Gå til innhold

Hva er mange push-ups?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker både for menn og kvinner og at de er korrekt utført. Hvor mange må til for at man kan regnes som sterk i øvelsen og godt trent?

Anonymkode: 98b29...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det avhenger også av alder; man bygger styrke atskillig saktere når man er 40 enn når man er 20. La oss anta at vi snakker om menn og kvinner mellom 20 og 40. Da vil jeg si følgende:

Menn:
- 30: Brukbart godt trent
- 40: Godt trent
- 50 og mer: Veldig godt trent

Kvinner:
- 5: Brukbart godt trent
- 15: Godt trent
- 30 og mer: Veldig godt trent

Styrke er ikke bare antall armhevninger man klarer, men det er en god øvelse som aktiviserer muskler i armer, skuldre og nedover i ryggen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja ha. Jeg tok 80 på en test i militæret. selv i en spesialavdeling var dette mye.  Det var før jeg begynte å trene vekter. Jeg er nå i slutten av femtiårene og har ikke tatt en push-up eller trent på over tyve år. Jeg ble sjokka da jeg kun klarte ti nå. Hva er bra for en snart seksti år gammel mann? Helt ærlig, jeg har lyst å imponere

Anonymkode: 98b29...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ja ha. Jeg tok 80 på en test i militæret. selv i en spesialavdeling var dette mye.  Det var før jeg begynte å trene vekter. Jeg er nå i slutten av femtiårene og har ikke tatt en push-up eller trent på over tyve år. Jeg ble sjokka da jeg kun klarte ti nå. Hva er bra for en snart seksti år gammel mann? Helt ærlig, jeg har lyst å imponere

Anonymkode: 98b29...f8d

At du i slutten av femtiåra bare klarer ti armhevninger er ikke så unaturlig når du ikke har trent på over tjue år. Det er fullt mulig for deg å komme deg opp på ihvertfall 40, kanskje 50 i løpet av et års tid hvis du trener systematisk.

For noen år siden hadde VG-TV en sak om ei svensk dame på rundt 70 som hadde begynt å trene styrke da hun var 50. Hun tok 55 armhevninger som 70-åring.

Testostoronnivået ditt har nok dessverre dalt en del siden du var i militæret. For å få det som høyt som det er naturlig mulig kan du ta mineraltilskudd som inneholder sink. Sink er nødvendig for å danne testostoron, men et typisk norsk kosthold kan ha litt lite sink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...