Gå til innhold

5 dager uten mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vil kroppen reagere på det?

Jeg er helt blakk, har 10 øre på konto, og to kroner i kontanter, that's it!

Jeg har ikke noe mat hjemme, bortsett fra bakepulver, vaniljesukker og te, jeg har masse te.

Jeg får lønn på fredag, jeg har ingen jeg kan spørre å låne penger fra.

Jeg har eksamen på torsdag, og må egentlig klare å konsentrere meg om å lese de neste dagene.

Vil jeg bli helt slapp og kvalm av å gå uten mat til fredag? Kan jeg risikere å bli så dårlig at jeg ikke klarer å ta eksamen?

Anonymkode: 26444...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du MÅ prøve å få ordnet deg noe. Bor du i en by? Frelsesarmeen har utdeling av mat. Sånn her kan du ikke ha det. 

Anonymkode: ede92...79c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig ingen du kan låne litt penger fra frem til fredag? 

Anonymkode: 80420...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På facebook er det en gruppe som heter "hjelp oss å hjelpe", som hjelper folk som trenger akutt hjelp til mat osv. Ta kontakt med dem, kanskje de kan få til noe for deg :-)

Det er helt anonymt forresten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hvor du bor, så kan vi hjelpe deg å lete frem muligheter i nærområdet.

Anonymkode: e792b...f40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke et mastercard du kan bruke heller? Støtter den over meg som nevner frelsesarmeen, eller spør noen om du kan låne til mat om det så bare er en pølse eller noe.

Anonymkode: a69ac...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Jeg har aldri prøvd å gå så lenge uten mat, men den eksamenen vil nok gå rimelig dårlig. Jeg vet du sier du ikke kan låne penger av noen. Men kan du ikke spørre noen andre elever eller studenter om å låne litt penger? For absolutt alle i min klasse hadde fått låne litt penger av meg om de hadde behov for det.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du havner mest sannsynlig i ketose ila dag 2 el 3. Ingen fare, drikk masse vann.

Anonymkode: abaf2...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke klare eksamen uten mat og næring. 

Hvor i landet bor du? Har du tomflasker? 

Anonymkode: 2939c...14f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg skylder allerede foreldrene mine penger, så dem må jeg betale tilbake når jeg få lønn på fredag. Jeg har egentlig ingen venner jeg kan spørre, og det sitter ganske langt inne å spørre perifere bekjente.

Jeg har ikke kredittkort. Jeg har pantet flaskene jeg har. Jeg var egentlig tom for penger den 20. november og har levd på det jeg hadde av mat frem til nå.

Jeg bor i en av de større byene i landet.

Det som stresser meg mest er at jeg skal bli for slapp til å klare å ta eksamen. Jeg har særdeles lite kontroll på pensum fra før av...

Anonymkode: 26444...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Jeg skylder allerede foreldrene mine penger, så dem må jeg betale tilbake når jeg få lønn på fredag. Jeg har egentlig ingen venner jeg kan spørre, og det sitter ganske langt inne å spørre perifere bekjente.

Jeg har ikke kredittkort. Jeg har pantet flaskene jeg har. Jeg var egentlig tom for penger den 20. november og har levd på det jeg hadde av mat frem til nå.

Jeg bor i en av de større byene i landet.

Det som stresser meg mest er at jeg skal bli for slapp til å klare å ta eksamen. Jeg har særdeles lite kontroll på pensum fra før av...

Anonymkode: 26444...683

Meld deg inn i gruppen "hjelp oss å hjelpe" som SparrowR over her foreslår. 

Får så vondt av at noen skal behøve å ha det slik i Norge. 

Anonymkode: ede92...79c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakke havregryn koster lite og det kan du leve på i 5 dager. Kanskje du kan gå ut i kveld og finne noen tomflasker? Ikke ideell situasjon, men er det krise, så er det krise..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til NAV også, du kvalifiserer jo muligens for akutt sosialhjelp (selv om du er student), siden du ikke har en krone frem til fredag og ikke har mat.. huff, får vondt av deg :icon_frown: 

Skulle fått noen kroner av meg hadde det ikke vært for at jeg er i litt samme båt, bare at jeg heldigvis kan låne

Endret av Nappetass1
Merkelig setningsoppbygning
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikker på at foreldrene dine ikke vil at du skal sitte å sulte i dagevis, så jeg hadde nok tatt mot til meg og ringt hjem. Og så heller foreslått at en av de hjemme hadde hjulpet til med å sette opp et budsjett så du ikke kommer i denne knipa igjen. Lykke til! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt blakk, har 10 øre på konto, og to kroner i kontanter, that's it!

Anonymkode: 26444...683

1) Kredittkort

2) Foreldre

3) Venner

4) Organisasjoner som driver med matutdeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke ment for å være frekk eller noe sånt, men hvordan i verden klarte du å være blakk den 20.? Jeg antar du får utbetalt stipend/lån fra lånekassen?

Du har ikke Trumf/Coop medlemskap? Da kunne du eventuelt tatt ut oppspart bonus? Som noen over her sier, let etter flasker? Finnes det noen du kan invitere deg selv på middag til?

Anonymkode: 825d6...4f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man må gå til det skritt å spørre fremmede, så har man allerede brukt opp tilliten hos de man kjenner. Du kan be om akutt hjelp hos NAV. Da får du en liten sum å kjøpe mat for. 

Anonymkode: 3ae29...6b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ment for å være frekk eller noe sånt, men hvordan i verden klarte du å være blakk den 20.? Jeg antar du får utbetalt stipend/lån fra lånekassen?

Du har ikke Trumf/Coop medlemskap? Da kunne du eventuelt tatt ut oppspart bonus? Som noen over her sier, let etter flasker? Finnes det noen du kan invitere deg selv på middag til?

Anonymkode: 825d6...4f1

Nei, jeg får dessverre ikke det. På grunn av sykdom så er jeg mer enn 60 studiepoeng forsinket og har dessverre ikke rett på støtte fra lånekassen. Jeg har allerede tømt coop-kontoen og trumf-kontoen. Dette har vært et problem i flere måneder nå. Jeg var syk i sommer og fikk derfor ikke jobbet da heller.

Jeg jobbet heldigvis en del i november, så nå får jeg en god lønn denne måneden. De andre månedene har jeg ikke hatt så mye jobb, derfor har jeg ikke tjent så mye og har såvidt hatt nok til husleie og mat.

Anonymkode: 26444...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...