Gå til innhold

Gutter uten utdanning får sjeldnere familie senere i livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fakta er at det er kvinner som til slutt taper på dette, siden kvinner har en biologisk klokke som går ut ved rundt fylte 40. Har du ikke skaffet deg en far for dine barn inntil da, vil du sannsynlig ende opp som en bitter feministisk kattekjerring som sitter alene på lørdagskvelden og ser livet ditt passere revy sammen med gullrekka på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva faen? Det er overhode ingen løsning.

Det er absolutt en løsning, om alt man tenker på er at alle menn skal få sex, uten noen som helst tanke på andre negative konsekvenser det vil få. Det at man får en haug av psykopater skapt av autoritære fedre(Både Hitler og Stalin hadde jo ganske kjipe fedre), koner som får juling av sin alkoholiserte ektemann hver helg og en rekke menn som dør fordi kona blander arsenikk i middagen er ikke så nøye....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen mannsaktivister ønsker å legge ned velferdsstaten fordi kvinner arbeider der. Det er rent nonsens. Vi har ingen fiender, verken feminister eller noen andre.

Anonymkode: 0952d...de2

Det er jo mye rart blant mannsaktivister. En god del av dem er libertarianere/liberalister, og de mener jo ganske mye rart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade
54 minutter siden, Ginavn skrev:

Jeg bryr meg. Det handler ikke bare om muligheten til å skaffe seg dame/familie, men også til å skape et godt liv for seg selv og bygge videre på landet.

Selv om jeg er kvinne, føler jeg veldig med de "praktiske" og skoleleie gutta. Fra tidlig alder blir det prenta inn at universitet er det eneste som gjelder. Så gikk jeg studiespesialisering, men jeg kommer aldri til å gå på universitetet.

Som kjent kan man velge mellom yrkesfag og studiespesialisering på VGS. De fleste velger sistnevnte, det er også mer stuerent. Ungdom - særlig gutter - som er skoleleie velger yrkesfag, men dropper ut fordi yrkesfag er altfor teoretisk. Hvorfor skal man analysere engelsk litteratur hvis det er anleggsmaskinmekaniker man vil bli? Og ikke gi meg den om at de lærer hvordan å følge/forstå bruksanvisninger på engelsk når man i engelsk i studiespesialisering ikke lærer hva anleggsmaskiner og deres tilhørende motordeler heter på engelsk...

Yrkesfag er trua akkurat nå. Færre og eldre lærere, linjer som har veldig få søkere, eller som rett og slett legges ned. Mange elever som slutter. Vi  må importere arbeidskraft (kjenner du noen unge med fagbrev i renhold, liksom) som igjen kan skade oss hvis landa disse folka kommer fra opplever økonomiske oppgangstider, som Sverige, der de nå drar tilbake.

Ingen utdanning gir ikke et godt grunnlag for et liv. Noen ender opp med NAV. Eller de må "gjøre opp" for seg senere, kanskje som lavtlønna lærling i 20-åra. Hvis man får jobb, risikerer man sparken først i nedgangstider. Utdanning gir også (vil jeg i det minste tro) selvtillit, uansett om det er som asfaltarbeider eller kjemiker.

Som TS sier, menn uten utdanning er ikke særlig lekkert, men hvem bryr seg om hva slags utdanning dama har? Kjenner på dette selv, der jeg har VGS og mannen min er kjemiingeniør. Kunne dette ha vært noe som fant sted ofte, hvis kjønna var bytta om på? Tviler, dog unntak finnes.

Hvordan skal dette endres? Jeg synes det er på tide med ny læreplan - kutt ned på teorien. Man bør også begynne med å få på plass interessetester allerede i barneskolen, der både lærere og foreldre tar notis av hva eleven/ungen er god på, så slipper man at alle skal dyttes inn på universitetet og at yrkesfag blir sett på som mindreverdig. Norge er ikke tjent med å være en nasjon av alt fra teoretiske astrofysikere, kjønnsforskere, matematikere, sosiologer og alt i mellom uten å ha noen som tør å få møkk på henda og sistnevnte uten mulighet til å stifte familie.

