Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke får lov å bo hjemme ?


Gjest Trex90

Anbefalte innlegg

Hei. da jeg var 19 år festet jeg endel. jeg begynte ikke å drikke før jeg var 18. og da tok det litt av . ble endel. men hadde ikke fest hjemme eller noe. var bare mye ute i helgene og hadde damer med hjemm innimellom. da jeg var 19 brukte vi kokain innimellom. kanskje 1-2 ganger i mnd. kun fest relatert. da foreldrene mine fant ut dette ble min far veldig skuffet og min mor klikket helt. dermed kastet ut , selv om jeg nettopp hadde blitt lærling. med 9000 i mnd og 5500 i husleie så var det ikke lett

nå er jeg 25 år og prøver å komme inn på boligmarkede. har spart 350 000 selv og det er vanskelig å komme inn.

 

jeg har flere venner på samme alder som bor gratis hjemme med full lønn 

og andre yngre venniner av meg på 20 år som får kjøpt bolig pga de får hjelp av foreldrene ...

 

jeg syns dette er blodig urretferdig....har brukt sikkert over 400 000 bare i husleie de siste årene og har virkelig slettet perioder, med lærlinglønn og helt alene . mens andre bor gratis hjemme med full lønn og andre som får sydd puter under seg av foreldrene og seiler rett inn i boligmarkede

bare lurte på om jeg var den eneste ?  for akkurat nå kjenner jeg bare folk som bor gratis hjemme. til å med folk nærmere 30 årene bor i kjelleren til sin mor og sparer penger med full lønn

 

noen flere her som måtte ut ?  hvordan gikk det ?

 

lurte også på om jeg har rett til å være sint på mine foreldre? jeg dreit meg ut ang å bruke kokain til fest. har aldrig vært noe rusmisbruker eller noe. men hadde en liten rebell periode fra 18-21

min søster fikk bo gratis hjemme til hun flyttet ut selv 24 år gammel... så syns det er litt forskjellsbehandling....er min mor som kastet meg ut. hun er så sinnsykt ustabil og sta  jeg føler jeg hater henne bå. hun styrer alt hjemme og også min far som er en bitch og sier ja til alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har gjort deg en tjeneste. Du står nok sterkere både i modenhet og i forhold til livsvalg nå, fordi du må. 

Anonymkode: f1678...ea7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt forståelig at du ble kastet ut under de omstendighetene. Og du er selvsagt ikke den eneste 25-åring som ikke får bo gratis hos foreldrene, mulig det er vanlig i den vennekrets, men de fleste klarer seg selv i den alderen. 

Anonymkode: 52276...92f

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Trex90 skrev:

Hei. da jeg var 19 år festet jeg endel. jeg begynte ikke å drikke før jeg var 18. og da tok det litt av . ble endel. men hadde ikke fest hjemme eller noe. var bare mye ute i helgene og hadde damer med hjemm innimellom. da jeg var 19 brukte vi kokain innimellom. kanskje 1-2 ganger i mnd. kun fest relatert. da foreldrene mine fant ut dette ble min far veldig skuffet og min mor klikket helt. dermed kastet ut , selv om jeg nettopp hadde blitt lærling. med 9000 i mnd og 5500 i husleie så var det ikke lett

nå er jeg 25 år og prøver å komme inn på boligmarkede. har spart 350 000 selv og det er vanskelig å komme inn.

 

jeg har flere venner på samme alder som bor gratis hjemme med full lønn 

og andre yngre venniner av meg på 20 år som får kjøpt bolig pga de får hjelp av foreldrene ...

 

jeg syns dette er blodig urretferdig....har brukt sikkert over 400 000 bare i husleie de siste årene og har virkelig slettet perioder, med lærlinglønn og helt alene . mens andre bor gratis hjemme med full lønn og andre som får sydd puter under seg av foreldrene og seiler rett inn i boligmarkede

bare lurte på om jeg var den eneste ?  for akkurat nå kjenner jeg bare folk som bor gratis hjemme. til å med folk nærmere 30 årene bor i kjelleren til sin mor og sparer penger med full lønn

 

noen flere her som måtte ut ?  hvordan gikk det ?

 

lurte også på om jeg har rett til å være sint på mine foreldre? jeg dreit meg ut ang å bruke kokain til fest. har aldrig vært noe rusmisbruker eller noe. men hadde en liten rebell periode fra 18-21

min søster fikk bo gratis hjemme til hun flyttet ut selv 24 år gammel... så syns det er litt forskjellsbehandling....er min mor som kastet meg ut. hun er så sinnsykt ustabil og sta  jeg føler jeg hater henne bå. hun styrer alt hjemme og også min far som er en bitch og sier ja til alt 

Du tok noen valg da du var yngre, og det fikk konsekvenser du nå syter og klager over. Forskjellsbehandling i forhold til din søster og urettferdighetskortet  må du legge bort, det gjør deg  enda mer usympatisk å komme trekkende med dette. 

