Gå til innhold

reise uten mann og barn, egoistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

heihei

nå i desember er det 7år siden jeg og samboer har vært utenfor Norge. rett og slett pga jobb og barn. vi har en på 2år og en på 6måneder. jeg vil ikke vente mer. jeg foreslo at jeg tar KUN en langhelg (fre-søn) der bare jeg reiser og koer meg mens han er hjemme og passer barna. og neste uke kan jeg være hjemme med barna mens han er og koser seg. det å ta fly osv tar jo en evighet, så jeg har jo ikke mye tid til å kose meg heller, bare halve fredagen,hele lørdagen,mens søndagen skal jeg hjem. det er veldig LITE syntes jeg, men er villig til å gå gjennom det,bare for å få MEG tid. de siste 7 årene har jeg og sambo jobbet 60-70timer i en bedrift han har,inntil jeg ble gravid. vi hadde bare fri 5-6dager i året i helligdagene,ikke sammenhengende heller. derfor er det såååå viktig for meg å ta en ferie for meg selv. (bedriften er konk nu)

men han mener jeg er ego som vurderer dette. han vil at vi  alle skal dra sammen. av erfaring VET jeg at det ikke er tid til verken meg selv eller han selv om vi tar med barna. her hjemme har vi barna hele døgnet og det går akkurat opp. så hvis vi skal gjøre det samme i utlandet,er det bedre å være hjemme syntes jeg. dessuten er det mye mer stress med barn i utlandet, derfor blir det egntlig mer jobb om vi alle var der,enn når vi er hjemme. men han skjønner ikke det. sier bare at det går bra. nei,det går ikke bra. jeg tenker på det hele tiden, jeg må ha time out. det er ikke det at han ikke kan ta barna alene i noen dager, men han vil bare at alle skal være sammen.

er jeg egoistisk eller han urimelig??

 

hilsen desperat blekansikt.

 

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten

Det ideelle hadde jo vært om hele familien kunne nyte en rolig helg eller uke på ferie sammen.
Men det går jo ikke i dette tilfellet, med jobb og små barn. Jeg forstår at mannen din kanskje føler seg litt "forlatt", men jeg synes alle fortjener en ferie. Og om det er denne måten du kan ta ferie på, så bør du gjøre det. En langhelg er jo ikke lenge i det hele tatt, bør ikke være et problem.

Det er viktig å huske at selv om man er en familie og i et forhold, er man fortsatt sin egen person. Og du som et individ trenger ferie. Mannen klarer seg en helg uten deg. Men om du drar, synes jeg at han også bør få muligheten til en egen tur. Kanskje det gjør han mer villig til å sende deg avgårde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en god idé. Her har jeg slitt litt med søvn når det har vært mye sykdom osv på natta, sa har det hendt jeg har tatt en natt på hotell i ny og ned - for å ta meg litt inn igjen. Ser ikke på det som egoistisk.

Hvordan du skulle ha fått til å ta med hele familien på en rolig helg skjønner jeg ikke. Er ikke akkurat som at barna sover lenge, nyer en laaang frokost i senga og koser seg lenge med middagen. I alle fall ikke hos oss..

Anonymkode: c0407...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, som jeg nevnte over.. at jeg tar en helg og han er hjemme med barna. og en annen helg kan han ta en tur mens jeg passer barna..

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er ego. Du ønsker jo å gi ham den samme muligheten. Og etter 7 år med 150 % fokus på jobb og barn nesten uten ferie skjønner jeg veldig godt at du trenger en pause. Forklar ham at du må ha time-out og egentid, ellers møter du veggen veldig snart. For det tror jeg faktisk du gjør. Jeg hadde antakelig møtt veggen for flere år siden om jeg var i din situasjon.

Anonymkode: 4db4f...964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det jo som du ikke er så egoistisk selv og ønsker at han også skal få seg en fri helg der du passer barna. Da synes jeg det ville vært helt greit. Mulig han ikke liker "fri helger" og mener at derfor skal ikke du ha det heller. Men da er det gjerne han som er litt egoistisk, så langt det bare er snakk om en helg og ikke 1 uke.

Anonymkode: ac45b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke sant. bare det å komme til flyplassen, ta fly til reisemålet, ta buss/taxi fra flyplassen til hotellet osv tar jo en evighet. og myyyye stress.  og alle rutinene med barna f.eks:

2åringen skal spise flere måltider om dagen, hva hvis maten der ikke passer. og skal sove en lur. skal i sengs kl 20.

