Gå til innhold

Hvor mye betaler du i bilforsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt nysgjerrig om jeg betaler for mye i forsikring eller ikke. 200 kr/mnd. Har 70% bonus. Og delkasko.

Hvor mye betaler dere?

Anonymkode: 6956c...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan man umulig vite med den informasjonen. 

Pris på forsikring beregnes på følgende:

- alder

- bosted (postnummer)

- biltype (skaderatio)

- motorstørrelse

så om vi er like ganle, kjører lik bil og har lik bonus så kan prisen bli forskjellig bare fordi vi bor på forskjellige postnummer. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 1300 kr i måneden. Ung, 30 % bonus og tre år gammel bil.

Anonymkode: 2ab3f...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Akay skrev:

Det kan man umulig vite med den informasjonen. 

Pris på forsikring beregnes på følgende:

- alder

- bosted (postnummer)

- biltype (skaderatio)

- motorstørrelse

så om vi er like ganle, kjører lik bil og har lik bonus så kan prisen bli forskjellig bare fordi vi bor på forskjellige postnummer. 

 

Viktig poeng. 

Jeg betaler mye men har ny bil og god dekning  samt pakkeløsning på mine forsikringer. Har du en eldre bil og lite dekning så betaler du klart mindre enn en med ny og dyr bil med god dekning i forhold til blant annet parerkingssakde uten egenandel og bonustap. 

Anonymkode: 809d9...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Viktig poeng. 

Jeg betaler mye men har ny bil og god dekning  samt pakkeløsning på mine forsikringer. Har du en eldre bil og lite dekning så betaler du klart mindre enn en med ny og dyr bil med god dekning i forhold til blant annet parerkingssakde uten egenandel og bonustap. 

Anonymkode: 809d9...2f5

Selvfølgelig!

jeg tok utgangspunkt i full kasko jeg da. 

Forøvrig er jeg selv mellom 35-40, bosatt i rogaland. Full bonus på 4 år gammel premium bil og samme på 0.5 år gammel elbil. 16000 km i året med superdekning på begge. Betaler ca 350.- i mnd på hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Monky6 skrev:

Jeg betaler 700 pr mnd, 9 år gml bil, 40År,  full bonus, kasko, pnr 7000. Jeep med stor motor.

Da tjener de godt på deg. det var mye.

Anonymkode: a94d3...c80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Akay skrev:

Selvfølgelig!

jeg tok utgangspunkt i full kasko jeg da. 

Forøvrig er jeg selv mellom 35-40, bosatt i rogaland. Full bonus på 4 år gammel premium bil og samme på 0.5 år gammel elbil. 16000 km i året med superdekning på begge. Betaler ca 350.- i mnd på hver.

Dyyyyrt.

Anonymkode: a94d3...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt? 4200 i året for full kasko med superdekning på en audi til 800000.- med 16000 km i året? Tror du skal slite med å få bedre pris enn det... hvertfall ingen andre enn det forsikringsselskapet jeg har som matcher det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt bra på audien, men relativt stivt på elbilen.

Anonymkode: a94d3...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4200 for Kasko med superdekning. Egenandel 4000, 29 år. Bil et år gammel. 16000 km. 75%bonus

Anonymkode: fea34...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600kr mnd for Ansvar + Toppkasko, 4 år gammel VW golf, 4000 egenandel, 24år, 12000km. Må dog få endret 120 km opp noen hakk, så vi får se hvordan prisen blir da. 20%

Edit; så det ble en null for mye.

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende. snitt på over 30 mil hver dag.

Trodde ingen forsikringsselskaper brukte grenser så høyt. da pleier det å være fri.

133kr mnd i forsikring på en golf. 

 

Trolleinlegg.

Anonymkode: a94d3...c80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2016 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Litt nysgjerrig om jeg betaler for mye i forsikring eller ikke. 200 kr/mnd. Har 70% bonus. Og delkasko.

Hvor mye betaler dere?

Anonymkode: 6956c...f53

Høyst irrelevant å spørre siden det variere så utrolig mye fra sted til sted, og hva som ligger til grunn med egenandel. Samt hva som er med i "pakka". Der er det mye å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2100 i året, 75%bonus 3år, 12k km, 4k egnenandel, delkasko, 11 år gammel fransk bil,  35 år

Anonymkode: 23d36...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye bonus enda men er veldig bra sjåfør da så jeg trenger bare halvkasko imotsetning til de som er dårlige sjåfører som må ha fullkasko. Man må huske at ikke alle er like stødige bak rattet og velge riktig forsikring etter dette. Det er det beste tipset mitt.

Anonymkode: 6d34a...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye bonus enda men er veldig bra sjåfør da så jeg trenger bare halvkasko imotsetning til de som er dårlige sjåfører som må ha fullkasko. Man må huske at ikke alle er like stødige bak rattet og velge riktig forsikring etter dette. Det er det beste tipset mitt.

Anonymkode: 6d34a...25e

Man trenger da ikke være dårlig sjåfør for å ha full kasko! Dummeste jeg har hørt. Bare en påminnelse; man er aldri utlært som sjåfør.

Har man ny bil med lån på så kreves det i mange tilfeller. Dessuten kan det mildt sagt være en STOR fordel om man skulle være uheldig, og det kan man være uansett hvor "god" man er. På min bil røk turboen, et halvt år etter at garantien hadde gått ut - og da var jeg glad for kaskoen for jeg måtte bare betale egenandelen for å bytte turbo, som ikke er noe billig reparasjon for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye bonus enda men er veldig bra sjåfør da så jeg trenger bare halvkasko imotsetning til de som er dårlige sjåfører som må ha fullkasko. Man må huske at ikke alle er like stødige bak rattet og velge riktig forsikring etter dette. Det er det beste tipset mitt.

Anonymkode: 6d34a...25e

Sikreste tegnet på at man ikke hører hjemme i trafikken.

Anonymkode: a94d3...c80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye bonus enda men er veldig bra sjåfør da så jeg trenger bare halvkasko imotsetning til de som er dårlige sjåfører som må ha fullkasko. Man må huske at ikke alle er like stødige bak rattet og velge riktig forsikring etter dette. Det er det beste tipset mitt.

Anonymkode: 6d34a...25e

 

Har ikke så mye bonus jeg heller, men med opplæring av en trafikkskole hvor strykprosenten er under 5%, en far som har vært yrkesjåfør i 30 år og er sensor for oppkjøring, så vil jeg nok si at jeg kan kjøre relativt bra - og nettopp derfor har jeg valgt toppkasko, fordi da slipper jeg brydderiet dersom bilen skulle uheldigvis totalvrakes av meg, eller andre (som deg kanskje?) og ha leiebil dersom noe skulle skje. 

Som både kjørelærer og pappa sa en gang; selv etter 40 år bak rattet og med full bonus, lærer man nye ting i trafikken hver dag. 

Men ikke vet jeg altså. 

Og for å legge til: bilen er kjøpt uten lån. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye bonus enda men er veldig bra sjåfør da så jeg trenger bare halvkasko imotsetning til de som er dårlige sjåfører som må ha fullkasko. Man må huske at ikke alle er like stødige bak rattet og velge riktig forsikring etter dette. Det er det beste tipset mitt.

Anonymkode: 6d34a...25e

Da har du ikke lån på bilen, hadde du hatt det, måtte du betalt full kasko. Det er forskjellen din dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...