Gå til innhold

Har alt for mange å invitere i bryllupet vårt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og "gubben" har store familier.. Vi ønsker oss i utgangspunktet en personlig og et "laid back" bryllup med fokus på kos og ikke stress.. Men hehe.. Vi ønsker å feire dagen med nær familie og venner. Problemet er bare det at vi er oppe i 75 (!!!!!) gjester allerede. Her har vi bare telt med nærmeste familie.. ikke alle onkler, tantebarn osv - kun de nærmeste. + ca 5-7 nære venner på begges side. Ennå er det flere som føles naturlige å invitere.. Noen som har tips til hvordan man får ned gjeste listen? Måååå man ha en +1? Kan man sette "aldersgrense" for barn? hehe.. Ja.. Kanskje nybegynner på det her skjønner jeg. 

Anonymkode: 7a51c...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten

Alt er lov, dere bestemmer hvem dere vil invitere. 

Om der setter aldersgrense må dere kanskje regne med at hele familier ikke kan komme, siden det passer dårlig. 

Om dere vil kutte ned, synes jeg bare de med partnere dere er godt kjent med og ville hatt med i brullypet uansett bør få +1. Eller om det er en venninne eller kompis som ikke kjenner noen andre der. Men ellers trekke linja der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og "gubben" har store familier.. Vi ønsker oss i utgangspunktet en personlig og et "laid back" bryllup med fokus på kos og ikke stress.. Men hehe.. Vi ønsker å feire dagen med nær familie og venner. Problemet er bare det at vi er oppe i 75 (!!!!!) gjester allerede. Her har vi bare telt med nærmeste familie.. ikke alle onkler, tantebarn osv - kun de nærmeste. + ca 5-7 nære venner på begges side. Ennå er det flere som føles naturlige å invitere.. Noen som har tips til hvordan man får ned gjeste listen? Måååå man ha en +1? Kan man sette "aldersgrense" for barn? hehe.. Ja.. Kanskje nybegynner på det her skjønner jeg. 

Anonymkode: 7a51c...ce7

Vi bestemte oss først for 18 års aldersgrense, da kortet vi ned noen. Tenker også at det da kommer mange fornøyde foreldre som ikke bare må sitte å hysje eller passe på barna. Da slapper man lettere av. 
Så tok vi bort de vi egentlig ikke har hatt mye kontakt med siste året. Så bestemte vi at etter bryllupet samler vi kun venner til skikkelig fest, slik at bryllupet kan bestå mest av familie og satte grense på så så mange venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-års aldersgrense i bryllup er da ikke noe rart det. Hadde gjort det selv om jeg skullet ha et tradisjonelt bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jolene skrev:

18-års aldersgrense i bryllup er da ikke noe rart det. Hadde gjort det selv om jeg skullet ha et tradisjonelt bryllup.

Ja, jeg fikk bare positiv feedback på det =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri invitert +1. Vi sendte personlige invitasjoner til de vi ville. Var det et par, så nevnte vi begge i invitasjonen. På den måten hadde vi kontroll over antallet.

Her er noen måter å redusere gjesteliste på:

1. Betalt for bryllupet selv. Da blir dere ikke "tvunget" til å invitere onkel Per fordi han ordner transport for dere.

2. Ellers kan dere også tenke på geografien. Kutt ned på de som f.eks. må fly for å komme til bryllupet.

3. Ta virkelig de nærmeste: foreldre, besteforeldre, søsken og nærmeste venner.

4. Ikke inviter arbeidskolegaer.

5. Kryss av folk dere føler dere inviterer fordi dere må, ikke vil.

6. Inviterer dere med følge, så ta bare de som er i etablert forhold: gift, samboere.

7. Det enkleste: ha bryllupet i utlandet. Jeg vedder på at lista blir mye kortere da :)

8. Organiser en liten grillkveld med de gjestene dere ikke kunne invitere til selve bryllupet.

9. Velg et lokale dere liker og ikke et som rommer masse folk. Da har dere en forklaring på hvorfor dere ikke kunne invitere mange.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ungene å bli invitert til bryllupet og/eller har de noe å gjøre på festen om kvelden? 

Og hva med at vennegjengen kan komme som kaffegjester?

Lag skikkelig til med kakebord og fin bar og så blir det en kjempefest etter middagen. Blir det skikkelig gjort så er det å komme som kaffegjest det beste som er i bryllup, middagen blir for langtekkelig, så den er det sikkert mange som kan tenke seg å skippe uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...