Gå til innhold

Hverdagen med ny sjef i huset


maja87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :) Har tenkt på deg! Hyggelig med et så fint utfall :ninuskapus:

Ikke ta sorgene på forskudd med ammingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, gratulerer :strix: For en fantastisk fin start dere fikk! Ikke bekymre deg for amming. Hvis det går så bra allerede nå så er jo det helt supert! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Chandra skrev:

Ååå gratulerer så mye!!! :nordvesta::blomst: Har vært skikkelig spent på hvordan det har gått med dere. 

 

Takk 😊

10 timer siden, Marimba skrev:

Gratulerer så mye :) Har tenkt på deg! Hyggelig med et så fint utfall :ninuskapus:

Ikke ta sorgene på forskudd med ammingen! 

Takk😊 og du har helt rett!

7 timer siden, Weebs skrev:

Åååh, gratulerer :strix: For en fantastisk fin start dere fikk! Ikke bekymre deg for amming. Hvis det går så bra allerede nå så er jo det helt supert! :jepp: 

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2018 den 9.42, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer! :strix:

Ja fødsel eeer så vondt! Men veldig fint etterpå :hjerte:

Ja, sant 👌

På 31.1.2018 den 13.53, Mumsy skrev:

Gratulerer :strix:

Takk 😊

På 1.2.2018 den 21.58, Meley skrev:

Gratulerer :D 

 

Takk 😊

---

Dagene går fort og lille F er straks en uke allerede 😍 Det er så koselig med et bittelite nurk i huset, og med en supersnill og stolt storesøster ❤

Vi hadde jordmorbesøk i går. F hadde lagt på seg 100 gram siden hjemreisen onsdag 😂 Så, foreløpig går amminga strålende - og det bare på en side. Den andre siden er trøblete, jeg forsøker med skjold, men ikke så lett. På sykehuset fikk hun til skjoldet, men hun får det sjelden til nå 🤔 Men, jeg pumper det fire ganger for dagen for å opprettholde litt produksjon der i tilfellet hun plutselig tar den 😂 

I ettermiddag hadde vi et vennepar på barselbesøk, det var koselig. Jeg ble kjent med de i permisjon med K, de har en jente fem dager yngre 👍 

Merker det er travlere med to selvsagt, alltid en som må tas vare på. Den minste sover jo stort sett, men når hun er våken må jeg jo være der 100% tilstede siden det må ammes 😂 Storesøster er superstolt og snill, men litt merker vi dersom hun føler seg oversett- det prøver vi selvsagt å unngå da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Fantastisk å lese at miniprinsessen er kommet :ninuskapus: Ikke stress med ammingen! Bare gjør så godt du kan og orker, og jeg anbefaler den ammegruppen på Facebook. Er alltid noen som sliter med det samme, og det er det litt trøst i :) Dessuten er det mange gode råd! Så lenge hun legger på seg så fungerer jo ammingen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 20.03, Carouselle skrev:

Gratulerer så mye! Fantastisk å lese at miniprinsessen er kommet :ninuskapus: Ikke stress med ammingen! Bare gjør så godt du kan og orker, og jeg anbefaler den ammegruppen på Facebook. Er alltid noen som sliter med det samme, og det er det litt trøst i :) Dessuten er det mange gode råd! Så lenge hun legger på seg så fungerer jo ammingen! :) 

Takk 😊 Ja, du har helt rett angående ammingen. Kjenner det er heeelt annerledes denne gangen. Ammingen går helt av seg selv, og jeg stresser ikke 😊

På 6.2.2018 den 8.51, MarianneE skrev:

Gratulerer så mye! ❤

Takk for det 😊

---

Dagene går som vanlig veldig fort, men er veldig fine 😍 Lillesøster (F) sover stort sett hele natten, kun avbrutt av et par måltider. Måltider som jo er lettvinte siden det bare er å stappe inn en pupp 🙈 Sover mye på dagen også, har foreløpig sine våkenperioder litt på morran og ettermiddagen. Lar hun ligge å slumrespise en del i disse periodene, sikkert stikk i strid med en del sine råd. Men, denne gangen gjør jeg alt som føles rett for oss 👍👌 Hun blir båret når det trengs, bysset og koset med. Legges ned når hun sover, sover hun videre er det deilig med litt egentid, men skrikee hun så tar vi opp 😊 

Storesøster er ekstremt pappajente om dagen, og spesielt når lillesøster ammer vil hun helst ikke til meg. På ettermiddagen går det litt bedre, og vi prøver å ha en periode hver dag hvor pappa tar lille og jeg store. Har også hentet henne de siste dagene i barnehagen, så vi får litt tid sammen. Merker det er litt sårt at det ikke er meg hun kommer til når det er noe... 

