Gå til innhold

Har du en sang som vekker følelsene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket

 

Det er sikkert et hav av sanger fra både den ene og andre livsfasen, alle mulige årstider og store og små opplevelser, men her er et lite utvalg: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en del sanger som har sterke minner knyttet til ulike deler av livet mitt, gode som vonde. Men aller sterkeste sangen er Faded- Alan Walker som er kom ut i det ei utrolig flott jente eg såg opp til i vennekretsen plutselig tok livet av seg. Den sangen er så utrolig fin og ga mye trøst, så den er hennes sang i mine øyne <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, veslemøy skrev:

Har en del sanger som har sterke minner knyttet til ulike deler av livet mitt, gode som vonde. Men aller sterkeste sangen er Faded- Alan Walker som er kom ut i det ei utrolig flott jente eg såg opp til i vennekretsen plutselig tok livet av seg. Den sangen er så utrolig fin og ga mye trøst, så den er hennes sang i mine øyne <3

:hjerte: Man knytter sanger til noe. Det er sant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cold water av Justin Bieber... Den var helt ny da kjæresten slo opp med meg, og jeg hørte på den hele tiden, så forbinder den med det... 

Anonymkode: 7fa11...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"He stopped loving her today".

- George Jones.

Det tok litt tid før jeg forsto at fyr'n i sangen måtte dø før han kunne slutte å elske sin eks.

I can relate to that.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vamp - tir n'a noir

Ble sunget i begravelsen til en kompis av meg som tok livet sitt. vi var begge 17-18 år gammel, og jeg har siden da forbundet sangen med å miste noen. Den følelsen ble også forsterket når en annen god venn av meg tok selvmord for et par år siden. Han og jeg var absolutt ikke enige om sangen er trist eller glad. Han mente at Vamp generelt er sånn koselig musikk som ikke forbindes med å miste noen. I begravelsen hans ble seff Vamp - tir n'a noir sunget :( 

jeg vet at han etterlot et brev til foreldrene med en del informasjon om hva han ønsket osv, men jeg vet enda ikke om det var han som ba om at denne sangen skulle synges i begravelsen eller ikke....

Anonymkode: ebdf3...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg slet med kjærlighetssorg og ble brutalt dumpet, så hørte jeg mye på Beyonce med "Me Myself And I" og Bruno Mars med "Granade" Kjente meg veldig igjen i sangtekstene. Fine sanger som jeg gråt mye til :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at ingen har nevnt denne ennå, gråter bare jeg hører de første tonene. Handler om en eldre kar som ringer sin ungdomskjæreste etter førti år fra hverandre. Så vanvittig melankolsk og vemodig, og så den stemmen til Tom Waits da, som går rett i hjerterota. Alle som har vært forelsket eller har en fra fortiden de ikke glemmer kan relatere seg til denne.

"Those were days of roses, of poetry and prose.." :trist:

Anonymkode: f8c20...170

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var høst, vinden ulte, jeg var femten år og satt i en bil på vei hjem fra kirkegården etter å ha begravet faren min. Alle i bilen var tause, og etter en stund skrudde onkelen min på radioen. Da hørte jeg denne for første gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på flere sanger som virkelig setter følelsene i sving.

Spanish Sahara av Foals. Det knyter seg i magen hver gang jeg hører sangen, da den ble spilt i en veldig trist scene i spillet Life is Strange. (Åh, for et spill... </3)

Kaizers Orchestra har veldig mange nydelige sanger, men en av favorittene mine er Drøm Hardt (Requiem Pt. 1). Så trist og samtidig nydelig, jeg elsker den!

Enda en sang av Kaizers Orchestra som fyller meg med vemod, glede, savn og ærefrykt er Mr. Kaizer, hans Constanze & meg. Jeg levde ikke under krigen (duh) men hver gang jeg hører den sangen kjenner jeg nesten et slags vemod for at jeg ikke levde da. Ikke misforstå: jeg ønsker absolutt ikke å leve et liv i frykt, se mine aller kjæreste dø foran øynene mine og se folkemassene rundt meg bli sprengt i filler, men sangen gir et veldig okay bilde av hvordan noen få kanskje levde under krigen. Alkohol, fester, godt selskap; gjemt i kjelleren. Bombene faller, verden går til helvete, så hvorfor ikke feste og nyte tiden vi har igjen? "Det var krigen sett gjennom røyk av sigar". :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra tiden min på folkehøgskole:

"Somebody I used to know" og "Hit the road, Jack" - blandt sangene vi sang i koret. 

"South Australia" og "Leave her, Johnny" - minner om da vi reiste med Statsraad Lehmkuhl.

"The wild rover" - denne sang vi ofte, og vaktmesteren vår sang den da han holdt konsert for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heros" Hørte på denne i en periode der jeg var alvorlig syk og ikke visste om jeg kom til å bli bra igjen. får klump i halsen hver gang jeg hører den nå.

Glosoli- forloveden min fridde til meg under denne sangen under en Sigur Ros konsert.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Winnerbäck med kom änglar. 

Lars Winnerbäck & Miss Li med om du lämnade mig nu. 

Disse to sangene får meg til å tenke på eksen, han likte godt Lars Winnerbäck å jeg klarer ikke å høre på disse sangene uten å begynne og gråte😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...