Hvis man vil ha likestilling, må man innse at begge kjønn har sine problemer. At gutter/unge menn uten utdanning blir klemt ut av samfunnet, er så absolutt et problem og noe vi må ta tak i. For meg er dette større og viktigere enn at modeller dør av anoreksi i USA eller Frankrike. Det burde også være et problem for de fleste i Norge, og ikke noe man bare feier under teppet og later som ikke er noe viktig.

JA!! Beste innlegget i hele tråden!

Foreldre har ansvar med  å oppmuntre barna til å ta utdanning, ja - men hvor mye hjelper det når politikere overkjører det hele i sin iver etter å gjøre hele Norges befolkning til akademikere, fortrinnsvis innenfor realfag? Dette har pågått i mange år allerede, f.eks. Reform 94. Resultatet har blitt storstilt import av arbeidskraft for å dekke behovet innenfor praktiske yrker, mens titusenvs av unge faller utenfor yrkeslivet fordi praktisk utdanning nærmest er utryddet i norsk skole. Jeg blir rett og slett redd når jeg leser om nåtidens testing av matematikkforståelse hos barnehagebarn - hvilke signaler sender ikke dette ut til foreldre og barn?

Endret av Tsunade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeeWee skrev:

Det er absolutt en løsning, om alt man tenker på er at alle menn skal få sex, uten noen som helst tanke på andre negative konsekvenser det vil få. Det at man får en haug av psykopater skapt av autoritære fedre(Både Hitler og Stalin hadde jo ganske kjipe fedre), koner som får juling av sin alkoholiserte ektemann hver helg og en rekke menn som dør fordi kona blander arsenikk i middagen er ikke så nøye....

Jeg personlig driter i om de "får" sex. Det er ikke et problem egentlig. Problemet mitt er egentlig at de ikke får de positive livserfaringene av kone og barn, i tillegg til at de får barn i det hele tatt så klart.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeeWee skrev:

Det er absolutt en løsning, om alt man tenker på er at alle menn skal få sex, uten noen som helst tanke på andre negative konsekvenser det vil få. Det at man får en haug av psykopater skapt av autoritære fedre(Både Hitler og Stalin hadde jo ganske kjipe fedre), koner som får juling av sin alkoholiserte ektemann hver helg og en rekke menn som dør fordi kona blander arsenikk i middagen er ikke så nøye....

Men hvorfor må det være slik at ett kjønn må ha det jævligere enn det andre? Det er jo mer samfunnsøkonomisk om begge kjønn tar god utdannelse og begge kjønn har jobb. Og sex mot noens vilje er jo ikke kjekt uansett. Og både stalin og hitler vokste opp i en tid der kvinner var økonomisk avhengige av menn. Så forstod ikke helt poenget du prøver å få fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med ett og annet hederlig unntak er dette en typisk KG-diskusjon. Den tar preg av en type idiotisk "kjønnskamp" basert på fordommer og rigide holdninger.

Hva med å se på årsaksforholdene? Uten å kaste seg i salen på nærmeste kjepphest og mene "kvinner er statusjegere" eller bable i vei om genetikk.

Når jenter studerer så finnes stort sett ikke studieinstitusjonene utenfor de større byene. Det betyr at jentene forlater lokalsamfunnet på det tidspunkt de går inn i voksenlivet. De møter ikke lenger de guttene som ikke valgte høyere studier. Guttene blir ofte tilbake i lokalsamfunnet mens jentene reiser inn til tettstedene hvor de da helt naturlig møter gutter som studerer. At det så oppstår par hvor begge har et middels høyt og høyt antall studiepoeng blir dermed nærmest en "naturlov".