Vi har fremdeles ikke vært ute av huset med F, da det rett og slett er for kaldt. 10-15 minus og vind er ikke noe for en bebi på en drøy uke 😑 Men i morgen skal vi på helsestasjonen, K skal ha 18mnd kontroll og F sin andre veiing. Spennende med begge to. Storesøster har jo en enorm appetitt 😂 I tillegg til appetitt så har hun definitivt talegavene i orden, makan til skravlebøtte😂 Gjør seg veldig godt forstått og for hver dag merker både vi, besteforeldrene og barnehagen ny ord😍 Blir skikkelig stolt ❤ 

I tillegg til å være mamma får jeg tid til å være meg selv også, det er deilig. Gruer meg litt til at mannen begynner på jobb igjen om ei uke, spesielt med tanke på kveldsvakter og legging av K med en ofte våken F.. Moren min kommer neste uke og blir ei uke, så problemet blir utsatt en uke, men allikevel.. en fattig trøst er at det jo er maaange som har det sånn og mye verre situasjoner også! Går seg nok til etterhvert 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid til en liten oppdatering mens lillesøster ligger på armen og slumrer etter mat 👌(avbrutt av bleieskift, vugging og nå ny runde mat 😂).

Ting går veldig fint 😊 Hatt ei fin helg med besøk både lørdag og søndag. Lørdag var vi ute med F i vogn for første gang, K var ute og lekte på lekeplassen (uteområdet til barnehagen). Ble ikke så lenge i vogn for F sin del, men gikk bedre enn forventet 😂

Amminga går bra, eller dvs vi skal på ekstraveiing onsdag da hun på fredagens kontroll hadde gått opp 120 fremfor det ønskelige på 150 gram på 6 dager. Kjenner jeg blir litt irritert over at det fremlegges som et problem, det har gjort meg veldig stresset på om hun er sulten hele tiden. Men, hun har ca 7 bleier i døgnet, sover aldri strekk på mer enn 3 timer, stort sett fornøyd når hun er våken og virker veldig våken når hun er våken. Så jeg trooor det går bra, tvilen melder seg alltid på kveld og natt 😑 Ammer bare fra høyre side og pumper vesntre. Har tilbudt det jeg pumper etter noen amminger, hun tar litt på skje, men virker ikke så interessert. 

Storesøster er verdens herligste om dagen 😍 Selv om hun nok foretrekker pappa for tiden er hun glad i meg og bebi også 😉 I morgen kommer moren min, det blir stas for K. Planlegger å sette henne i sving med middagslaging for nedfrysing, mtp samboer sine kveldsvakter. Greit med ferdige middager når jeg blir alene med to små 👌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
5 minutter siden, maja87 skrev:

Tid til en liten oppdatering mens lillesøster ligger på armen og slumrer etter mat 👌(avbrutt av bleieskift, vugging og nå ny runde mat 😂).

Ting går veldig fint 😊 Hatt ei fin helg med besøk både lørdag og søndag. Lørdag var vi ute med F i vogn for første gang, K var ute og lekte på lekeplassen (uteområdet til barnehagen). Ble ikke så lenge i vogn for F sin del, men gikk bedre enn forventet 😂

Amminga går bra, eller dvs vi skal på ekstraveiing onsdag da hun på fredagens kontroll hadde gått opp 120 fremfor det ønskelige på 150 gram på 6 dager. Kjenner jeg blir litt irritert over at det fremlegges som et problem, det har gjort meg veldig stresset på om hun er sulten hele tiden. Men, hun har ca 7 bleier i døgnet, sover aldri strekk på mer enn 3 timer, stort sett fornøyd når hun er våken og virker veldig våken når hun er våken. Så jeg trooor det går bra, tvilen melder seg alltid på kveld og natt 😑 Ammer bare fra høyre side og pumper vesntre. Har tilbudt det jeg pumper etter noen amminger, hun tar litt på skje, men virker ikke så interessert. 