6 måneder baby skal også ha flere små måltider om dagen samt melk, og skal sove 2-3lurer i løpet av dagen. legges for kvelden kl 19

det betyr at vi alle må tilbake til hotellet kl 18 for å stelle osv. og etter barna har sovet, kan vi likevel ikke gå noe sted.. og alle oppvåkningene om natta, blir like utslit på morgenen som vi er nå. kan tenke meg at vi står opp og steller barna og oss selv, mater dem (mat og stell tar ca 1,5-2timer). da er vi klare til å gå ut. så innen 1time skal minste sove lur. hvor skal vi få til dette, tilbake til hotellet eller?etter 1time? når minste våknet fra luren,er det tid for største å sove lur. men før det skal hun ha lunsj. når minste våkner skal det være melk og litt mat. så når største våkner,skal minste sove. mens minsten sover skal største ha en liten brunsj. så når minste våkner, blir det lek i 1time,så skal han mates. og litt lek og sove. imens han sover skal største ha middag. når minste våknet skal vi leke litt, så skal han ha kveldsmat og begge skal stelles. så skal minsten legges,mens største skal ha kvledsmat og legger 20.00.innimellom skal også flere bæsjebleier skiftes og mange flere vanlige bleier skiftes. å skifte tar jo ikke all verden,men å må løpe frem og tilbake på og do og gjøre dette tar jo evighet.

vi har mellom disse slagene bare 30-1,5time før det skal mates/legges på nytt. kan ikke se hva vi kan finne på før alt må gjøres om igjen.

hvor er moroa ved dette? blir akkurat som hjemme,men mer stressa, fordi hjemme er vi inne i huset og kan gjøre alt dette smertefritt. men når vi er i utlandet på ferie vil vi jo være ute. og når vi er ute,er det ikke alltid lett å gjøre alle disse tingene.

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du (og han) reise alene da? Kanskje han rett og slett ikke ønsker dette, så hans helg uansett ikke ville blitt noe  av?

Jeg ville ha ventet til minste barnet ble ett år, og heller skaffet barnevakt en helg. Så kan du og mannen reise sammen. 

Anonymkode: 0c14d...964

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt til han. jeg trenger dette. han så at jeg satt og så på hotell og slikt (gjør det nesten hver måned,liker å drømme meg bort). men i går kom ideen, og i dag så han at jeg så på hoteller, da kom fra han:

"skal du VIRKELIG dra fra barna"?

i mange settinger har han alltid sagt at det er problemfritt å ta seg av barna,noe jeg vet han kan også. men å ta det kortet nå, er så hyklersk

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal du (og han) reise alene da? Kanskje han rett og slett ikke ønsker dette, så hans helg uansett ikke ville blitt noe  av?

Jeg ville ha ventet til minste barnet ble ett år, og heller skaffet barnevakt en helg. Så kan du og mannen reise sammen. 

Anonymkode: 0c14d...964

han vil ALDRI, da sier jeg ALDRI la barna være med noen (selv familien) utenom han og meg. så enten må vi dra alle sammen. eller jeg for meg, og han for han. men sistnevnte er han ikke enig i. dermed vil han kun at vi alle reiser sammen hvis vi skal på ferie. hvor gamle barna blir har ingenting å si.

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er urimelig. Det må være plass til individet i ett forhold. Men dere må få på plass noe tosomhet tid også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi alltid gjort. Både med venninner/kompiser, sammen med barna og bare oss to.

Når barna var små var det små energibomber i hverdagen å kunne dra vekk, sitte på flyet alene, kle på seg uten å ha ansvar for noen andre, spise frokost i fred og ro og å ha dagen til fri disposisjon.

Kjør på, du er absolutt ikke egoistisk, du vil komme hjem med mer energi.

Hvis dere har mulighet til barnevakt kan dere evt dra sammen. Av og til har vi dratt til nærmeste by en lørdag og lagt oss inn på hotell. God lunsj, shopping, pub, hvile og sex. Kan anbefales.

Anonymkode: 2ba05...2eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han vil ALDRI, da sier jeg ALDRI la barna være med noen (selv familien) utenom han og meg.

...

Anonymkode: 3d8de...839

Seriøst, fortell han at dette er oppskriften på skilsmisse. Det der er ikke anbefalt for par som deler oppfatning engang. 

Smell til han i bakhodet og forklar han at han er gift med deg, ikke med ungene.

Jesus, menn bør ikke pådra seg morsroller, det tar jo faen helt av.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han ikke vært vekkreist uten barn (norge/utland) selv?

Har du vært vekke fra barna, men innenlands?

Er det pga økonomi at han ikke vil at du skal bruke penger på en helg bare for deg selv  (selv om han også får det)? Eller synes han bare det er horribelt at du ønsker å være borte fra barna mer enn 8 timer?

