Gå til innhold

Gutter uten utdanning får sjeldnere familie senere i livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det. De 'beste' mennene blir resirkulert og de 'dårligste' selektert bort. På tide å skjerpe seg, mannfolk!

Anonymkode: f63d9...53a

Dette er gutter, ikke menn. Det som er så tragisk i dag, er at guttene ikke får det de trenger i skolen, noe som gjør at dette skjer. Foreldre er likegyldige.

Anonymkode: 0952d...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det. De 'beste' mennene blir resirkulert og de 'dårligste' selektert bort. På tide å skjerpe seg, mannfolk!

Anonymkode: f63d9...53a

Jeg har lenge lurt på hvorfor folk er så ekstremt følelsesløse når det kommer til det her ...

Anonymkode: 0952d...de2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge lurt på hvorfor folk er så ekstremt følelsesløse når det kommer til det her ...

Anonymkode: 0952d...de2

Det heter seksuell seleksjon. Skal ikke kvinner har rett til å fritt velge partnere selv? Det som er litt nedrig er at få menn blir gjort oppmerksomme på denne dynamikken. Bare å være "snill og grei" så ordner det seg med kjæreste vettu. 

Anonymkode: 6d62e...0a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det heter seksuell seleksjon. Skal ikke kvinner har rett til å fritt velge partnere selv? Det som er litt nedrig er at få menn blir gjort oppmerksomme på denne dynamikken. Bare å være "snill og grei" så ordner det seg med kjæreste vettu. 

Anonymkode: 6d62e...0a8

Nei, dette er ikke seksuell seleksjon. Det er dårlig utdanningsektor seleksjon.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er ikke seksuell seleksjon. Det er dårlig utdanningsektor seleksjon.

Anonymkode: 0952d...de2

Jeg svarte på responsen din til han du siterte. Klart, gutter faller utenfor utdanningssystemet. Hva skal man gjøre for å bedre det? Det er også andre krefter i sving her, makroøkonomi og det der. Jeg ser bare ikke noe grunn til å bry seg om dette her, ingen andre bryr seg. Det er ikke så ille ennå, så ting går rundt fortsatt. Om noen menn faller ut, så er det ikke så farlig. Det er verdiløse menn. 

Anonymkode: 6d62e...0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte på responsen din til han du siterte. Klart, gutter faller utenfor utdanningssystemet. Hva skal man gjøre for å bedre det? Det er også andre krefter i sving her, makroøkonomi og det der. Jeg ser bare ikke noe grunn til å bry seg om dette her, ingen andre bryr seg. Det er ikke så ille ennå, så ting går rundt fortsatt. Om noen menn faller ut, så er det ikke så farlig. Det er verdiløse menn. 

Anonymkode: 6d62e...0a8

Jeg bryr meg, og jeg skal faktisk vie livet mitt til dette spørsmålet. Det her kommer til å føre til destruksjonen av nordmenn.

Anonymkode: 0952d...de2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg, og jeg skal faktisk vie livet mitt til dette spørsmålet. Det her kommer til å føre til destruksjonen av nordmenn.

Anonymkode: 0952d...de2

Bare å gi opp. Bare å adoptere den hedonistiske livsstilen med en gang. Nyt livet!

Anonymkode: 6d62e...0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare å gi opp. Bare å adoptere den hedonistiske livsstilen med en gang. Nyt livet!

Anonymkode: 6d62e...0a8

Det gjør jeg ikke. Bedre å gjøre en ting godt i livet, enn å leve godt og ikke ha gjort noe.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle damer er ikke kjeftete, og det er best for alle å ha noen å gifte seg med. Noen å leve livet sammen med og noen å være glad i*

Anonymkode: 0952d...de2

 

Anonymkode: da684...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg ikke. Bedre å gjøre en ting godt i livet, enn å leve godt og ikke ha gjort noe.

Anonymkode: 0952d...de2

Kommer ikke til å ha noe påvirkning før ting virkelig går til helvete, hvis det går til helvete. Det er ikke sikkert en gang. Om noen menn må lide så spiller det vel ikke så mye rolle, vel? 

Anonymkode: 6d62e...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å ha noe påvirkning før ting virkelig går til helvete, hvis det går til helvete. Det er ikke sikkert en gang. Om noen menn må lide så spiller det vel ikke så mye rolle, vel? 

Anonymkode: 6d62e...0a8

Du vet ikke hvor produktiv jeg er. Hvordan jeg vil bruke pengene jeg tener.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En endring av yrkesskolen vil være en del av løsningen. Dvs. en endring tilbake til slik det opprinnelig var, der utdannelsen var praktisk og ikke basert på teori.

Sekundært hadde det vært interessant å se statistikken for hvordan innvandrergutter- og jenter scorer her. Utifra min egen erfaring er det mange (unge) innvandrerjenter som tar utdannelse, og mange gutter som faller fra, å økt innvandring har jo noe å si her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hvor produktiv jeg er. Hvordan jeg vil bruke pengene jeg tener.

Anonymkode: 0952d...de2

Ok. Hva er planen din? Diskutere det her på KG? Ingen her bryr seg.

Anonymkode: 6d62e...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hva er planen din? Diskutere det her på KG? Ingen her bryr seg.

Anonymkode: 6d62e...0a8

Foreldre bryr seg, men nei. Jeg har fått trykt artikkler i mange aviser. Jeg er også med i en organisasjon.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er store forskjeller i den norske utdanningsektoren, og det går i favør til jentene. Prosentandelen unge menn (20-24) med kun grunnskole er 33,8 prosent og for jentene er det 24,3 prosent. Jentene er omtrent 60 prosent av studentene i høyere utdanning. Denne forskjellen vil trolig ha en tragisk konsekvens for guttene.

Forskning viser at færre menn med lavere utdanning og lønn blir gift og færre av dem får barn. Kvinnene med høy utdanning aksepterer ikke gutter med lavere utdanning, noe som fører til en stor skjevhet i Norge. På grunn av den økende utdanningskjevheten, vil trolig langt færre gutter få barn. Jentene med lav utdanning har derimot like stor sjanse tl å få familie som de med høyere utdanning.

Hva tenker du om dette?

Anonymkode: 0952d...de2

At det er enkel biologi. De sterkeste genene føres videre. 

Anonymkode: 24896...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At det er enkel biologi. De sterkeste genene føres videre. 

Anonymkode: 24896...de9

ForeHva om det var din sønn?

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hva er planen din? Diskutere det her på KG? Ingen her bryr seg.

Anonymkode: 6d62e...0a8

Jeg vet og at jeg kan gjøre mer ved å skrive på kvinneforum fordi 1. Flere kvinner er lærere. 2. Flere kvinner har hovedansvar for barn.

Anonymkode: 0952d...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ForeHva om det var din sønn?

Anonymkode: 0952d...de2

Ja, hva hvis det var min sønn? Hva da? 

Anonymkode: 24896...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet og at jeg kan gjøre mer ved å skrive på kvinneforum fordi 1. Flere kvinner er lærere. 2. Flere kvinner har hovedansvar for barn.

Anonymkode: 0952d...de2

Hva mener du? Ingen her kommer til å høre på deg. Tror også mange kvinnelige lærere ser på sine gutteelever som plagsomme og blir lei. 

Anonymkode: 6d62e...0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hva hvis det var min sønn? Hva da? 

Anonymkode: 24896...de9

Ville du tenkt like kynisk da? Det er noens barn det her er prat om.

Anonymkode: 0952d...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...