Du oppførte deg slik at foreldrene dine ikke ville ta ansvar for å ha deg i hus. Nå kan du angre. Du fikk helt sikkert noen advarsler om konsekvenser og dermed valg og før du ble kastet ut? 

Anonymkode: d7c51...187

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkastelig. Moren til ts virker å være en hard kald fisk..

Anonymkode: 99d61...93f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyttet selv ut som 18-åring. Blandt mine venner har det absolutt ikke vanlig å bli "sponset" på den måten. Min yngste bror har nok fått mer økonomisk støtte, han bodde hjemme lenger og får nok noen bidrag innimellom. Jeg er fornøyd og stolt over å ha klart meg selv.

Om ikke mange år er mine barn ferdig med vgs, har de tenkt å bo hjemme etter det går de være med å bidra på noen måte. Hvis de er i full jobb forventer jeg faktisk at voksne mennesker betaler for seg.

For meg høres du bitter og sutrete ut, veldig lite sjarmerende. Vær heller stolt over at du har klart deg selv  den læringen med å styre egen økonomi og at du i tillegg har klart å spare såpass mye. Godt jobbet!

Anonymkode: 0bdaa...7eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt 100% din egen feil og jeg støtter foreldrene dine helt her. Ting du gjør her i ivet har konsekvenser for deg senere, velkommen til livet som voksen.

Anonymkode: 63088...c98

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er blodig urettferdig, dessverre. Den skylder deg ingenting. Noen er mer priviligerte enn andre. 

Når det er sagt, så syns jeg ikke din situasjon er urettferdig. Du er 25 år gammel og burde ikke bo hjemme. Du ble kastet ut i en alder av 19 om jeg forstod deg rett, ett år etter at du ble myndig. Det er ett år hvor du fikk bo gratis hjemme, noe som er ett år mer enn du burde kunne forvente/kreve. Når du i tillegg var idiot, unnskyld uttrykket, og brukte kokain kan jeg godt forstå dine foreldre og konsekvensen av dine handlinger. At du hadde 9000 i inntekt og 5500 i husleie er ikke noe verre enn det en vanlig student gjerne har det. 

Jeg flyttet ut like etter at jeg fylte 18. Ble kastet ut mange ganger hjemmefra før det. Heldigvis hadde jeg en annen forelder å dra til i disse periodene. Det gikk veldig fint med meg uten økonomisk hjelp fra mine foreldre, der årsaken var at den ene ikke ville bidra og den andre hadde for dårlig økonomi til å kunne gjøre det. Det var trangt med penger i perioder, men jeg er glad for å ha opplevd det. Jeg er langt mer selvstendig enn mange av mine jevnaldrende som fikk sydd puter under armene som du sier. Jeg er vant til å jobbe hardt og målrettet. Noen ganger trodde jeg det aldri ville være nok, men det er det.

Ønsker ikke at du skal oppfatte meg som altfor krass nå, men jeg er ganske lei av all denne sytingen som foregår blant oss unge her til lands, når vi faktisk er så utrolig priviligerte alle sammen med et utdannings- og velferdssystem som alene syr puter under armene på oss. 

 

Endret av -Skylar
skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja min mann måtte betale 5000 kroner for å bo i en kjeller hjemme mens han sparte penger😳 Det synes jeg var urettferdig!!  Når jeg sier kjeller mener jeg kjeller! Kald våt vann kom in om det regnet edderkopper på veggen! Altså ekte rå kjeller som er helseskadelig å bo i fordi faren hadde fått ny kone fra Russland og hun trengte de 240!!! M2 store huset for seg selv. Helt utrolig jeg kjenner at jeg uke forstod hvordan han orket men han bet tennene sammen kjøpte sin egen bolig som 8 år senere er helt nedbetalt. Han søyt aldri men var bare mer bestemt for å klare det

Anonymkode: 2532b...fd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg er like gammel som deg, og kjenner faktisk ingen på min alder som bor hjemme hos foreldrene sine. Må innrømme at jeg hadde sett på det som veldig uselvstendig når man nærmer seg 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en utakknemlig drittunge, spør du meg. Foreldrene dine lot deg bo hjemme i ett år (etter du ble myndig), og kastet deg ut med gode grunner. Rusmisbruk og festing er ikke noe de fleste foreldre vil støtte. Det er ikke normalt for mennesker på din alder å bo gratis hjemme hos foreldrene sine. Din søster fikk mest sannsynlig bo hjemme fordi hun klarte å oppføre seg. Du sier jo selv at du ble kastet ut da foreldrene dine oppdaget rusmisbruket, så du har bare deg selv å takke. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fullt forståelig at du ble kastet ut under de omstendighetene. Og du er selvsagt ikke den eneste 25-åring som ikke får bo gratis hos foreldrene, mulig det er vanlig i den vennekrets, men de fleste klarer seg selv i den alderen. 

Anonymkode: 52276...92f

forskjell på å klare seg selv enn å velge å bo hjemme å spare penger ...jeg vil selfølgelig ikke bo med mine foreldre. men et par mnd hjemme for så å spart opp nok egenkapital hadde vært ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -Skylar skrev:

Verden er blodig urettferdig, dessverre. Den skylder deg ingenting. Noen er mer priviligerte enn andre. 

