Gå til innhold

Mistet jobben :( Rettigheter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har advokat gjennom fagforeningen nå, da jeg har fått sparken på usaklig grunnlag. Arbeidsgiver holder på å pisse i buksa.

Det er nok ikke bare din nærmeste leder som har noe å si i denne saken, så du kan ikke regne med å få jobbet litt mens du søker andre jobber.

Anonymkode: f3aef...c47

Fantastisk! All lykke til! :) vurderer det samme dersom behov;)

Enkelte mennesker ( som ikke skulle hatt det ) har for mye makt, ta igjen. Noen av dem har også klare narsisistike trekk, slike skal gjerne være referanse videre, burde ikke vært lov. 

Anonymkode: f1c60...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har advokat gjennom fagforeningen nå, da jeg har fått sparken på usaklig grunnlag. Arbeidsgiver holder på å pisse i buksa.

Det er nok ikke bare din nærmeste leder som har noe å si i denne saken, så du kan ikke regne med å få jobbet litt mens du søker andre jobber.

Anonymkode: f3aef...c47

Jeg er sikkert veldig dum nå, men hvem andre kan bestemme om jeg skal få fortsette å ta vakter på denne plassen? Det er jo kun min leder og organisasjonen skal ha møte ang dette. Ingen andre er involvert, utenom de som har spredd løgner, men dem bestemmer jo ikke om jeg skal få jobbe eller ikke.

Anonymkode: 3bca1...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert veldig dum nå, men hvem andre kan bestemme om jeg skal få fortsette å ta vakter på denne plassen? Det er jo kun min leder og organisasjonen skal ha møte ang dette. Ingen andre er involvert, utenom de som har spredd løgner, men dem bestemmer jo ikke om jeg skal få jobbe eller ikke.

Anonymkode: 3bca1...d76

Det er den type usaklige svar i tråden som du skal styre unna ts. Enkelte skal bare bryte deg mere ned. 

Anonymkode: e0e8e...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert veldig dum nå, men hvem andre kan bestemme om jeg skal få fortsette å ta vakter på denne plassen? Det er jo kun min leder og organisasjonen skal ha møte ang dette. Ingen andre er involvert, utenom de som har spredd løgner, men dem bestemmer jo ikke om jeg skal få jobbe eller ikke.

Anonymkode: 3bca1...d76

Enig med deg.

Påfallende mange av de her inne. Ta egne valg, bli selvstendig, ha selvtillit og bli uredd- ALDRI finn deg i mobbing.

Du spør folk som er fremmed, folk som ikke nødvendigvis vil deg ditt beste, bli trygg nok i deg at ditt eget svar er godt nok.

Anonymkode: f1c60...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikkert veldig dum nå, men hvem andre kan bestemme om jeg skal få fortsette å ta vakter på denne plassen? Det er jo kun min leder og organisasjonen skal ha møte ang dette. Ingen andre er involvert, utenom de som har spredd løgner, men dem bestemmer jo ikke om jeg skal få jobbe eller ikke.

Anonymkode: 3bca1...d76

Din leder har også en leder, osv...

Anonymkode: f3aef...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Din leder har også en leder, osv...

Anonymkode: f3aef...c47

Å alle disse har satte regler å forholde seg til. I denne saken finnes også en arbeidskontrakt som er tuklet med. 

Anonymkode: e0e8e...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, JenniferA skrev:

Man kan melde seg inn via nettet sant? http://www.hkinfo.no/  - for butikk? 

Jeg vurderer faktisk å bare melde meg inn dersom de gir god hjelp om det skal være noe. 

Du kan melde deg inn i handel og kontor via den linken :-) det er lo forbundet for butikkansatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å alle disse har satte regler å forholde seg til. I denne saken finnes også en arbeidskontrakt som er tuklet med. 

Anonymkode: e0e8e...f3f

Arbeidskontrakten er vel ikke ruklet med, det er endret sluttdato i GAP, "bare", slik at lønningskontoret kan utbetale sluttvederlag, dvs feriepenger, ved årsskiftet.

Ja, ting er klønete utført fra arbeidsgivers side. Her burde kontrakten bli oppsagt skriftlig, med den oppsigelsestid det innebærer. Men det betyr i praksis ingenting, da det ikke vil gi TS noen flere vakter, siden hun har en null prosent-kontrakt.

Anonymkode: f3aef...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Din leder har også en leder, osv...