Tilbake i lokalsamfunnene sitter gutta med grunnskole og mange med yrkesfag.

Skal vi endre på dette må vi skape møteplasser, ikke nødvendigvis piske alle gjennom en 5-årig teoriutdannelse i en større by.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men hvorfor må det være slik at ett kjønn må ha det jævligere enn det andre?

Nettopp. Det ikke være slik, men det har i noen årtusener vært slik at kvinner har hatt det jævligere enn menn. Dette har hele tiden vært en forutsetning for at den tradisjonelle og konservative mannsrollen - den allmektige patriarken - i det hele tatt har kunnet eksistere. Det har vært, og er fortsatt, så grundig innarbeidet at mange har store problemer med å se et annet samfunnssystem. Jeg har inntrykk av at det er dette som er årsaken til at såpass mange menn er mot det de oppfatter som feminisme og likestilling - de klarer bare å se for seg et samfunnsystem der menn undertrykkes i stedet for kvinner.

Men det er ikke dét feminismen og likestillingen handler om! Den handler om å få slutt på den eviglange kvinneundertrykkelsen og få igjennom erkjennelsen av at kvinner er like mye verd som menn. Om at kvinner og menn som likeverdige sammen skaper tilværelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Med ett og annet hederlig unntak er dette en typisk KG-diskusjon. Den tar preg av en type idiotisk "kjønnskamp" basert på fordommer og rigide holdninger.

Hva med å se på årsaksforholdene? Uten å kaste seg i salen på nærmeste kjepphest og mene "kvinner er statusjegere" eller bable i vei om genetikk.

Når jenter studerer så finnes stort sett ikke studieinstitusjonene utenfor de større byene. Det betyr at jentene forlater lokalsamfunnet på det tidspunkt de går inn i voksenlivet. De møter ikke lenger de guttene som ikke valgte høyere studier. Guttene blir ofte tilbake i lokalsamfunnet mens jentene reiser inn til tettstedene hvor de da helt naturlig møter gutter som studerer. At det så oppstår par hvor begge har et middels høyt og høyt antall studiepoeng blir dermed nærmest en "naturlov".

Tilbake i lokalsamfunnene sitter gutta med grunnskole og mange med yrkesfag.

Skal vi endre på dette må vi skape møteplasser, ikke nødvendigvis piske alle gjennom en 5-årig teoriutdannelse i en større by.

Jo. De med lav utdannelse får barn for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jo. De med lav utdannelse får barn for tidlig.

:klo:

Der mistet du meg. "Jo" hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Med ett og annet hederlig unntak er dette en typisk KG-diskusjon. Den tar preg av en type idiotisk "kjønnskamp" basert på fordommer og rigide holdninger.

Hva med å se på årsaksforholdene? Uten å kaste seg i salen på nærmeste kjepphest og mene "kvinner er statusjegere" eller bable i vei om genetikk.

Når jenter studerer så finnes stort sett ikke studieinstitusjonene utenfor de større byene. Det betyr at jentene forlater lokalsamfunnet på det tidspunkt de går inn i voksenlivet. De møter ikke lenger de guttene som ikke valgte høyere studier. Guttene blir ofte tilbake i lokalsamfunnet mens jentene reiser inn til tettstedene hvor de da helt naturlig møter gutter som studerer. At det så oppstår par hvor begge har et middels høyt og høyt antall studiepoeng blir dermed nærmest en "naturlov".

Tilbake i lokalsamfunnene sitter gutta med grunnskole og mange med yrkesfag.

Skal vi endre på dette må vi skape møteplasser, ikke nødvendigvis piske alle gjennom en 5-årig teoriutdannelse i en større by.

Dette er nok en del av forklaringen, men ikke hele. Menn med lav utdanning i byene gjør ikke det bra heller med damene. Uansett viser dette at det burde være en jevn andel gutter og jenter som tar høyere utdanning, nettopp for å gjøre det mulig for alle å kunne bli i lag med noen.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit da kan de vellykede mennene befrukte de høyt utdannede damene også kan de klare seg selv. Sånt blir det superbarn av. 

