Gå til innhold

Hverdagen med ny sjef i huset


maja87

Anbefalte innlegg

På 27.5.2017 den 20.04, Weebs skrev:

Wiii! :mynona:

Gratulerer! Så sykt spennende :yvonne:

 

På 27.5.2017 den 22.25, Småkjekset skrev:

Gratulerer :nigo::strix:

 

10 timer siden, Carouselle skrev:

Gratulerer så mye! :nordvesta: Det blir kjempespennende! :yvonne:

Takk for det folkens! 

For å være ærlig tenker jeg ikke så mye over det 😂 Vi har jo henda fulle for å si det sånn allerede 😉 Men, vi gleder oss og det er bare stas! 

Dessverre reiser jeg hjem til familien min i morgen pga at faren min er dødssyk og har blitt mye sykere de siste ukene, så det setter jo litt annet lys på det 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det var veldig trist! Skjønner at det ikke er så lett å glede seg over graviditeten i en slik tid. Sender noen klemmer din vei! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow! Jeg er dritmisunnelig og veldig glad på dine vegne :strix: Dette blir spennende :nigo: 

Trist å høre om faren din :( Håper det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2017 den 9.51, Carouselle skrev:

Oj, det var veldig trist! Skjønner at det ikke er så lett å glede seg over graviditeten i en slik tid. Sender noen klemmer din vei! :klem:

Takk for det ☺ Gleder meg allikevel altså, men ikke fult fokus på det.

På 31.5.2017 den 13.28, Mumsy skrev:

Gratulerer så mye med graviditeten! :laugh:

Veldig leit å høre om faren din.

Takk 😊

På 3.6.2017 den 20.53, LilleMy1989 skrev:

Woooow! Jeg er dritmisunnelig og veldig glad på dine vegne :strix: Dette blir spennende :nigo: 

Trist å høre om faren din :( Håper det går bra. 

Takk 😊 Ja, kan tenke meg du er misunner 😂 Din tur kommer 👍 

På 3.6.2017 den 22.10, Weebs skrev:

Nei, så trist :icon_frown: :klem:

Takk 😊

---

Hjemme hos foreldrene mine. Pappa er skikkelig dårlig, men lever enda. Han har forståelig nok ingen energi til K, selv om jeg skjønner det må jeg bare innrømme at det er litt sårt.. Det er nok vondt for han å vite at han aldri vil få se henne vokse opp 😕 

Planen var jo å si at jeg er gravid, selv om det kun er 3-4 uker på vei, men jeg velger nok å la vær. Tror nok det blir enda verre for han, nok en "ting" han ikke får oppleve liksom..

Bortsett fra at det er litt trist her, så prøver vi å kose oss! Samboer har også kommet, og i dag kom endelig sola tilbake etter tre regndager. Så, i dag skal K få smake på gress 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dagene går fort, selv om jeg syns de er litt trå😕 Pappa sovnet inn i går. Veldig ventet, og foreløpig tar jeg det helt fint. Jeg fikk sagt ordentlig hade til han kun tre timer før. 

Angående graviditeten har jeg vært en del kvalm og trøtt. Kvalmen har vært fraværende i dag. I det jeg skriver dette syns jeg å huske at jeg glemte ta Folat i dag, kanskje det har sammenheng? 

Vi har ikke fortalt noe her hjemme om at jeg er gravid. Det er liksom ingen hast, og fremdeles så langt frem. Tror termin er ca. 19. februar. Satt siste mensdag ca. 14 dager før jeg fikk to streker. Dvs at jeg er i uke 5, noe som jo kan stemme med testen jeg tok lørdag for over en uke siden, den viste 2-3. Hahaha!! Et haaav av tid 😂 Men, mange sier tiden går veeldig fort med nr. 2.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎13‎.‎06‎.‎2017 den 20.49, LilleMy1989 skrev:

Så trist å høre om pappaen din :hjerte: 

 

På ‎13‎.‎06‎.‎2017 den 23.00, MarianneE skrev:

Kondolerer ❤

 

På ‎14‎.‎06‎.‎2017 den 4.22, Småkjekset skrev:

Kondolerer :hjerte:

 

På ‎15‎.‎06‎.‎2017 den 10.37, Carouselle skrev:

Kondolerer :dagens-rose:

 

På ‎15‎.‎06‎.‎2017 den 17.33, Weebs skrev:

Kondolerer :hjerte: 

 

På ‎15‎.‎06‎.‎2017 den 22.50, Meley skrev:

Takk for det alle sammen :)

Det går egentlig ganske så bra. Vi kom hjem igjen på onsdag. Var veldig deilig å endelig komme hjem til eget hus og egen hverdag etter tre uker hos mamma og pappa (som jo var syk og så døde). Blir nok mer virkelig og rart etter hvert som tiden går og det merkes at han ikke lenger lever.

