Gå til innhold

Burde jeg slanke meg eller bygge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt som veier 90kg nå ca, vil si 10 kg ish for mye. Er 186. Men jeg er egentlig ikke feit på den måten, er slank men skinnyfat. Altså fettmasse. Har også endel synlige fettvalker når jeg lener meg framover, og selve kroppen er daff.

Om jeg nå går ned femten kg ca, vil dette bli borte? Eller vil ennå valkene osv være der?

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk midjemålet. Det bør ikke være over 94 cm for menn. Det er en riktigere indikator enn vekt. Ellers ville jeg satset på en livsstilsendrin. Begynn med trening. Det kan være nok. Hvis ikke kan du gjøre små endringer i kosten etter hvert.

Anonymkode: f74d8...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk midjemålet. Det bør ikke være over 94 cm for menn. Det er en riktigere indikator enn vekt. Ellers ville jeg satset på en livsstilsendrin. Begynn med trening. Det kan være nok. Hvis ikke kan du gjøre små endringer i kosten etter hvert.

Anonymkode: f74d8...a04

Den er under det ja. Men jeg tror at jeg har høyt fettprosent. Har du en bruker så kan jeg sende deg dm og bilder av kroppen?

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apekatten skrev:

Har du trent mye fram til nå? Har du bra muskelmasse? 

Svarte deg på dm.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er skinnyfat må du fokusere på å bygge opp. om du kutter uten noe grunnlag vil du bare bli skrall og slapp.

Det er ikke nødvendig å starte som en bodybulider, men finn noe som er moro og ikke et ork å drive med av sport eller trening så vil formen komme av seg selv etterhvert. Regn med å bruke noen år på å komme ordentilg i gang.

Anonymkode: 3a148...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en gutt som veier 90kg nå ca, vil si 10 kg ish for mye. Er 186. Men jeg er egentlig ikke feit på den måten, er slank men skinnyfat. Altså fettmasse. Har også endel synlige fettvalker når jeg lener meg framover, og selve kroppen er daff.

Om jeg nå går ned femten kg ca, vil dette bli borte? Eller vil ennå valkene osv være der?

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 95912...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 95912...b5d

20.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om du er skinnyfat må du fokusere på å bygge opp. om du kutter uten noe grunnlag vil du bare bli skrall og slapp.

Det er ikke nødvendig å starte som en bodybulider, men finn noe som er moro og ikke et ork å drive med av sport eller trening så vil formen komme av seg selv etterhvert. Regn med å bruke noen år på å komme ordentilg i gang.

Anonymkode: 3a148...df9

Er ikke så enkelt.

Jeg er ikke ute etter å være spesiell muskuløs. Bare at valkene ikke syns er det jeg vil ha.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke så enkelt.

Jeg er ikke ute etter å være spesiell muskuløs. Bare at valkene ikke syns er det jeg vil ha.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Trener du noe i det hele tatt? Det du trenger å gjøre er å bruke kroppen din; to-tre styrkeøkter i uken er f.eks. helt fint dersom du er utrent. Tren Spis godt og nok; grønnsaker, grove karbokilder og protein. 

Anonymkode: 95912...b5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trener du noe i det hele tatt? Det du trenger å gjøre er å bruke kroppen din; to-tre styrkeøkter i uken er f.eks. helt fint dersom du er utrent. Tren Spis godt og nok; grønnsaker, grove karbokilder og protein. 

Anonymkode: 95912...b5d

Ja har trent i 1-2 mnd ca. Starting strengh programmet. Men magen er der ennå og valkene er ikke litt mindre engang.

Tenker å egentlig bare kjøre cardio, og gå ned i vekt men vil dette føre til at valkene forsvinner da?

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja har trent i 1-2 mnd ca. Starting strengh programmet. Men magen er der ennå og valkene er ikke litt mindre engang.

Tenker å egentlig bare kjøre cardio, og gå ned i vekt men vil dette føre til at valkene forsvinner da?

Anonymkode: 5a1ba...2d1

1-2 mnd. er fint lite i det lange løp. Se på kostholdet ditt.

Anonymkode: 95912...b5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1-2 mnd. er fint lite i det lange løp. Se på kostholdet ditt.

Anonymkode: 95912...b5d

Spiser nesten ikke sjokolade eller godis. Pannekaker par ganger i uka. Spiser normalt med proteiner.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiser nesten ikke sjokolade eller godis. Pannekaker par ganger i uka. Spiser normalt med proteiner.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Ikke så lett å komme med konkrete råd når du ikke er villig til å dele opplysninger. Lykke til.

Anonymkode: 95912...b5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lett å komme med konkrete råd når du ikke er villig til å dele opplysninger. Lykke til.

Anonymkode: 95912...b5d

Jeg har jo sagt at jeg ikke spiser sjokolade og slik?

Spiser brød til frokost. Kjøtt/makaroni/pasta/poteter til middag.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo sagt at jeg ikke spiser sjokolade og slik?

Spiser brød til frokost. Kjøtt/makaroni/pasta/poteter til middag.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Hvor mange brødskiver? Hva slags pålegg? Smør? Hvor mye kjøtt/pasta/poteter? Hva drikker du?

Anonymkode: db2cc...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gå til en kostholdveileder / pt. De kan hjelpe deg med å sette opp en plan som er gjennomførbar og som tar hensyn til dine mål, din motivasjon og livet generellt. Kan godt være at å endre kostholdet er nok, men det er ikke dumt å trene litt. Begynn med noen gruppetimer som er morsomme. Crossfitnes, body pump og TRX er ganske kjekke timer, syns jeg da :)

Anonymkode: 2c551...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange brødskiver? Hva slags pålegg? Smør? Hvor mye kjøtt/pasta/poteter? Hva drikker du?

Anonymkode: db2cc...1ae

Ca 4-5 brødskiver. Pålegg er ost, saltpølse, smør, leverpostei. 

Er ca 3-4 kyllngfiler. Og 4-5 poteter ish. Drikker bare vann.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 4-5 brødskiver. Pålegg er ost, saltpølse, smør, leverpostei. 

Er ca 3-4 kyllngfiler. Og 4-5 poteter ish. Drikker bare vann.

Anonymkode: 5a1ba...2d1

3-4 kyllingfilleter! 😳

Anonymkode: f74d8...a04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå deler du få opplysninger, men jeg får inntrykk av at du har et helt midt-på-treet-kosthold og lite mosjon. Det du bør gjøre er å fortsette samme kosthold, men få i deg mer proteiner og start å trene full styrke minst hver tredje dag (altså, alle muskelgruppene bør ikke gå mer enn 3 dager før du trener dem på nytt). Kroppen vil sakte bytte ut fettet med muskler, og du vil bli slankere og flottere. Det er ikke sikkert du går ned i vekt, men du vil se mye bedre ut. Mål fremgang med målebånd, ikke vekt.

Lykke til!

Anonymkode: f76ae...499

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...