Gå til innhold

reise uten mann og barn, egoistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enten har du misforstått denne mannen totalt, eller så er det noe veldig galt. Det du trenger er ikke en ferie, men en skilsmisse!

Anonymkode: 9ab6f...eb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit at mor forlater en seks måneders baby en hel helg. 

Anonymkode: 693e7...045

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mann er det du har fått barn med egentlig??

Man er 2 om foreldrejobben. Du skal IKKE ha dårlig samvittighet for å ta deg en velfortjent ferie. Du har satt ditt liv på vent for bedriften hans og jobbet deg halvt ihjel, og han har ikke engang greid å holde bedriften på beina. Du har født 2 barn, mistet faren din, og ettersom jeg forstår er det du som tar deg av hus og hjem. Altså, om han ikke ser dette selv - er det en hushjelp han har lyst på, ikke en ektefelle? Hvordan kan man være så lite raus med partneren sin?

Hvis det er HAN som ikke vil at barna skal ha barnevakt, så får han faenmeg være barnevakt selv. Minn ham på at det er HANS barn også. TA IGJEN når han gir deg disse stikkene, og kommenter gjerne også denne mislykkede bedriften hans hvor du har jobbet minst like mye som ham, hvor lite han bidrar.. La ham også kjenne på at du får nok. Han slipper for lett unna. Han har valgt å få barn, da får han gud hjelpe meg ta ansvar for dem. Verre er det faktisk ikke. Bestill deg ferie, og la ham ta seg av ungene - eller skaffe barnevakt, men det er HANS jobb om han ikke greier å passe sine egne barn en helg. I så fall er han kanskje ikke mye å ta vare på uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er greit at mor forlater en seks måneders baby en hel helg. 

Anonymkode: 693e7...045

Hvis han fortsatt var avhengig av morsmelken så ville jeg ikke gjort det. Pga sorg og mye stress,mistet jeg melken for et par uker siden. Jeg forlater ikke barna,de blir tatt vare på en som jeg stoler 100% på at vil dwm bare godt. Aldri ville jeg dratt med aamboer og atterlatt barna til familie el andre..

Anonymkode: 3d8de...839

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å ta opp dette med at jeg trenger å sørge,for samboeren er ikke forståelsesfull med dette. Han kommer til å si at det er gått lang tid,at jwg må ha sørget nok. Sannheten er at jeg fikk ikke tid å sørge pga alt stresset. Han kommer ogaå til å si at selv om jeg er lei meg,har jeg barn å ta meg av,kan ikke bare tenke på meg selv. Og da kommer vi ingen vei. 

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan jo vise han denne posten,der de fleste er enige med meg,men han kommer kun til å fokusere på de få som er enige med han.så vet ikke hva jeg kan gjøre for at han skal slutte å kalle meg ego.

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er greit at mor forlater en seks måneders baby en hel helg. 

Anonymkode: 693e7...045

Hvorfor ikke, når far tar vare på den? Mener du at fedre er dårligere omsorgspersoner enn mødre? I så fall er det du som må jobbe med holdningene dine, ikke TS.

TS: Dra på tur, kos deg og vær bare deg en helg. Det er påfyll for sjel og sinn, og noe du trenger, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han fortsatt var avhengig av morsmelken så ville jeg ikke gjort det. Pga sorg og mye stress,mistet jeg melken for et par uker siden. Jeg forlater ikke barna,de blir tatt vare på en som jeg stoler 100% på at vil dwm bare godt. Aldri ville jeg dratt med aamboer og atterlatt barna til familie el andre..

Anonymkode: 3d8de...839

Hvorfor vil ingen av dere la andre passe ungene?

Anonymkode: 14f5b...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barna besteforeldre eller tanter/onkler dere stoler 100% på?

Anonymkode: 9ab6f...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er greit at mor forlater en seks måneders baby en hel helg. 

Anonymkode: 693e7...045

Herregud - noen dritt der. 

 

Ts- dra uten dårlig samvittighet. Jeg sender mannen min bort 1 uke på guttetur hvert år og jeg reiser 1-2 uker i løpet av året. Han lader batterier og er en mye bedre far og jeg gjør det samme. 

 

Dere som finner noe galt i det kan ta dere en bolle- og da kan samboeren din og ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt, og mener det er en selvfølge at begge parter må få slike pusterom innimellom. Eneste er at jeg synes hen på 6 mnd er litt ung enda. Både å være borte fra en helg, og å være på hjemmebane alene med 2-åringen pluss den på 6 mnd. Personlig ville jeg ventet minst et halvår til. Likevel må man se på egen situasjon, og det virker som du her har et akutt behov for pusterom, og far samtidig har grei kontroll på situasjonen. Da bør det bare være å dra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

har sagt til han. jeg trenger dette. han så at jeg satt og så på hotell og slikt (gjør det nesten hver måned,liker å drømme meg bort). men i går kom ideen, og i dag så han at jeg så på hoteller, da kom fra han:

"skal du VIRKELIG dra fra barna"?

i mange settinger har han alltid sagt at det er problemfritt å ta seg av barna,noe jeg vet han kan også. men å ta det kortet nå, er så hyklersk

Anonymkode: 3d8de...839

Virker som han prøve å spille på skyldflølelse. Hvis dere har en frihelg hver så er det rettferdig og du er ikke ego hvis du tar deg et par dager fri når han får muligheten til det samme.

