Gå til innhold

Pris leie container og tømming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor du bor, hvor mye avfall du skal kaste, hvor lang tid du trenger og hvilken type avfall du skal kvitte deg med. Anbefaler å sjekke med firmaer som driver containerutleie i området der du bor.

Vær forresten forsiktig med å gå inn på fastprisavtaler. Det høres forlokkende ut å slippe å tenke på mengden avfall du kaster, men i praksis er disse avtalene oftest dyrere enn å betale pr tonn/kubikk. Ellers hadde ingen ønsket å tilby dem.

Anonymkode: 28e45...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvor du bor, hvor mye avfall du skal kaste, hvor lang tid du trenger og hvilken type avfall du skal kvitte deg med. Anbefaler å sjekke med firmaer som driver containerutleie i området der du bor.

Vær forresten forsiktig med å gå inn på fastprisavtaler. Det høres forlokkende ut å slippe å tenke på mengden avfall du kaster, men i praksis er disse avtalene oftest dyrere enn å betale pr tonn/kubikk. Ellers hadde ingen ønsket å tilby dem.

Anonymkode: 28e45...bbf

Beklager, dette var uklart. I tillegg til at det er prisforskjeller avhengig av konkurransen på stedet har det også mye å si hvor lang avstand det er fra deg til utleiefirmaet og avfallsanlegget, siden frakt av containeren lett kan koste mer enn selve leien. 

Anonymkode: 28e45...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i familien leide en søppelcontainer for en stund tilbake. Husker ikke nøyaktig sum men tror det var rundt 5000,- eventuelt pluss/minus et par tusen. Den var så stor at vi fikk plass til en sofa, et par bord, en gammel fryser, masse treverk og veldig mye "smått". Men prøv å pass på at du får leid en container som du kan ta ned/åpne den ene siden på, hvis ikke må du stå med stige eller bruke en traktor e.l. for å løfte tunge ting oppi - og det er veldig slitsomt.

Jeg skal prøve å komme tilbake med et mer nøyaktig svar så fort jeg får snakket med personen som leide den, og finne ut hva som kostet hva og hva som eventuelt måtte betales i tillegg og greier.

Men hvis du er interessert i å høre mer nøyaktige priser fra de aktuelle firmaene i ditt område, kan du prøve å sende de en mail og se om de har noen prisoverslag å gi deg. Det var det som ble gjort her.

PS. Jeg tar forbehold om at jeg har tatt helt feil av prisen. Kommer som sagt tilbake med mer info. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering, as promised:

Vi betalte nesten 5000,- for 5 dager med containeren, og levering og henting av containeren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler etter størrelsen på containeren og på volum. I tillegg kommer utkjøring og tid den skal stå før henting/tømming. 

 

Anonymkode: 40dae...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldingen :) blir nok litt for dyrt for meg  

Anonymkode: d784f...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hvor du bor, om du har tilgang på bil/tilhenger og om det koster penger å levere et lass på din lokale søppelfylling, kan det fort bli dyrt med containerleie.
Feks koster det mer å leie container for restavfall, hvor du kaster alt mulig i den, enn det koster for kun treverk. For eksempel kostet det oss 450kr per tonn å kaste en 10m3 container med kledning (kun treverk) nå nylig, pluss containerleie, henting og bringing, totalt ca 2700. Dette er en av de minste containerne man får fra den dynga vi leide fra.

Til sammenligning koster det oss ingenting å levere det som blir beskrevet som "ett hengerlass" med søppel, hva som helst, om vi kjører til den lokale dynga selv, fordi vi bor innenfor et spesifisert område. Det er såvidt jeg vet ingen begrensning for hvor mange hengerlass man kan levere i løpet av en dag. Fikk hjelp av svigerfar for noen uker siden og kjørte fem stappfulle Berlingo-lass (for de som ikke vet hvordan en Berlingo ser ut) uten at noen kommenterte noe. Annet enn at de bare åpnet porten for oss uten å spørre hvor vi kom fra etter tredje turen og utover fordi de kjente oss igjen etter hvert. :fnise:
Det eneste vi da betaler er drivstoff, tiden det tar å fylle bilen/henger og så tømme den igjen når man er på dynga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...