Anonymkode: 50fb2...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så greit da kan de vellykede mennene befrukte de høyt utdannede damene også kan de klare seg selv. Sånt blir det superbarn av. 

Anonymkode: 50fb2...f07

Det er ingen ting som tyder på det mtp barnas IQ.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er lite vilje i utdanningsektoren å faktisk gjøre noe med problemet, og foreldre er helt likegyldige. Foreldrene vet kanskje ikke om at sønnene deres ikke kan få dame med lav utdanning.

Anonymkode: 0952d...de2

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av likegyldige foreldre. I de kretsene jeg vanker er i alle fall foreldrene akkurat like opptatt av at sønnene får utdanning som at døtrene får det. Jeg har selv en sønn, og jeg har heller ikke merket noe til det de sier om at utdanningen er bedre tilpasset jenter. Jeg vet at innvandrergutter er godt representert blant de lavt utdannede, men jeg har virkelig ingen anelse om hvordan man kan få gjort noe med det. Det er jo rene minefeltet å bevege seg inn på, så det tror jeg ikke jeg skal mene så mye om. Jeg håper vi får tilbake de rene yrkesutdanningene, for jeg tror det kan redde mange av de teorisvake guttene og gi dem muligheten til å finne sin plass i arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en del menn som ikke ønsker en dame som har mer utdanning og som tjener mer enn de. 

Anonymkode: 88fec...857

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det er flest damer som får kjønnspoeng i utdanningen, når det samtidig er flere kvinner som utdanner seg..

Anonymkode: 9ba54...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg, og jeg skal faktisk vie livet mitt til dette spørsmålet. Det her kommer til å føre til destruksjonen av nordmenn.

Anonymkode: 0952d...de2

Du har vel viet flere år til dette allerede og postet utallige tråder om dette her på KG også.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre bryr seg, men nei. Jeg har fått trykt artikkler i mange aviser. Jeg er også med i en organisasjon.

Anonymkode: 0952d...de2

En av dem har du referert til på dette forumet. Du bør være litt forsiktig for det var veldig lett å finne ut hvem du er.

Anonymkode: 9b767...b10

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fagottkoret skrev:

Fakta er at det er kvinner som til slutt taper på dette, siden kvinner har en biologisk klokke som går ut ved rundt fylte 40. Har du ikke skaffet deg en far for dine barn inntil da, vil du sannsynlig ende opp som en bitter feministisk kattekjerring som sitter alene på lørdagskvelden og ser livet ditt passere revy sammen med gullrekka på tv.

Åh fy faen sier jeg bare. For et innlegg.

 

Til TS. Det finnes snart en million tråder på kg om dette emnet. Hva er hensikten, egentlig?

Anonymkode: 63783...36a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, antbug skrev:

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av likegyldige foreldre. I de kretsene jeg vanker er i alle fall foreldrene akkurat like opptatt av at sønnene får utdanning som at døtrene får det. Jeg har selv en sønn, og jeg har heller ikke merket noe til det de sier om at utdanningen er bedre tilpasset jenter. Jeg vet at innvandrergutter er godt representert blant de lavt utdannede, men jeg har virkelig ingen anelse om hvordan man kan få gjort noe med det. Det er jo rene minefeltet å bevege seg inn på, så det tror jeg ikke jeg skal mene så mye om. Jeg håper vi får tilbake de rene yrkesutdanningene, for jeg tror det kan redde mange av de teorisvake guttene og gi dem muligheten til å finne sin plass i arbeidslivet. 

Over 30 prosent av alle gutter mellom 20-24 mangler videregående. Dette gjelder både norske gutter og norskfødte innvandrergutter. Mener det er 32 og 38, respektivt.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...