Gå til innhold

Mensen og vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle som har litt peiling :)

Holder på å slanke meg, men denne uken har jeg gått opp 300g. (Ikke mye, jeg vet, men fremdeles demotiverende når det går oppover og ikke nedover :) ) Jeg vet jeg har forbrent mer enn jeg har spist, og skulle egentlig ha gått ned.

Men, i går fikk jeg mensen, og har hørt noe om at kvinner samler mer vann i kroppen og dermed kan veie mer denne uken. Så, er dette normalt? Har jeg "egentlig" gått ned, men holder vannvekt? 

Vil det si at om jeg fortsetter programmet mitt vil jeg ha gått ned dobbelt så mye neste uke? Altså, at det da blir denne uken (at vannvekten forsvinner) + neste uke? Kanskje dumt spørsmål, men prøver å forstå her.

Kan også legge til at jeg ikke har et usunt forhold til kropp og vektnedgang altså, bare veldig demotiverende når vekten går oppover..

Anonymkode: f8b09...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått opp 300 gram? Du vet at om du drikker 3 dl vann så vil du gå opp 300 gram når du veier deg? Tror du trenger en stor virkelighetssjekk. Pakk bort vekten og frem med målebånd. 

Anonymkode: 9bb30...7bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gått opp 300 gram? Du vet at om du drikker 3 dl vann så vil du gå opp 300 gram når du veier deg? Tror du trenger en stor virkelighetssjekk. Pakk bort vekten og frem med målebånd. 

Anonymkode: 9bb30...7bc

Men i all verden  :bond:

Jeg vet at det er lite, jeg skriver jo det! Jeg har ikke et problem med å ha gått opp 300g, jeg har et problem med å forstå hvordan vekten kan gå oppover og ikke nedover når jeg forbrenner mer enn jeg spiser. Var det vanskelig? Herregud går det ikke ann å lese innlegget?! Jeg er så lei av å spørre om noe og få noe helt annet til svar. Vet du ikke svaret på det jeg spør om kan du la være å svare!

Jeees!

Anonymkode: f8b09...f3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier to kg mer før mensen enn når den er ett par dager i gang, dette er fast hver mnd så jeg tipper på vann :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man legger på seg vannvekt av mensen. Sannsynligvis vil du ha gått ned mer noen dager etter mensen er ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 2-3 kilo mer under mensen enn når jeg ikke har det, og det begynner i dagene før. Husker jeg leste et sted "føler du deg blubbete og småfeit når du har mensen? Du har rett!" :P 

Anonymkode: 54fe1...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...