Er problemet at han ikke vil passe barna alene?

Er han slik at dere skal være sammen hver dag alle 4 uten å reise noen steder hver for dere helt til ungene flytter ut?

Er det muligheter for at du tar deg en litt kortere tur (til nabobyen, f.eks.) bare for å få litt fri?

Anonymkode: 9ab6f...eb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk dere barn da? Nei, han er ikke urimelig. Har dere fått barn så får dere ta konsekvensene av det. Hvis utenlandsreise ikke er mulig nå så får dere vente til barna er blitt store.

Anonymkode: 83ca6...c90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk dere barn da? Nei, han er ikke urimelig. Har dere fått barn så får dere ta konsekvensene av det. Hvis utenlandsreise ikke er mulig nå så får dere vente til barna er blitt store.

Anonymkode: 83ca6...c90

Vi har to barn. Hvert eneste år har vi en uke hver som er alenetid, og som regel er utenlandsreise. Hadde vi ikke hatt dette, hadde vi garantert vært skilt nå, og mest sannsynlig hadde en av oss massakrert hele familien. 

I tillegg har vi  minst 2 uker i løpet av ett år som er partid, altså tid der besteforeldre , nieser, tilfeldig tenåringer fra gata, eller den shady naboen passer ungene. 

Jeg sier ikke at alle må legge opp til denne typen opplegg, men når den ene parten begynner å gå på veggene, så bør man være forståelsesfull, så det neste han ser ikke er en scene fra neste motorsagmasakren.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han ikke vært vekkreist uten barn (norge/utland) selv?

nei.ingen av oss har gått én dag uten barna.

Har du vært vekke fra barna, men innenlands?

nei

Er det pga økonomi at han ikke vil at du skal bruke penger på en helg bare for deg selv  (selv om han også får det)? Eller synes han bare det er horribelt at du ønsker å være borte fra barna mer enn 8 timer?

både og.men jeg har en budsjett på kun 5000kr totalt. På 7år syntes jeg det er lite å bruke på reise.

Er problemet at han ikke vil passe barna alene?

sikkert. Selv om han sier at han tar bedre vare på barna enn meg,når vi krangler og temaet kommer opp.

Er han slik at dere skal være sammen hver dag alle 4 uten å reise noen steder hver for dere helt til ungene flytter ut?

noe sånt.

Er det muligheter for at du tar deg en litt kortere tur (til nabobyen, f.eks.) bare for å få litt fri?

nei.vil helst ha sol,slappe av og bade. Vil helst ha en skikkelig ferie med snorkling,fjellklatring, turgåing i fjellet med andre,sykling osv. Men dt går ikke på 1dag.men jeg vil gjerne på stranda.

Anonymkode: 9ab6f...eb0

 

 

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 3d8de...839

Her kan jo enhver bli gal. Har ikke barn selv, men alle mine venner som har det reiser bort uten familie iblant. Skjønner ikke hva som er problemet til mannen din. Er det det å være alene med barnene som skremmer ham.

Anonymkode: 121fc...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde absolutt kunne gjøre dette! Samtidig vil jeg si du problematiserer det å dra på ferie med barn noe voldsomt! Det er jo egentlig ganske sprøtt om dere aldri drar på ferie sammen fordi det er så "stress". I det minst e ta en charter tur det alt er tilrettelagt. Da kan baby sovne i vogn og man kan legge 2 åringen og ha en leilighet med balkong/terrasse så man kan sitte ute på kveldene og spise og snakke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dro vi ikke pga jobb,da vi kun hadde fri 5-6dager i året,ikke sammenhengende.

nå drar vi ikke pga barna. Det er bare stress. Jeg vil på ferie,fordi jeg trenger å slappe av. Jeg teenger tid for meg selv. Jeg trenger tid til å sørge.min far gikk bort brått i mars,jeg fødte i mai. Men en 1,5åring og høygravid,haddw jeg ikke tid til å sørge. Jeg kunne ikke sitte flere timer og mimre og gråte hvis dere skjønner. Og etter at minste ble født i mai,har alt gått i ett. Jeg hae bare ike sørget. Sambo sier bare at jeg kan sørge hjemme. Men jeg sittwr bare 30min i ro før noe skal gjøres,med hus,matlaging,barn osv..han er langt ifra fortåelsesfull. Da jeg fikk beskjed at min far hadde noen måneder til,gråt jeg masse.han sa irritert :

"Det at du gråter,betyr/viser ikke at du er glad i han,så det hjelper ikke" 

men jeg trenger å sørge.jeg trenger å være alene.

Anonymkode: 3d8de...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...