Gå til innhold

jobb for oss single mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er mamma, student  (deltid) og jobber 77%, mye aftenvakter. Hva burde jeg gjøre om jobben ikke lar seg tilrettelegge?  Bør hvertfall ha dagtid annenhver uke.. fra mars/april må jeg ha denne løsningen. Fortvilet.. jobber i hjemmetjenesten. Rekker å fullføre 1 studieår i mars og trur muligens jeg må pause studiene. 3 mnd oppsigelse, så egentlig bør jeg si opp snart?  Ble nettopp alene 

Anonymkode: df1f2...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver litt usammenhengende. Studerer du noe jobbrelevant? Hvor lenge har du jobbet der? Skal du ha tilrettelegging med dag tid betyr det jo at noen andre må jobbe mer kveld... 

Synes uansett du bør fullføre studier tross små barn og hektisk periode. Selv ha jeg fullført mater fulltid med go små barn, ett av barna med spesielle behov. 

Anonymkode: f4075...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er mamma, student  (deltid) og jobber 77%, mye aftenvakter. Hva burde jeg gjøre om jobben ikke lar seg tilrettelegge?  Bør hvertfall ha dagtid annenhver uke.. fra mars/april må jeg ha denne løsningen. Fortvilet.. jobber i hjemmetjenesten. Rekker å fullføre 1 studieår i mars og trur muligens jeg må pause studiene. 3 mnd oppsigelse, så egentlig bør jeg si opp snart?  Ble nettopp alene 

Anonymkode: df1f2...870

Hvis man er en far eller en mor som er alene med barn - så jobber man ikke kveld/natt/helg! 

Da jobber man 9-16, og henter så i barnehagen!

Anonymkode: 5f12c...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er en far eller en mor som er alene med barn - så jobber man ikke kveld/natt/helg! 

Da jobber man 9-16, og henter så i barnehagen!

Anonymkode: 5f12c...cde

Velkommen til virkeligheten: Dette er ikke alltid en reell mulighet for alle mennesker.

Anonymkode: 50cae...fc6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og barnets far?

Anonymkode: 97625...f87

Alltid det man glemmer, bestandig...

Anonymkode: 097eb...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei som er helt alene med et barn og som i tillegg jobber turnus. Hun har ordnet seg barnevakt som passer barnet når det er behov utenfor barnehagens åpningstid. 

Anonymkode: ad874...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke helt å skjønne hva du mente, så blir litt gjetting her. Om du er student og har et lite barn du nå har blitt alene for, så kan du søke om overgangsstønad fra NAV. I utgangspunktet gis det i 3 år (om ikke dette er endret på nylig), med den tanken om at du skal kunne ha en mulighet til å få deg en utdannelse. Den kan utvides i 2 år ekstra om du fortsatt er under utdanning når perioden går ut. (Så i teorien skal det være mulig å få tatt en mastergrad). Får man nok i overgangsstønad så skal man i utgangspunktet ikke behøve å jobbe ved siden av, da dette er nesten umulig om man er aleneforelder, og spesielt om ikke det er en pappa som stiller opp eller andre i bilde som eventuelt kan være barnevakt mens du er på jobb. 

Anonymkode: 4895b...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, December 06, 2016 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte ikke helt å skjønne hva du mente, så blir litt gjetting her. Om du er student og har et lite barn du nå har blitt alene for, så kan du søke om overgangsstønad fra NAV. I utgangspunktet gis det i 3 år (om ikke dette er endret på nylig), med den tanken om at du skal kunne ha en mulighet til å få deg en utdannelse. Den kan utvides i 2 år ekstra om du fortsatt er under utdanning når perioden går ut. (Så i teorien skal det være mulig å få tatt en mastergrad). Får man nok i overgangsstønad så skal man i utgangspunktet ikke behøve å jobbe ved siden av, da dette er nesten umulig om man er aleneforelder, og spesielt om ikke det er en pappa som stiller opp eller andre i bilde som eventuelt kan være barnevakt mens du er på jobb. 

Anonymkode: 4895b...ff0

Barnets far skal ha de annenhver uke. Det betyr at den ene uken kan jeg jobbe mye sent,  den andre uken ikke. Barna skal bo hjemme og vi skal bytte på å være det slik at de slipper bo i koffert. Jeg studerer vernepleier og nylig ble jeg tilbudt 100% stilling. Aner ikke om det går,  men hvertfall er det mange dag vakter en uke og mest sent den andre. 

Anonymkode: df1f2...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...