Storesøster er verdens herligste om dagen 😍 Selv om hun nok foretrekker pappa for tiden er hun glad i meg og bebi også 😉 I morgen kommer moren min, det blir stas for K. Planlegger å sette henne i sving med middagslaging for nedfrysing, mtp samboer sine kveldsvakter. Greit med ferdige middager når jeg blir alene med to små 👌 

Herlig å lese dagboken din. Jeg venter min første i August. Siste dagene har vært tunge og da er det så godt å lese om flotte mammaer som deg, som stortrives med spebarn.

Skjønner godt at du blir stresset over at helsepersonell ser på dette med vekt som et problem. Alle barn er jo så forkjellige, og alle kan ikke ha samme utvikling de første seks dagene tenker jeg. 

Masse lykke til og gratulerer med den lille 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, førstedamen skrev:

Herlig å lese dagboken din. Jeg venter min første i August. Siste dagene har vært tunge og da er det så godt å lese om flotte mammaer som deg, som stortrives med spebarn.

Skjønner godt at du blir stresset over at helsepersonell ser på dette med vekt som et problem. Alle barn er jo så forkjellige, og alle kan ikke ha samme utvikling de første seks dagene tenker jeg. 

Masse lykke til og gratulerer med den lille 😀

Hei 😊 Hyggelig med besøk i dagboka 😊 Takk for det 😊

Gratulerer med bebi ombord 👌 Det blir stas, og det blir slitsomt til tider - men det er superverdt det 😍 Var tøffere å få første enn nå nr. 2, vet hva jeg gikk til 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
8 timer siden, maja87 skrev:

Hei 😊 Hyggelig med besøk i dagboka 😊 Takk for det 😊

Gratulerer med bebi ombord 👌 Det blir stas, og det blir slitsomt til tider - men det er superverdt det 😍 Var tøffere å få første enn nå nr. 2, vet hva jeg gikk til 😂

Takk takk ☺

Ja litt slit må man nok bare regne med. Håper jo det er verdt det ja! (Litt nervøs førstegangsmor) 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tid til en liten oppdatering her i boka mi mens lille F spiser/sover i fanget mens snørret bare surkler -jepp, tre uker og forkjøla🙈  Tidlig krøkes som lillesøster til barnehagejenta 😂 Heldigvis var det verst i går og ser ut til å gå over om ikke så lenge.. 

Forrige dagen dro mamma etter å ha vært her ei uke. Mye god hjelp med å underholde K og fylle fryseren med kake, boller og middag 😎 Men, litt ålreit å bli alene igjen også 😊

F var på ny vektkontroll på tirsdag, hadde gått opp 120 gram så det var innafor. Amminga går som nevnt fint på den ene siden, mens jeg pumper den andre og gir dette på kopp etter amming. Målet er å få henne til å amme på begge sider selvsagt, men orker ikke presse på. 

K er heeeerlig det meste av tiden. Snakker konstant, og det meste er forståelig. Leker masse, liker å se barneTV (🙈 ) og er stort sett lett å ha med å gjøre. Glad i mat (i overkant glad i mat, så vi må faktisk begrense det..). 

Har ikke så mye tid til meg selv og mine ting, men det er vel sånn det må være 😉 Får allikevel både sydd og gjort småting. Vært lite ute av huset da, foruten helsestasjonen og henting/bringing til barnehagen av og til. Foreløpig har jeg ikke måtte ha med meg F på sistnevnte, og besteforeldrene har tilbudt seg å hente når mannen har ettermiddagsvakter fremover. Vi bor veldig nærme barnehagen, ser nesten taket hjemmefra, men godt å slippe dra henne ut i vinterværet. 

