Gå til innhold

5 dager uten mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Få konto nr. Kanskje noen av oss kan overføre penger til deg!

Anonymkode: d5e67...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden bare mistet jeg

Edit. Min tråd er slettet. Rart vi begge skrev "fem dager uten mat," som tittel.

Endret av Lanista1984
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EvaLena skrev:

Akkurat det er jeg klar over, men FØR hun segner om av matmangel så har hun ikke noe på legevakta å gjøre.

Det er det bare en lege som vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari Y skrev:

Kan hvel ikke jeg svare på, men det betyr ikke at det ikke er lurt å ta seg en tur. 

Nei, det er ikke lurt å dra på legevakten fordi man ikke har penger, herregud. Drit i å lage enda lenger kø for folk som faktisk er syke.

Anonymkode: de6ff...69f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mari Y skrev:

Kan hvel ikke jeg svare på, men det betyr ikke at det ikke er lurt å ta seg en tur. 

Slutt anbefale ting når du ikke aner noe om hva slags hjelp hun kan få da - i ditt tilfelle foreslo du legevakta. Hun får ikke mat der og det vet vel du også

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil kroppen reagere på det?

Jeg er helt blakk, har 10 øre på konto, og to kroner i kontanter, that's it!

Jeg har ikke noe mat hjemme, bortsett fra bakepulver, vaniljesukker og te, jeg har masse te.

Jeg får lønn på fredag, jeg har ingen jeg kan spørre å låne penger fra.

Jeg har eksamen på torsdag, og må egentlig klare å konsentrere meg om å lese de neste dagene.

Vil jeg bli helt slapp og kvalm av å gå uten mat til fredag? Kan jeg risikere å bli så dårlig at jeg ikke klarer å ta eksamen?

Anonymkode: 26444...683

Neste gang kontakter du Fattighuset eller frelsesarmeen. I hvert fall det jeg ville gjort. Evt om det er mulig, låne penger. Går det for lang tid, og du ikke får i deg mat, synes jeg du bør kontakte lege eller Legevakten(og ignorert rådene fra nettbrukere her inne om å ikke gjøre det, noen er bare ute etter å krangle, og det kan faktisk være helseskadelig å gå for lenge uten mat). Men det er bra du fant ut av det:) Krysser fingrene for at det ikke skjer for ofte i hvert fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var helt blakk i starten av voksenlivet hendte det jeg leverte tilbake ting jeg hadde kjøpt på butikken og fikk handle noe annet for tilsvarende beløp. Det kunne være en hårspray som ikke levde opp til forventningene, tannkrem jeg oppdaget et hull i osv. Ikke så store ting, og litt synd å lage merarbeid for butikkene, men om man får tilbake 60 kr for en hårspray f.eks, har man jo mat for minst en uke og det kan jo være en alternativ "siste utvei". Men da må man jo ha kjøpt noe annet enn first price den siste tiden da. Ellers kan man jo tenke over andre ting man har kjøpt den siste tiden, og sjekke om noe av det kan leveres tilbake og at man får pengene igjen.  Et annet alternativ kan være å gå innom et bakeri eller bensinstasjon ved stengetid, og høre om du kan få de gamle bollene eller pølsene istedenfor at de blir kastet. Jeg blir ofte tilbudt ting gratis når det er sent på kvelden, rett og slett fordi kvaliteten ofte blir forringet om produktene ligger "på utstilling" i varmen en hel dag. Ikke lett fordervelige produkter da...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, CoolSistah skrev:

Når jeg var helt blakk i starten av voksenlivet hendte det jeg leverte tilbake ting jeg hadde kjøpt på butikken og fikk handle noe annet for tilsvarende beløp. Det kunne være en hårspray som ikke levde opp til forventningene, tannkrem jeg oppdaget et hull i osv. Ikke så store ting, og litt synd å lage merarbeid for butikkene, men om man får tilbake 60 kr for en hårspray f.eks, har man jo mat for minst en uke og det kan jo være en alternativ "siste utvei". Men da må man jo ha kjøpt noe annet enn first price den siste tiden da. Ellers kan man jo tenke over andre ting man har kjøpt den siste tiden, og sjekke om noe av det kan leveres tilbake og at man får pengene igjen.  Et annet alternativ kan være å gå innom et bakeri eller bensinstasjon ved stengetid, og høre om du kan få de gamle bollene eller pølsene istedenfor at de blir kastet. Jeg blir ofte tilbudt ting gratis når det er sent på kvelden, rett og slett fordi kvaliteten ofte blir forringet om produktene ligger "på utstilling" i varmen en hel dag. Ikke lett fordervelige produkter da...

