Gå til innhold

Stor font på facebook


Cata

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg vært plaget av at fonten på det jeg skriver på FB plutselig øker i størrelse, tilsynelatende av seg selv. Er det noen som aner hva det er som forårsaker fenomenet og hvordan man kan beholde en normal font. Jeg ser andre brukere sliter med det samme innimellom så det er åpenbart ikke bare på min PC. 

Har selvsagt prøvd å justere font på det jeg skriver manuelt, men det går tydeligvis ikke når den der mega-fonten først er aktivert. Tips mottas med takk, for jeg har virkelig ikke lyst til å fortsette å visuelt skrike til mine omgivelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. For meg er det ut som skriften blir stor når jeg skriver fra Mac, sannsynligvis det samme også fra PC. Når jeg skriver fra mobil er skriftstørrelsen normal. 

Anonymkode: 95c7b...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har observert det samme, hvor kortere setninger som blir postet hvor større blir bokstavene. Jeg tror det er en ny oppdatering hos facebook som gjør det. At korte små telster skal vises bedre, jeg vet ikke?

Anonymkode: c9fae...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Det ser ut som at posting fra PC/Mac gjør dette, men skriver du fra mobil blir det ikke sånn. I alle fall på det lille jeg har skrevet i det siste. Ser ut som jeg roper bursdagshilsner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mange som klager på dette, men har ikke sett noen forklaring. Ser ut som det først og fremst er korte oppdateringer det skjer på.

Anonymkode: cad5b...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skriver mye, blir skriften liten igjen. Jeg tror alle har problem med dette. Når det blir så store bokstaver, virker det som en roper når man skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har mac, så det kan stemme for min del, men jeg har også venner som ikke bruker mac eller iPhone som sliter med det samme, så da er det sikkert som noen av dere sier  - det endrer seg med lengden på det man skriver. (Jeg skriver som regel korte innlegg.) 

Til deg som lurer på om jeg har virus, så nei, det har jeg ikke. Dels bruker jeg mac der det er færre virus i omløp, dels har jeg installert antivirus som både sjekker innkommende data og scanner gjennom disken en gang i uka. Har aldri noen advarsler der. Uansett burde ikke virus angripe FB isolert sett. Det er jo strengt tatt bare en nettside og ikke noe program på selve PC'n. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvis du skriver mye, blir skriften liten igjen. Jeg tror alle har problem med dette. Når det blir så store bokstaver, virker det som en roper når man skriver.

Må prøve  å skrive mye og så redigere vekk det overskytende da... :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt skrive en lang tekst og bare slette den etterpå når du har postet og sett hvordan skriften blir. 

Anonymkode: 7a931...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sliter med den duste oppdateringen til FB. Vanvittig dårlig ide fra deres kant. 

Cluet er, som flere skriver, å ha lengre tekster. Jeg har slutta helt å skrive korte tekster uten bilde for å slippe hylskriking på min vegg. Men lurer på om det hjelper å fylle ut med shift nedover i skrivefeltet og så kjøre på med en punktum nederst for eksempel. Men da blir feltet stort selv om det står lite der.  Ergo driter jeg i å poste ting på FB. 

Anonymkode: e8937...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde med mange shift og det hjalp ikke det minste. Så prøvde jeg å skrive lang tekst og deretter slette det jeg ikke trengte. Det hjalp heller ikke. får prøve mange shift og avslutte med punktum etterpå ved neste anledning og se om det funker. (Hvordan i all verden kan de ha trodd at den endringen var en god idé? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det dummeste fb har funnet på. 

Anonymkode: 90d53...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lagt inn klage på hjelpesiden til FB. De tar det vel neppe til følge, men de kan i allfall få vite at det er en bruker som IKKE er fornøyd med den "skrikefonten". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer når du skriver under et bestemt antall tegn. Bare å se når du skriver fra mobil, så ser du når den hopper ned til vanlig størrelse. Det er ingen feil, de har bare gjort det slik for å få frem korte meldinger antar jeg. Mulig det går å få den liten hvis dere putter på x antall mellomrom bak. 

Anonymkode: a4d9c...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer når du skriver under et bestemt antall tegn. Bare å se når du skriver fra mobil, så ser du når den hopper ned til vanlig størrelse. Det er ingen feil, de har bare gjort det slik for å få frem korte meldinger antar jeg. Mulig det går å få den liten hvis dere putter på x antall mellomrom bak. 

Anonymkode: a4d9c...4c3

Nope, det virker ikke. Jeg prøvde det før i dag etter å ha lest forklaringen på fenomenet øverst i tråden. Den bare hoppet tilbake til stor font igjen. Mulig det virker hvis jeg hiver inn et punktum etter mellomrommene. Skal prøve det neste gang jeg skal inn og skrive noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...