Gå til innhold

Noe rusk inne i åpningen der macen lades


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har kommet noe inne i åpningen der macbook airen min lades, og det er tydeligvis magnetisk, for det "sitter fast" :P Det gjør at laderen ikke sitter helt ordentlig. Umulig å grave ut pga. de magnetiske kreftene. 

Noen forslag til hvordan jeg kan løse det? Må jeg bare kjøpe en magnet? Hvor får man tak i veldig sterke magneter? Prøvde med en magnet fra en kjøleskapsmagnet, og det fungerte ikke. 

Takk for hjelpen :)

Anonymkode: 45cd1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har prøvd å pirke det ut med en tannpirker feks? 

Anonymkode: b9713...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har prøvd å pirke det ut med en tannpirker feks? 

Anonymkode: b9713...dfd

Som sagt så er det umulig å pirke/grave ut pga. de magnetiske kreftene :) Rusket trekkes tilbake mot magneten. 

Anonymkode: 45cd1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et bilde av hvordan det ser ut? :) Blir litt nysjerrig.

Anonymkode: 0306d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få et bra bilde, men hvis man ser nøye etter så er det en liten grå bit til høyre for de ladehullene. 

IMG_2768.JPG

Anonymkode: 45cd1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der hvor det liksom er 5 grå "hull" og en nedsenket firkant rundt? Kjenner ikke til mac. Pc person all the way :P 

Anonymkode: 0306d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der hvor det liksom er 5 grå "hull" og en nedsenket firkant rundt? Kjenner ikke til mac. Pc person all the way :P 

Anonymkode: 0306d...803

Det er en grå, oval forhøyning og i den er det 5 små hull. Det er der laderen festes. Til venstre for det første hullet (fra venstre side) er det en liten grå bit. Det er altså denne lille grå biten som sitter fast i ladeåpningen pga. de magnetiske kreftene. Får dytta den rundt i ladeåpningen, men ikke pirka den ut så laderen sitter ordentlig. 

Anonymkode: 45cd1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Hmm... Er det mulig å ta en q-tips å liksom dytte den opp mot kanten og prøve å lirke den ut? Du har sikkert prøvd dette, bare tenkte jeg kunne foreslå det uansett.

Anonymkode: 0306d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

http://apple.stackexchange.com/questions/49774/how-can-i-clean-a-magsafe-power-port-on-my-macbook-air 

Fant denne om det kan gi deg noen ideer du ikke har prøvd. Ser ut som sterk tape kan være løsningen.

Anonymkode: 0306d...803

Tape har jeg ikke tenkt på! Takk for tips :)

Anonymkode: 45cd1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tape har jeg ikke tenkt på! Takk for tips :)

Anonymkode: 45cd1...9b9

Bare hyggelig :) Si fra om det funket eller ikke :) 

Anonymkode: 0306d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig :) Si fra om det funket eller ikke :) 

Anonymkode: 0306d...803

Jeg prøvde med tape, men det jeg hadde var ikke sterk nok. Leste mer på sida og noen foreslo pinsett. Det fungerte utmerket :D Tusen hjertelig takk for linken! Dette har irritert meg en stund :P

Anonymkode: 45cd1...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde med tape, men det jeg hadde var ikke sterk nok. Leste mer på sida og noen foreslo pinsett. Det fungerte utmerket :D Tusen hjertelig takk for linken! Dette har irritert meg en stund :P

Anonymkode: 45cd1...9b9

Så bra :duskedame:

Anonymkode: 0306d...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, lipgloss skrev:

Hva med støvsugern 😊

Nå har det løst seg, men en støvsuger er ikke sterkere enn de magnetiske kreftene i åpningen :) Dessuten får man ikke tak i en støvsugeråpning som er så liten at den kan plasseres inne i åpningen. 

Anonymkode: 45cd1...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har det løst seg, men en støvsuger er ikke sterkere enn de magnetiske kreftene i åpningen :) Dessuten får man ikke tak i en støvsugeråpning som er så liten at den kan plasseres inne i åpningen. 

Anonymkode: 45cd1...9b9

Så fint du fikk ordnet det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...