 

Det er sikkert godt poeng, det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ts, så bra det ordnet seg for deg. nå fremover håper jeg du klarer å sette deg opp et budsjett slik at dette ikke skjer igjen. sett opp budsjett ut ifra hvor god kontroll du har på pengene. enten hvor mye du kan bruke på dagligvarer osv i løpet av en mnd, eller hva du kan bruke i løpet av en uke eller rett og slett pr dag (det du ikke bruker ene dagen fører du over til neste dag feks eller sparer). 

flere har tipset om hjelp oss og hjelpe, å det må du sjekke ut. jeg hadde samme problem som deg en gang, å i storbyene er folk veldig gavmilde så jeg endte opp med 4 bæreposer med mat. noe av det var til kjøleskap som litt pålegg osv, å noe kunne fryses. i tilleg ble det sendt med posesupper og div annet som har lang holdbarhet. det finnes uendelig mange muligheter når du bor i en storby. det krever litt å be om sånn hjelp, men du kan være anonym så ikke tenk på det :) 

 

Anonymkode: 81afb...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips er å laste ned Too good to go-appen. 
Der legger restauranter og bakerier ofte ut mat superbillig. Jeg fikk en bærepose med foccaccia, masse rundstykker og annen bakst for 30 kr.

Anonymkode: cdb16...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ett tips er å laste ned Too good to go-appen. 
Der legger restauranter og bakerier ofte ut mat superbillig. Jeg fikk en bærepose med foccaccia, masse rundstykker og annen bakst for 30 kr.

Anonymkode: cdb16...0ce

Er jo et interessant forslag:) Foccaccia er ganske godt, er det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ett tips er å laste ned Too good to go-appen. 
Der legger restauranter og bakerier ofte ut mat superbillig. Jeg fikk en bærepose med foccaccia, masse rundstykker og annen bakst for 30 kr.

Anonymkode: cdb16...0ce

Man kan være uheldig også. En fyr var mildt sagt irritert etter å ha betalt 45 kr for et tørt brød hvor nypris var 50 kr.

Anonymkode: 19403...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Containerdumpster! Matbutikkene kaster hver dag masse høyst brukbar mat. Snik deg inn etter stengetid og finn deg mat. Dessuten kan du ta en tur på Kiwi og finne noe mat som er gått ut på dato, så får du den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner dårlig frukt på Kiwi kan du få tilsvarende mengde ok frukt.

Å gå uten mat i fem dager er en svært dårlig oppladning til eksamen, så jeg vil anbefale deg å ta en tur på nærmeste Kiwi-butikk i dag og finne noe som er gått ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Collan skrev:

Containerdumpster! Matbutikkene kaster hver dag masse høyst brukbar mat. Snik deg inn etter stengetid og finn deg mat. Dessuten kan du ta en tur på Kiwi og finne noe mat som er gått ut på dato, så får du den.

 

1 time siden, Collan skrev:

Hvis du finner dårlig frukt på Kiwi kan du få tilsvarende mengde ok frukt.

Å gå uten mat i fem dager er en svært dårlig oppladning til eksamen, så jeg vil anbefale deg å ta en tur på nærmeste Kiwi-butikk i dag og finne noe som er gått ut på dato.

Disse to gjelder ikke lengre, rimelig lenge siden de slutta med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann Christin skrev:

 

Disse to gjelder ikke lengre, rimelig lenge siden de slutta med det.

Gjelder ikke dumpster diving lengre?

Anonymkode: 65fab...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...