Når det er sagt, så syns jeg ikke din situasjon er urettferdig. Du er 25 år gammel og burde ikke bo hjemme. Du ble kastet ut i en alder av 19 om jeg forstod deg rett, ett år etter at du ble myndig. Det er ett år hvor du fikk bo gratis hjemme, noe som er ett år mer enn du burde kunne forvente/kreve. Når du i tillegg var idiot, unnskyld uttrykket, og brukte kokain kan jeg godt forstå dine foreldre og konsekvensen av dine handlinger. At du hadde 9000 i inntekt og 5500 i husleie er ikke noe verre enn det en vanlig student gjerne har det. 

Jeg flyttet ut like etter at jeg fylte 18. Ble kastet ut mange ganger hjemmefra før det. Heldigvis hadde jeg en annen forelder å dra til i disse periodene. Det gikk veldig fint med meg uten økonomisk hjelp fra mine foreldre, der årsaken var at den ene ikke ville bidra og den andre hadde for dårlig økonomi til å kunne gjøre det. Det var trangt med penger i perioder, men jeg er glad for å ha opplevd det. Jeg er langt mer selvstendig enn mange av mine jevnaldrende som fikk sydd puter under armene som du sier. Jeg er vant til å jobbe hardt og målrettet. Noen ganger trodde jeg det aldri ville være nok, men det er det.

Ønsker ikke at du skal oppfatte meg som altfor krass nå, men jeg er ganske lei av all denne sytingen som foregår blant oss unge her til lands, når vi faktisk er så utrolig priviligerte alle sammen med et utdannings- og velferdssystem som alene syr puter under armene på oss. 

 

har ikke fått puter sydd under her . i det hele tatt . men syns det er urettferdig at alle andre får det. de får spart mange hundre tusen med å bo hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tok noen valg da du var yngre, og det fikk konsekvenser du nå syter og klager over. Forskjellsbehandling i forhold til din søster og urettferdighetskortet  må du legge bort, det gjør deg  enda mer usympatisk å komme trekkende med dette. 

Du oppførte deg slik at foreldrene dine ikke ville ta ansvar for å ha deg i hus. Nå kan du angre. Du fikk helt sikkert noen advarsler om konsekvenser og dermed valg og før du ble kastet ut? 

Anonymkode: d7c51...187

nei fikk ingen advarsler.....ble kastet ut på dagen. og min mor fant hybel til meg ...hadde ikke nubbsjangs.....negative kommentarer kan du spare deg for . jeg syter ikke . syns bare det er veldig vanskelig å få spart opp til hus iforhold til andre som får det av foreldre eller sparer mange hundre tusen på 1 år fordi de får lov å bo hjemme og får alt for mye hjelp av foreldre. jeg er adoptert. så føler min søster fikk hjelp og ble valgt framfor meg av alle slags dumme grunner. har ikke bare det med å bo hjemme også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trex90 skrev:

har ikke fått puter sydd under her . i det hele tatt . men syns det er urettferdig at alle andre får det. de får spart mange hundre tusen med å bo hjemme

Alle andre, virkelig? Ser du ikke hvordan du får deg selv til å fremstå nå? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å høre at jeg ikke er den eneste som måtte ut . syns bare at jeg kunne fått lov å bo hjemme 6 mnd  f.eks å spart hver eneste krone en liten period for  så å komme meg inn i boligmarkede . betaler så sinnsykt mye der jeg bor nå. og de billigste hybelene er det faktisk en kamp å få....er kø på leiemarkede også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Epiphany skrev:

Du høres ut som en utakknemlig drittunge, spør du meg. Foreldrene dine lot deg bo hjemme i ett år (etter du ble myndig), og kastet deg ut med gode grunner. Rusmisbruk og festing er ikke noe de fleste foreldre vil støtte. Det er ikke normalt for mennesker på din alder å bo gratis hjemme hos foreldrene sine. Din søster fikk mest sannsynlig bo hjemme fordi hun klarte å oppføre seg. Du sier jo selv at du ble kastet ut da foreldrene dine oppdaget rusmisbruket, så du har bare deg selv å takke. 

wow foreldrene mine lot meg få lov å bo hjemme 1 år etter jeg ble myndig ? wow ......såvidt jeg vet så er det ikke 1970 lengre,,,,,vi har det mye letter nå og bedre økonomi.....90 prosent av de som blir 18 blir vell ikek kastet ut på dagen de blir myndig vell? plis spar deg for negative kommentarer ...er bare negativitet og drittslenging påkvinneguiden for tiden....kan du ikke heller komme med konstruktiv kommentar ? isteden for å kalle meg drittunge......er ingen som blir slengt på dør når de er 18 år såvidt jeg vet...kanskje for 40 år siden...men idag bor de hjemme til de ikke gidder mer eller til de ikke får lov mer dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...