Anonymkode: f3aef...c47

Og disse, inkludert de som har satt ut dette ryktet/sagt dette om meg, har egentlig et veldig stort problem, for som hun i fagorganisasjonen sa i dag; Bevisbyrden ligger på deres skuldre! Dem må faktisk bevise hva jeg har gjort eller sagt galt, og det kommer til å bli svært vanskelig! Tipper det også blir MEGET vanskelig å skulle se meg i øynene og lyve enda mer. For så tøffe er ikke disse to som jeg 99,9 % sikkert vet har startet dette drittet. Tenker at den som ler sist ler best. Skulle jeg ikke få tilbake jobben min, så vet jeg med meg selv at jeg ikke har gjort eller sagt noe galt. Jeg har ligget så lavt i terrenget dette 1,5 året som det er mulig å komme. Karma sørger nok for at dem får sin straff på en eller annen måte. Håper den dårlige samvittigheten spiser de opp innvendig til slutt.

Ansiktsutrykket på disse to når dem fikk vite at usannhetene deres hadde kostet meg jobben, sa absolutt alt og litt til. Jeg kan gå med hevet hode. Verre med dem.

Anonymkode: 3bca1...d76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og disse, inkludert de som har satt ut dette ryktet/sagt dette om meg, har egentlig et veldig stort problem, for som hun i fagorganisasjonen sa i dag; Bevisbyrden ligger på deres skuldre! Dem må faktisk bevise hva jeg har gjort eller sagt galt, og det kommer til å bli svært vanskelig! Tipper det også blir MEGET vanskelig å skulle se meg i øynene og lyve enda mer. For så tøffe er ikke disse to som jeg 99,9 % sikkert vet har startet dette drittet. Tenker at den som ler sist ler best. Skulle jeg ikke få tilbake jobben min, så vet jeg med meg selv at jeg ikke har gjort eller sagt noe galt. Jeg har ligget så lavt i terrenget dette 1,5 året som det er mulig å komme. Karma sørger nok for at dem får sin straff på en eller annen måte. Håper den dårlige samvittigheten spiser de opp innvendig til slutt.

Ansiktsutrykket på disse to når dem fikk vite at usannhetene deres hadde kostet meg jobben, sa absolutt alt og litt til. Jeg kan gå med hevet hode. Verre med dem.

Anonymkode: 3bca1...d76

Flott at du ikke lar deg tråkke på. Håper dette får store konsekvenser for alle involverte. Man kan bare ikke behandle andre på den måten du har fått gjennomgå.

Anonymkode: e0e8e...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2016 den 13.20, AnonymBruker skrev:

Føler at jeg drømmer en vond drøm, og håper på å våkne snart :(

 

Jeg har vært på samme arbeidsplass siden juli 2015. Trives veldig godt (hjemmesykepleien) og kunne ikke tenkt meg noen annen jobb.

 

På torsdag når jeg var hos siste bruker (sammen med en kollega) ringer sjefen min og ville snakke med meg. Jeg hadde sendt henne en sms tidligere om at jeg gjerne kan jobbe, da det var mangel på folk både i går og i morgen. Jeg syntes også det var rart at jeg ikke hadde fått noe av de 19 vaktene jeg hadde satt meg opp på i Gat.

 

Det har vært en del uro på jobben (vi er ca 10 damer og en mann) i det siste fordi noen har fått for seg at vår mannlige kollega har rapportert noen som har gått igjen 10 minutter tidligere fordi dem var ferdige med brukere. Dette viste seg i ettertid å ikke stemme. Bare rykter og tull :(

 

Vi hadde personalmøte og det ble ryddet opp i dette. Etter møtet ble det mer urolig enn noen gang, og jeg sa ved flere anledninger at jeg ikke ønsket å snakke bak ryggen på kollegene mine. Når jeg sa dette, ble det en merkelig og trykket stemning, mye fordi dem som ville si noe dritt, ikke fikk gehør, og kanskje følte seg dumme.

Jeg er VIRKELIG ikke en person som snakker dritt om andre, og vennene mine, og ikke minst familien min, ble sjokkert når jeg fortalte grunnen til at jeg måtte gå. Jeg har jobbet fullt i hele nov selv om jeg bare er tilkallingsvikar. Det er mye å gjøre. Kontrakten min går til 1 okt 2017 foreløpig. Den har blitt tuklet med, sånn at jeg nå bare har til 31.12.16 i Gat.

 

Sjefen sier i tlf til meg at noen har vært inne på hennes kontor og sagt at jeg har snakket mye stygt bak ryggen på flere av kollegene mine, og at hun måtte la meg gå, i alle fall for en god stund, for å se om det blir rolig når jeg blir borte :( Jeg hadde store problemer med å ikke knekke helt sammen, og følelsen innvendig, når jeg VET at dette er blank løgn, og jeg ikke kan renvaske meg, eller si noe som kan få henne til å tro meg, kan jeg ikke beskrive :( Så sier hun er setning jeg fortsatt ikke forstår: " du blir dessverre den uskyldige tapende part oppi alt dette" ??! Hvilken sjef tror på sine ansatte på denne måten? Man kan da ikke bare la noen gå pga rykter? Dette høres jo ut som verdens mest useriøse arbeidsplass, men det er ikke det. Det ble dessverre litt håpløst når det kom ny sjef, som ikke vet helt hvordan hun skal utføre oppgavene sine.