---

Ellers i livet går det ganske så greit egentlig. Selvfølgelig litt forkjølet - igjen! Syns jeg har vært det titt og ofte egentlig helt siden jeg ble gravid i 2015... Tror det skyldes underskudd på søvn... K er jo en skikkelig morgenfugl, dagen starter alltid klokken 05.. Tidligere har hun vært mye våken på kvelden og flere ganger på natten, men det er heldigvis blitt mye bedre. Så for dere som sliter der ut med for eksempel menn som tror det aaaldri blir bedre (@Weebs for eksempel :fnise:), det blir bedre!

Da vi var hos foreldrene mine begynte vi med at samboer lå i senga med K om natten og jeg på madrassen på gulvet. På den måten tenkte vi å avvenne nattammingen, for hun skal ha pupp når jeg er der. Og, det GIKK! Plutselig etter en natt eller to våknet hun ikke hver time lenger, maks 2 ganger og da fikk pappaen rugge henne tilbake i søvn. Da vi kom hjem skulle jeg legge henne. Med friskt mot la jeg henne i sprinkelsengen vi har inntil vår seng (den ene veggen av) og rugget henne. Sovnet på under fem minutter og sov helt til 03. Da fikk hun litt pupp og sov videre til 4.55.

Nå som mannen har permisjon står han opp med henne frem til sju, så er jeg oppe frem til jeg begynner på jobb 8.30. Skulle bare mangle. Når vi har hatt fri begge tar vi annehver dag og har byttet på å sove om dagen.

Oi, ble mye og langt om soving her, men godt å se om et år når vi står der igjen. Mitt tips er å ta det som det kommer, ikke som et stort prosjekt. Det kan snu fra den ene dagen til den andre uansett.. Håper allikevel at vi er på rett vei nå:mynona:

K er snart 11 mnd, men var på 10 mnd kontroll i dag. 9,8 kilo og 75 cm. Hun er i godt hold  (ikke tjukkebolle, men veeeldig glad i mat) og følger kurven sin perfekt. Går ikke av seg selv enda, men er en kløpper til å gå langs møbler, flytter seg fra møbel til møbel, raser i vei med gåvogn og er i full aktivitet. Selv om det er slitsomt av og til er det utrolig stas!

Er nå 7 uker på vei og det merkes.. Husker jo at jeg var trøtt sist og, men nå er det verre (kanskje ikke så rart). Og mat, nei det frister ikke. Brød er blæh! Fikk booket første kontroll i går, skal til fastlegen 20 juli. Sa det ikke hastet egentlig, bare at jeg ville til 12 uker pga blodprøve. Jordmor har ferie en mnd og vel så det så fikk fastlegen, helt ok det. Har liksom ikke like mye spørsmål som sist ;) 

Alt for nå - nå er det lunsj ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg ikke vært her inne på en evighet?! 

Først og fremst:  
Kondolerer med pappaen din. Det må gjøre så grusomt vondt selv om du var aldri så forberedt på det. Sender deg en kjempe stor klem! :hjerte:
Også: 

Gratulerer med nummer to i magen da! :nordvesta:
Så utrolig gøy! 
Man blir myyyyye mer avslappet med nummer to, som du sier; ikke så mange spørsmål som sist. :P  
Og graviditeten kommer mest sannsynlig til å rase av gårde, med en liten en hjemme allerede så har man ikke like godt tid til å gå rundt å ''være gravid'' på samme måte som man var med nummer en. 
Er 17mnd mellom mine og det har gått VELDIG fint hittil i alle fall. Bare å glede seg! 
:hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Hvorfor har jeg ikke vært her inne på en evighet?! 

