Gå til innhold

Har du en sang som vekker følelsene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du en sang som treffer deg i hjertet? 

Både på en god og trist måte. Hvem sang og hvorfor?

Jeg kan svare først.

Da jeg slet psykisk med depresjon og angst  fra ungdomskolen til videregående så hørte jeg mye på it will rain av Bruno Mars. Når jeg setter på den nå så får jeg ofte et stikk i meg og tenker på alt det jeg gjennomgikk på den tiden. 
 

Sang som treffer mine gode sider er Arthur,s Theme som jeg har hørt mye på i år fordi det har skjedd så mye bra dette året her og den sangen får meg virkelig til å smile og tenke på alt jeg har klart å gjennomføre dette året :) 

Anonymkode: 7bd0e...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, Alegria - Cirque de soleil. 

Vi hadde sirkus til den på barneskolen. Beste årene i mitt liv. 

Anonymkode: 12f21...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sia - Breathe me minner om en vond tid, gråter hver gang jeg setter den på

Anonymkode: 9770b...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedwig's Theme fra Harry Potter. Begynner ALLTID å gråte! :flau: Mest på grunn av det som skjedde med Hedwig.

Har også et knippe sanger som minner meg om "the one who got away". Tok et halvt år etter bruddet før jeg klarte å høre på dem igjen uten å bli uendelig trist.

Anonymkode: 4f040...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så glad i triste sanger, så denne gjør meg glad. Jeg syntes det er viktig å høre på glad-musikk, og ikke musikk som er veldig negativ, sånn som Sia sangene. :) 

 

Anonymkode: a5ae0...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: dd1fb...1f2

For å legge til. Uansett hvor mye dritt det er i verden og hvor dritt jeg har det selv, får denne meg til å tenke på at det er mye fint her også. 

Anonymkode: dd1fb...1f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon

Jeg blir alltid trist av Puff the magic dragon. Synes så synd på Puff når litle Jackie Paper blir stor og glemmer dragen...

 

Endret av Daryl Dixon
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here without you av 3 doors down. Klarer ikke å høre den uten å begynne å gråte. Minner meg om en ekstremt tøff, vond og vanskelig tid. Jeg elsker den, men klarer fortsatt ikke å høre på den. Det gjør så fryktelig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorry seems to be the hardest word, med Elton John. Den vekker et vemod i meg, uten at jeg egentlig vet hvorfor, men sangen er så sart og melodien så fin.. Har aldri tilgitt Elton for at ha ga bort sangen til Blue, og det kommer jeg nok aldri til å gjøre heller. 

Anonymkode: b1851...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som kan bli på gråten bare jeg tenker på en sang.

En sang jeg har hørt og tenkt mye på i det siste er Lukas Graham - 7 Year. Får meg til å tenke på livet - hele livet, fra start til slutt. Jeg tenker på mine foreldre, som var små barn en gang... Jeg tenker på at jeg selv blir en forelder en dag, og at mine barn kommer til å bli voksne... Også tenker jeg på at jeg en dag blir gammel, og at jeg forhåpentligvis har mange fine barn, barnebarn og ikke minst gode minner fra mitt eget liv, fra starten og frem til slutten. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne 

 

"hur skal man elska når som har elskat når førut" 

har ikke hørt på den på flere år, men tårene kom med en gang jeg satt den på nå. 

Anonymkode: b3457...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Har selvsagt mange ... her et ørlite knippe:

"747" av Kent. Min ned-i-kjelleren-og-hente-reservekrefter-sang. 

"This Bitter Earth" med Dinah Washington. Nytes med forsiktighet. Har veldig lett for å bli skikkelig nedstemt når denne dukker opp på spillelista.

"Even the bad times are good" med The Tremeloes. Minner meg om en kjøretur fra Aberdeen til Isle of Skye, skråling av full hals, og masse latter.

"Mysteries of Love" med Beth Gibbons. Det musikalske beviset på at Mannen er perfekt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...