Gå til innhold

Dårlig kommunikasjon eller er jeg bare smålig ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har 2 barn fra før annenhver uke. Vi har 2 felles barn. Alt går greit og alt fungerer fint.

Det er sånn at moren til ungene er vant at vi kjører og henter på treninger og kamper. Ungene blir større og behovet for å følge opp dette her blir bare større .

Den siste tiden har det vært en del kamper/cuper i helgene. De avtaler at han skal kjøre og være der uten at han sier noe til meg. Jeg sitter helt uviten og tenker denne helgen skal vi bare slappe av, sier til barna at vi skal finne på noe gøy , men så plutselig må han gå fordi et av barna må kjøres og er vekke i flere timer. Jeg ba ham om å gi beskjed på forhånd sånn at jeg kan planlegge litt. Men det skjer gang på gang. 

Forrigge helg skulle vi rydde huset, men så sa jeg at vi får bare slappe av, ta oss en tur til byen med barna og kose oss. Nei, han måtte gå pga hun ringte og hadde besøk så hun kunne ikke kjøre. Det visste seg at de hadde avtalt den kjøringen 2 dager før.  

Jeg sa igjen at jeg setter stort pris på at jeg blir informert på forhånd. Samme skjedde denne helgen !

Hvordan funker det hos dere ?

Anonymkode: 46fb2...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke ta barna med til byen å kose dere og så kan han eventuelt møte dere senere hvis han har mulighet.  Er da forståelig at han vil følge opp barna som ikke bor hos han, og en av måtene å gjøre det på er jo kjøring og bringe en periode.

Anonymkode: bdf90...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna hans fra før er like viktige som barna dere to har sammen. Er bare fint at han stiller så opp for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker jo ikke om at han skal nedprioritere barna han har fra tidligere, men at han skal gi beskjed til hun han deler hus, barn og liv med, slik at de/hun kan planlegge/legge tilrette for at han henter og levere de andre innimellom. I tillegg kan han ikke alltid prioritere å dem, han må prioritere sine to yngste barn også. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være helt jævlig for et oppegående mennesker å leve uten barna sine, forstår godt at mannen velger å reise avgårde for å kjøre de to eldste. Han føler nok at han har mistet mye av oppveksten deres. Er ikke snakk om å nedprioritere de yngste men å ha to barn som ikke bor sammen med en er nok veldig vanskelig og han føler nok han må gjøre opp for det faktum at han bor sammen med de yngste.  Vet det er mange som føler det slik når de har startet på ny. 

Anonymkode: bdf90...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen svar. Ts sier jo bare at hun ønsker hun får beskjed av far når han vet på forhånd at han skal kjøre ungene. Av dette kommer det altså flere svar som ikke har noe med hva ts sier, og som rett og slett må være sårende å få slengt i ansiktet.

Ikke klager ts på ungene, hun sier det går bra, alt hun ber om er å får beskjed når far selv vet på forhånd at han ikke skal være hjemme så hun kan planlegge bedre helgen. 
Hadde det vært andre ting mannen skulle gjøre, som han ga blaffen i å fortelle, skulle man ha hørt på hylekor her inne. Noen ganger mister jeg helt troa her inne altså. Fy, sier bare jeg.

Anonymkode: cfb25...83b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det på samme måte TS. Hvis det er noe han skal ang. sitt eldste barn, får jeg beskjed samme dag, evt etter han har dratt. På bursdagen hans hadde han "frihelg" og jeg skaffet barnevakt for våre felles barn, lagde et etterlengtet opplegg for oss to inkl. hotellovernatting. Jeg sa at jeg skulle overraske han med noe den helgen så han ikke måtte lage andre planer. Fredag etter jobb kom han hjem med eldste. Moren skulle på byen den kvelden. Misforstå meg rett, det er ikke stebarnets skyld! Han er en herlig gutt som jeg gleder meg til kommer i helgene, men at faren hans aldri kan si i fra om endringer. Eller hvilke planer han har. Siden hotellet ble avbestilt i siste liten måtte jeg betale for hele oppholdet uten å dra dit. 

Mannen har blitt litt bedre til å gi meg beskjed nå, men det er fortsatt en lang vei å gå. At det går utover meg får så være, men jeg tenker på de andre barna hans også. Han har skuffet dem noen ganger med avlyste planer.

Anonymkode: b4222...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det flere som må lære seg å lese, gitt. 

Det er klart TS kan forlange å få beskjed i god tid (og gjerne bli tatt med på råd) om hva mannen har planer om å gjøre sammen med særkullsbarna i løpet av helga. Hun prøver jo ikke å hindre ham i å være sammen med barna sine, hun vil bare vite hva som skjer så hun har mulighet til å planlegge helga! 

Anonymkode: c73bf...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sola de skrev:

Barna hans fra før er like viktige som barna dere to har sammen. Er bare fint at han stiller så opp for dem.

Evt. 

"Barna dere to har sammen er like viktig som barna hans fra før. Er bare fint at han stiller så opp for dem"

Noe sier meg at han et like fraværende for sine yngste de andre helgene også!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...