent teoretisk så kan man vel kjøre rundt øya på under et døgn, men det er så sjukt mye å se på, så man kommer ikke langt om man skal stoppe for alt.

Anonymkode: 8791c...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...