Gå til innhold

Beste tips for å holde/minske vekta i jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger inspirasjon til hvordan jeg kan holde vekta i jula :) regner ikke med å gå ned i vekt, vil gjerne nyte jula også men har bestemt meg for at i år er året jeg ikke ender opp i baggy joggebukse i hele januar :P

 

Hva gjør du for å holde deg opptatt? Motstå fristelser? Hvilke matvarer velger du bort, og hva unner du deg? Alle tips mottas med stort takk :)

Anonymkode: 600b7...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikke mye vann før og etter et måltid.

Tygge maten godt, og spise langsomt. 

Forsyn deg av det meste, men det holder med en porsjon.

En liten dessert hvis det serveres.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener litt ekstra i jula. Har god tid og det er godt å være ute litt. Blir stort sett bare to måltider + et lite mellommåltid etter trening og vi spiser ganske vanlig sunn mat til middag bortsett fra julaften og juledagen. Det er heldigvis ikke tradisjon for massevis av godteri hos oss i jula, men blir dessert, litt kaker og alkohol. Er ikke så glad i julekaker, så det er greit. Jula er bare en av 52 uker i året. Om du har 3-4 sånne uker i løpet av året, så er ikke det krise.

Anonymkode: b9ddb...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spise så mye, spise mat som man fort blir kvalm av; altså f.eks riskrem og sånt da man ikke klarer å spise mye av det. 

Det er nok vanskelig for de med svært god matlyst, men man må bare være litt streng. Man kan nyte jula uten å stappe i seg alt mulig hele tiden tenker jeg. Jeg har det kjempekjekt i jula selv om jeg ikke spiser mange forskjellige matvarer og sånt pga sykdom, for det er ikke maten som trenger å bety om noe er kjekt eller ikke. 

Anonymkode: ea6c6...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal trene (jogge/stå på ski i skogen) masse i julen.. Da blir det litt mindre tid til å faktisk sitte å spise, i tillegg til at litt ekstra mat uansett trengs pga økt aktivitetsnivå. Skal også  trene en del styrke, for å utnytte det overskuddet jeg nok uansett kommer til å være i. 

På den helt andre siden har  jeg også tenkt å spille masse, har kjøpt noen nye spill jeg vet jeg kommer til å bli helt avhengig av. Men planen er å kun spise grønnsaker og drikke te mens jeg spiller, da fylles magesekken opp av det, pluss at jeg ikke plutselig har spist 5000 kcal i nøtter fordi jeg "kjedespiste" mens jeg var fordypet i spillet.

Anonymkode: e407e...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...