Gå til innhold

Kaker til bryllup - har du forslag?


Nightigale

Anbefalte innlegg

Ønsker innspill/idéer til kaker på kakebordet i et sommerbryllup :) Og hvor mange kaker bør man ha til 80 gjester?

Så langt har vi:

  • Bryllupskaken (sannsynligvis sjokoladekake med frisk bringebærkrem i)
  • Kransekake
  • Ostekake med bringebær og blåbær på
  • Is! (sommerbryllup)
  • Kanelboller
  • Bløtkake
  • Eplekake
  • Muffins

Det finnes mange meninger og tradisjoner rundt dette, så vi vil gjerne ha innspill - og vi er ganske åpne for forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pavlova

Oreokake

Kvæfjordkake

Karamellpudding

:)

Er det vanlig med digert kakebord der du bor? Vi hadde ca 80 gjester og mener det var ca 25 kaker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlova?

Suksessterte?

Snickerskake?

Oreokake?

Kanskje to ulike ostekaker?

Anonymkode: c5649...6ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.12.2016 den 19.49, Mollie skrev:

Pavlova

Oreokake

Kvæfjordkake

Karamellpudding

:)

Er det vanlig med digert kakebord der du bor? Vi hadde ca 80 gjester og mener det var ca 25 kaker. 

Aner ikke hva som er vanlig, jeg innser at jeg har fulgt for lite med på tradisjonene i slike selskap. Men det vanlige er mest å uansett ha mer enn nok kaker ;) Hadde dere mye til overs?

Takk for tips :)

Endret av Nightigale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nightigale skrev:

Takk for tipset, den har jeg aldri vært borti før :)

Du, den var helt vilt god den der, jeg var iferd med å forsyne meg for den tredje gang, men fant ut at jeg måtte ha litt folkeskikk, så det ble litt pavlova istedet som ikke var like stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel sjokoladekake.

Og så sånn kake med nøttebunn, bær og gelé, ummmmm....

Anonymkode: 6523d...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. desember 2016 den 20.44, Nightigale skrev:

Aner ikke hva som er vanlig, jeg innser at jeg har fulgt for lite med på tradisjonene i slike selskap. Men det vanlige er mest å uansett ha mer enn nok kaker ;) Hadde dere mye til overs?

Takk for tips :)

Ja! Det var myyyye kaker til overs. Vi hadde treretters middag først, med dessert, og kaker senere. Så det ble litt mye. Men barnet vårt hadde bursdag dagen etter, så vi hadde masse kake til både familieselskap og barneselskap dagene etterpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 7.12.2016 den 23.06, Mrs. Random Nick skrev:

Lyn og torden (aka Verdens Beste). :wow:

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tropisk Aroma og suksessterte kan med hell lages, pyntes og fryses en liten stund før de skal på kakebordet. Men jeg ville holdt det til en måned før og når de er frosset ville jeg tatt godt plast rundt (vent til de fryser ellers får du krem på plasten) så de ikke blir tørre. Tines fra dagen før bruk. 

Anonymkode: caf6b...267

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake i en eller annen form

Gulrotkake

Verdens beste

Kringle?

 

jeg er for enkle og normale kaker som de fleste liker ;-)

Anonymkode: dfe9c...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Syns at verdens beste og suksessterte er et naturlig valg i et bryllup. Ville droppet muffins og eplekake, tenker at de kakene er kanskje litt for hverdagslige.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red velvet cake!!! Kjærlighetsrød inni, hvit som brudekjolen utenpå og med en himmelsk smak som de fleste liker :hjerter:

Anonymkode: 70dd9...d37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sun Dec 04 2016 den 18.42, Nightigale skrev:

Ønsker innspill/idéer til kaker på kakebordet i et sommerbryllup :) Og hvor mange kaker bør man ha til 80 gjester?

Så langt har vi:

  • Bryllupskaken (sannsynligvis sjokoladekake med frisk bringebærkrem i)
  • Kransekake
  • Ostekake med bringebær og blåbær på
  • Is! (sommerbryllup)
  • Kanelboller
  • Bløtkake
  • Eplekake
  • Muffins

Det finnes mange meninger og tradisjoner rundt dette, så vi vil gjerne ha innspill - og vi er ganske åpne for forslag :)

Jeg hadde droppet is, hvis ikke du har en is-disk eller lignende, smelteproblem. 

Jeg hadde også droppet eplekake og muffins- litt for hverdagslig. 

Suksessterte, waleskringle og verdens beste er vel de gamle gode traverne som mangler 🎂

Jeg hadde helt klart tatt med en stor pavlova med masse bær også. Pluss kanskje en langpanne-sjokoladekake til barna. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg hadde droppet is, hvis ikke du har en is-disk eller lignende, smelteproblem. 

Jeg hadde også droppet eplekake og muffins- litt for hverdagslig. 

Suksessterte, waleskringle og verdens beste er vel de gamle gode traverne som mangler 🎂

Jeg hadde helt klart tatt med en stor pavlova med masse bær også. Pluss kanskje en langpanne-sjokoladekake til barna. ☺

Takk for innspill og gode tips til kaker :)

Vi syns det er helt ok å ha noen hverdagslige kaker, under kakedelen håper vi på å skape litt uformell stemning. 

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...