 

Jeg fatter ingenting, og kan ikke forstå at dette har skjedd. Jeg savner jobben og brukerene mine allerede. Min kollega som var med meg dit når sjefen min ringte, ble så sint når jeg kom inn igjen etter tlf samtalen at hun glemte seg helt, slo i bordet og bannet høyt og sa at dette skulle hun snakke med sjefen om! Jeg har fått henvendelser på sms og samtaler fra kolleger som skal inn til sjefen og spørre hva i all verden hun holder på med. Dem vil ha meg tilbake. Unntatt to stk som jeg vet ikke har helt rent mel i posen...

 

Jeg kunne laget et helvete uten sidestykke før jeg dro fra jobben den dagen, for det har blitt snakket så mye stygt bak ryggen på flere oppå der som har blitt sagt direkte til meg, eller til andre som jeg har overhørt. Men jeg gjør selvfølgelig ikke det. Jeg har hele tiden svart at dem må gå til vedkommende det gjelder eller til sjefen hvis det er noe alvorlig. Det "verste" jeg har sagt, er at hvis dette er sant, så er det dårlig gjort/dumt gjort, men aldri vært enig eller sagt noe. Jeg ER ikke sånn! :(

Brukere har ringt hovedkontoret og sagt at dem ville ha meg hjem til seg neste gang fordi dem var så fornøyd med jobben jeg gjorde. Dette har kommet noen for øre, og selvfølgelig ble jeg ikke populær pga dette :( Men jeg tror jeg vet hvordan ting skal og burde gjøres. Jeg vasker ikke først møkkete gulv for så å bruke det samme vannet når jeg tar støvtørking til slutt, som noen har fått klage på..

 

Jeg ringte fagforeningen (er organisert) og han som sitter på toppen i den aktuelle kommunen, synes dette er helt på trynet, og veldig feil gjort. Jeg har ikke blitt innkalt til sjefen for en samtale/advarsel. Ikke noe forvarsel. Bare en tlf samtale om at nå er det slutt. I verste konsekvens må jeg flytte med barna (3,5 og 10 år) fordi jeg ikke klarer utgiftene her :( elt fortvilet nå. Ikke er det lett å få andre jobber heller, kanskje fordi jeg er langt over 40 år, og ikke er så attraktiv på arbeidsmarkedet lenger, jeg vet ikke. Har søkt faste stillinger innen hjemmesykepleien lenge, men det er ikke lett å få fast ser det ut til.

 

Hva tenker dere, og hva ville du gjort? Deet jeg skriver her er den fulle og hele sannhet. Jeg hadde ikke engang prøvd å få tilbake jobben hvis jeg visste at jeg hadde snakket masse dritt og dummet meg ut :(

 

Hjelp? :( 

Anonymkode: 3bca1...d76

Er ikke sykepleiere over 40 år attraktive lengre i arbeidsmarkedet fordi de er over 40 år? 

 

Hvorfor ikke - orker de ikke jobbe bra når de er over 40 år? 

 

Dette forsto jeg lite av.

Anonymkode: 51c8a...280

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er den type usaklige svar i tråden som du skal styre unna ts. Enkelte skal bare bryte deg mere ned. 

Anonymkode: e0e8e...f3f

Støtter denne. Det er veldig mange som forsøker å bryte folk enda lengre ned enn de er. 

Endret av JenniferA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sykepleiere over 40 år attraktive lengre i arbeidsmarkedet fordi de er over 40 år? 

 

Hvorfor ikke - orker de ikke jobbe bra når de er over 40 år? 

 

Dette forsto jeg lite av.

Anonymkode: 51c8a...280

Siden ts ikke får fast stilling når hun søker, tipper jeg at hun er ufaglært. Sykepleiere får jobb.

Anonymkode: c3011...f26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden ts ikke får fast stilling når hun søker, tipper jeg at hun er ufaglært. Sykepleiere får jobb.

Anonymkode: c3011...f26

Du har rett i at sykepleiere får fast jobb, men uansett om ts er ufaglært eller ikke, så skal man ikke behandles på den måten hun har blitt. 

Anonymkode: e0e8e...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sykepleiere får ikke alltid fast jobb. ja, de får stort sett jobb, men det er ofte i vikariat. og mange faste jobber er deltidsstillinger. Slik har det iallfall vært i min sykepleierverden så lenge jeg kan huske, både når det gjelder meg og kollegaene mine. 

Anonymkode: 8cc3b...5e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sykepleiere får ikke alltid fast jobb. ja, de får stort sett jobb, men det er ofte i vikariat. og mange faste jobber er deltidsstillinger. Slik har det iallfall vært i min sykepleierverden så lenge jeg kan huske, både når det gjelder meg og kollegaene mine. 