I morgen kommer bonusdatteren på 9 år på vinterferie hit, da blir det fult hus 😅 

Formen er fin etter fødsel, nå snart fire uker etter (tiden går fort!). Men gleder meg til å trene/ bevege meg mer etterhvert som amming ikke må skje nonstop 😂 Vekta er godt under startvekt før svangerskap, til tross for at jeg spiser ofte og masse! Amming krever helt klart mer mat altså 🤔

F våken 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Amming 24/7.. Ny vektkontroll av F i dag, gruer meg 🙈 Føles ut som eksamen hver gang! Hun går ikke så mye opp hver uke, har ligget på ca 100 gram. Jeg ammer og gir litt på kopp etter noen amminger (pumpet mm). F virker i fin form, og har mange bleier så jeg tror ikke hun egentlig får for lite, men det er jo vanskelig å vite 🤔

Syns dagene går veldig fint, selv om de går fort og av og til er ganske hektiske. Spesielt denne uken for da ha samboer tre kveldsvakter = tre kvelder alene med to små 😅 Legging gikk fint i går. Legger  med F på armen, som regel ammer jeg. K tøver litt, men klart det er litt ekstra uromoment å skulle sove med en bebi ved siden av som smatter og promper 😂 

På tide å putte F oppi sjalet så jeg får gjort litt her hjemme 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Plutselig var det gått ti nye dager! Ikke akkurat sånn at denne dagboken krever mye oppfølging, men er jo ålreit ha en sted å skrible ned litt 😂

Sitter i sofaen med F ammende/sovende på armen. Storesøster har jeg fått i seng og søvn, i dag på en halvtime - i går tok det 1 time så er godt fornøyd 👌

Samboer har jobbhelg, så nå venter lørdag og søndag alene med begge to i ti timer hver sin dag 😅 Har gardert meg med litt hjelp/besøk ihvertfall i morgen 😉 

Dagene går med til bebi og barn, hobby med bebi i sjalet og det som måå gjøres av husarbeid. 

F hadde 6ukerskontroll på onsdag og hun hadde gått opp over 200 gram (230 faktisk), så det var selvsagt godkjent og jeg kjenner at mange kilo bør har falt av skuldrene mine. I tillegg har hun begynt å amme fra «dummepuppen» også så nå slipper jeg å pumpe også! Fantastisk ❤

Og som om ikke alt det var nok, hadde jeg en vellykket trilletur på 40 minutter i formiddag. Dvs. hun våknet mot slutten så jogget nesten siste biten når hun skrek 😂

K er så herlig! Babler og snakker i vei. Listen over ord og små setninger hun sier er så lang at jeg ikke holder følge lenger 😅 Synger, danser, er opptatt av lillesøster, rydder, ler og er fantastisk 😍 Jeg nyter hvert øyeblikk med F altså, men oppriktig sagt så er tiden  K er inne i mye mer givende 😂🙄 Tiden går utrolig fort, plutselig er vi der 🙈

Mandag skal jeg på etterkontroll til jordmor. Vet at spm om prevensjon videre kommer opp så før samboer dro på jobb spurte jeg om han fremdeles var bestemte på at 2 er nok. Han er nok det altså, i hvertfall i nær fremtid. 

F våkner, får ta en økt en ved en annen anledning 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Såå lenge siden sist. Litt i tvil om jeg gidder skrive  noe engang 😂 

Men, Siden jeg har logget meg inn kan jeg jo skrive noen punkter fra den siste tiden for min egen del 👌 Telefonen min er knust så mulig det blir skrivefeil her 😎

*Lillesøster F ble tre mnd i går 😱 Tiden flyyyr! For to dager siden snudde hun seg rundt, fra rygg til mage, deretter over på rygg til andre siden 👏 Etter det, nada 😂

*Hun veier gjennomsnittlig 👍

*F smiler og pludrer mye. Svært sjelden skriking. 

*F sover hele natten (litt spising selvsagt)

* Kmekt vpgnkoden. I går sov hun 4! Timer i den. I dag sovnet hun i en stillestående vogn 👌

*Storesøster babler og babler 😂 Har masse ord, korte setninger, synger og gjør seg godt forstått og forstår oss. 

*K elsker å være ute 😊 

* Livet går bra, stort sett god stemning i heimen. Men selvsagt tærer det av og til her og, men det er kortvarig. 

☀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...