Anonymkode: 08e13...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

... Da jeg fikk beskjed at min far hadde noen måneder til,gråt jeg masse.han sa irritert :

"Det at du gråter,betyr/viser ikke at du er glad i han,så det hjelper ikke" 

men jeg trenger å sørge.jeg trenger å være alene.

Anonymkode: 3d8de...839

Akkurat der gikk det fra å være en diskusjon om samlivsorganisering og verdivalg, til at vi snakker om en mann som har alvorlige issues dere er nødt å få profesjonell hjelp til å løse.

Bestill time på mandag.

Det er oppførselen til en person som har syklige trekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ville ikke dratt fra en baby på 6 måneder i flere dager uansett om mannen syntes det var greit eller ikke.

Anonymkode: 21400...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12/3/2016 den 11.23, AnonymBruker skrev:

heihei

nå i desember er det 7år siden jeg og samboer har vært utenfor Norge. rett og slett pga jobb og barn. vi har en på 2år og en på 6måneder. jeg vil ikke vente mer. jeg foreslo at jeg tar KUN en langhelg (fre-søn) der bare jeg reiser og koer meg mens han er hjemme og passer barna. og neste uke kan jeg være hjemme med barna mens han er og koser seg. det å ta fly osv tar jo en evighet, så jeg har jo ikke mye tid til å kose meg heller, bare halve fredagen,hele lørdagen,mens søndagen skal jeg hjem. det er veldig LITE syntes jeg, men er villig til å gå gjennom det,bare for å få MEG tid. de siste 7 årene har jeg og sambo jobbet 60-70timer i en bedrift han har,inntil jeg ble gravid. vi hadde bare fri 5-6dager i året i helligdagene,ikke sammenhengende heller. derfor er det såååå viktig for meg å ta en ferie for meg selv. (bedriften er konk nu)

men han mener jeg er ego som vurderer dette. han vil at vi  alle skal dra sammen. av erfaring VET jeg at det ikke er tid til verken meg selv eller han selv om vi tar med barna. her hjemme har vi barna hele døgnet og det går akkurat opp. så hvis vi skal gjøre det samme i utlandet,er det bedre å være hjemme syntes jeg. dessuten er det mye mer stress med barn i utlandet, derfor blir det egntlig mer jobb om vi alle var der,enn når vi er hjemme. men han skjønner ikke det. sier bare at det går bra. nei,det går ikke bra. jeg tenker på det hele tiden, jeg må ha time out. det er ikke det at han ikke kan ta barna alene i noen dager, men han vil bare at alle skal være sammen.

er jeg egoistisk eller han urimelig??

 

hilsen desperat blekansikt.

 

Anonymkode: 3d8de...839

Oi...for et fengsel! Vanskelig å puste i en så liten boble!

 

Anonymkode: 31dbc...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/3/2016 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Hvis han fortsatt var avhengig av morsmelken så ville jeg ikke gjort det. Pga sorg og mye stress,mistet jeg melken for et par uker siden. Jeg forlater ikke barna,de blir tatt vare på en som jeg stoler 100% på at vil dwm bare godt. Aldri ville jeg dratt med aamboer og atterlatt barna til familie el andre..

Anonymkode: 3d8de...839

Hallo, har TS ammet i 6 måneder i et I-land så er det mer enn bra nok og vel så det! Er pappen helt fullstendig talentløs og tafatt..da tydeligvis. 

Anonymkode: 31dbc...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg ville ikke dratt fra en baby på 6 måneder i flere dager uansett om mannen syntes det var greit eller ikke.

Anonymkode: 21400...bff

Ikke jeg heller (ville ventet til babyen var nærmere året), MEN når det er sagt virker ikke mannen til TS helt god. Kontrollerende og manipulativ oppførsel, synes jeg, og bortsett fra at jeg personlig synes det er litt i tidligste laget å reise bort er det en god ide og ikke egoistisk i det hele tatt å ta seg en "frihelg". Hun tilbyr jo mannen det samme, til og med!

Nei, jeg får dårlige vibber av å lese hvordan mannen tar denne diskusjonen med deg, TS. Beklager at jeg ikke har noen gode råd, men jeg håper ikke dette er representativt for hvordan han oppfører seg ellers...?

Anonymkode: 72e1c...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2016 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Før dro vi ikke pga jobb,da vi kun hadde fri 5-6dager i året,ikke sammenhengende.

nå drar vi ikke pga barna. Det er bare stress. Jeg vil på ferie,fordi jeg trenger å slappe av. Jeg teenger tid for meg selv. Jeg trenger tid til å sørge.min far gikk bort brått i mars,jeg fødte i mai. Men en 1,5åring og høygravid,haddw jeg ikke tid til å sørge. Jeg kunne ikke sitte flere timer og mimre og gråte hvis dere skjønner. Og etter at minste ble født i mai,har alt gått i ett. Jeg hae bare ike sørget. Sambo sier bare at jeg kan sørge hjemme. Men jeg sittwr bare 30min i ro før noe skal gjøres,med hus,matlaging,barn osv..han er langt ifra fortåelsesfull. Da jeg fikk beskjed at min far hadde noen måneder til,gråt jeg masse.han sa irritert :

"Det at du gråter,betyr/viser ikke at du er glad i han,så det hjelper ikke" 

men jeg trenger å sørge.jeg trenger å være alene.

Anonymkode: 3d8de...839

Ta en overnatting på nærmeste spa-hotell, da. Så har du godt over et døgn til å være egosentrisk og leke singel og barnløs. 

Anonymkode: 6a0a0...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...