Anonymkode: 8cc3b...5e5

Poenget er at sykepleiere ikke trenger å gå i tilkallingsvikariat. 

Anonymkode: f3aef...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke ufaglært. Men jeg har jobbet som tilkallingsvikar i hjemmesykepleien i 1,5 år fordi jeg da slipper å jobbe natt. Problemet mitt med å søke på andre stillinger på f.eks på sykehjem o.l, er at jeg ikke har noen til å passe barna på natt. Det er ofte turnus som innebærer natt, og akkurat nå har jeg barnepike kun på ettermiddag og kveld. Mitt yngste barn er bare litt over tre år.

Dette med at de over 40 år ikke er de mest attraktive på arbeidsmarkedet, er det ikke jeg som sier, men det har vært oppe til diskusjon flere plasser i media, og jeg vet om flere med solid utdannelse og masse praksis som ikke får fast stilling. Fellesnevneren for disse, er at de er mellom 45 og 50 år. Det kan selvfølgelig være andre grunner, men litt påfallende er det jo.. Det var ikke denne diskusjonen jeg ønsket å ha, og hva som er grunnen til at det er vanskelig å få noe fast, vet jeg jo ikke med sikkerhet.

TS.

Anonymkode: 3bca1...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ufaglært. Men jeg har jobbet som tilkallingsvikar i hjemmesykepleien i 1,5 år fordi jeg da slipper å jobbe natt. Problemet mitt med å søke på andre stillinger på f.eks på sykehjem o.l, er at jeg ikke har noen til å passe barna på natt. Det er ofte turnus som innebærer natt, og akkurat nå har jeg barnepike kun på ettermiddag og kveld. Mitt yngste barn er bare litt over tre år.

Dette med at de over 40 år ikke er de mest attraktive på arbeidsmarkedet, er det ikke jeg som sier, men det har vært oppe til diskusjon flere plasser i media, og jeg vet om flere med solid utdannelse og masse praksis som ikke får fast stilling. Fellesnevneren for disse, er at de er mellom 45 og 50 år. Det kan selvfølgelig være andre grunner, men litt påfallende er det jo.. Det var ikke denne diskusjonen jeg ønsket å ha, og hva som er grunnen til at det er vanskelig å få noe fast, vet jeg jo ikke med sikkerhet.

TS.

Anonymkode: 3bca1...d76

Må alle jobbe natt? Jeg jobber kun natt, og hos oss har vi egne nattevakter, både inne på huset og i hjemmesykepleien. 

Anonymkode: e0e8e...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må alle jobbe natt? Jeg jobber kun natt, og hos oss har vi egne nattevakter, både inne på huset og i hjemmesykepleien. 

Anonymkode: e0e8e...f3f

Ikke alle har tredelt turnus. Der jeg jobber har vi todelt turnus, altså dagvakt og aftenvakt, også har vi egne nattvakter som bare jobber natt..

Anonymkode: 2c214...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har tredelt turnus. Der jeg jobber har vi todelt turnus, altså dagvakt og aftenvakt, også har vi egne nattvakter som bare jobber natt..

Anonymkode: 2c214...bd0

Jeg bor på et lite sted, og på sykehjemmet her, er det turnus som også innebærer å jobbe natten. Jeg kan ikke være unntaket som slipper å jobbe natt. 

Utover det, er det ikke veldig mye jobbmuligheter innen mitt felt her i området. Jeg kjører 6 mil tur/retur jobb der jeg har vært i 1,5 år nettopp fordi jeg slippe rå jobbe natt. Når barna blir større, åpner det seg litt flere dører, men jeg kan ikke vente til da med å jobbe. Det sier seg jo selv. Så tanken min nå er at det kanskje er greit å se andre plasser. Rett og slett flytte.

Til uka blir det møte med fagforeningen og sjefen min. Det som er litt påfallende nå, er at de to jeg tror har satt i gang dette, er sykemeldt. Med tanke på at disse to meget sjelden er borte fra jobb, finner jeg det litt merkelig. Men dem om det. Ser frem til å rydde opp i dette og få sagt min side av saken. Det er det eneste jeg ønsker nå. I kveld ringte en kollega meg som jeg hadde svært god kontakt med og fortalte at det er verre enn noen gang. Masse drittprat og tull. Hun sa ikke navn eller hva som blir sagt, men hun er rett og slett sliten av alt dramaet og drittpraten. De fleste er fortsatt i sjokk over at jeg måtte gå på denne måten, og flere har snakket med sjefen om dette og at dem vil ha meg tilbake. Kjenner det gjør godt å få støtte, samtidig som jeg blir skremt over at voksne mennesker oppfører seg på denne måten :(  Ønsker bare å våkne fra dette marerittet :(

Anonymkode: 3bca1...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...