Først og fremst:  
Kondolerer med pappaen din. Det må gjøre så grusomt vondt selv om du var aldri så forberedt på det. Sender deg en kjempe stor klem! :hjerte:
Også: 

Gratulerer med nummer to i magen da! :nordvesta:
Så utrolig gøy! 
Man blir myyyyye mer avslappet med nummer to, som du sier; ikke så mange spørsmål som sist. :P  
Og graviditeten kommer mest sannsynlig til å rase av gårde, med en liten en hjemme allerede så har man ikke like godt tid til å gå rundt å ''være gravid'' på samme måte som man var med nummer en. 
Er 17mnd mellom mine og det har gått VELDIG fint hittil i alle fall. Bare å glede seg! 
:hoppendeglad:

Takk, for både kondolanse og gratulasjon.

Helt sant at man ikke har tid til å tenke "jeg er gravid" hele tiden, det gjorde jeg jo med første :P Forrige dagen hadde jeg innmari hodepine, antakeligvis et migreneanfall. Men siden jeg ammer kan jeg ikke ta migrenemedisinen min så jeg saumfarte skapet etter paracet. Så sier samboer, " du kan jo ikke ta paracet". "EEh, jo er lov når jeg ammer det" sier jeg fornøyd. Han: "Du er jo gravid". Aha, stemmer det :a034:

Gleder meg veldig ja (når jeg husker det :fnise:). Godt å høre og lese at det går bra hos deg med to så tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan fint ta Paracet når du er gravid 😊 er Ibux man må være forsiktig med.

Fra felleskataloge under paracet: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎06‎.‎2017 den 9.38, LilleMy1989 skrev:

Men du kan jo ta Paracet når du er gravid? :)

 

På ‎30‎.‎06‎.‎2017 den 18.12, Meley skrev:

Du kan fint ta Paracet når du er gravid 😊 er Ibux man må være forsiktig med.

Fra felleskataloge under paracet: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet."

Jepp, vet jeg kan ta paracet når jeg er gravid og at det er ibux man skal være forsiktig med. Samboeren er dermed ikke like oppdatert ;-) Tok ikke da.. glemte hodepinen bort :P 

Da jeg var gravid sist sa jeg til en lege jeg var innom at jeg hadde tatt noen paracet (type 2 i forbindelse med smerter), hun (ei svensk, kanskje de er mer restrektive der?) ble helt i fistel! DET måtte jeg ikke ta! Jordmora bare ristet på hodet når jeg sa det... Selvfølgelig skal man jo begrense det til det som er nødvendig (det gjelder jo ellers også)...

---

Er ganske slitsomt om dagen.. Ikke hver dag, men mange av de :/ Sliter veldig med maten.. Mye sulten, men ingenting frister og jeg blir fort uvel. Det resulterer i at jeg nå i over en uka har drukket 1 iskaffe og dyttet i meg en sånn 5-pakning med mambotyggedrops-greier til frokost :plystre: Får i meg litt lunsj, og middag går greit. Ellers spiser jeg litt knekkebrød med smøreost... Søtsaker (sjokolade, kjeks, is, kaker, brus, saft osv) smaker groteskt! Leste i dagboken fra forrige gang at jeg heller ikke da likte det, men kan ikke huske at det var SÅ ille.. Men, vi er vel konstruert for å glemme :laugh: 

I morgen reiser jeg på min første jobbreise siden jeg fikk K. Gruer meg en del, men gleder meg også litt. Kanskje jeg får sovet og hvilt ut en natt (foruten 1-2 tisseturer da..). Er så redd for at K skal glemme meg, eller bli lei seg og tro jeg har dratt fra henne.. Helt tullete da, for antakeligvis tar hun det ikke så veldig tungt. Hun har det jo supert med pappaen :hoppe: Blir nok verst for meg :grine:

Fremdeles ikke fortalt noen om graviditeten, ja foruten ei venninne som bor et annet sted da. Hun fikk vite det først sist gang også. Vet ikke når vi tenker si det. Utover sommeren kanskje. Kanskje når det begynner å synes. Mange sier jo det synes tidligere andre gangen, håper egentlig ikke det. Sist kunne jeg skjule det til halvveis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte veldig godt å lese soveinnlegget ditt :) Man trenger å høre litt lykkelige historier når man er midt oppi det og ikke ser lys i enden av tunnelen! Her har nemlig minstemann begynt å våkne mange ganger per natt igjen, være lys våken midt på natten og starte dagen rundt 05. Det blir rett og slett for mye! Vi er helt ødelagte alle mann! Har jo vært gjennom dette før, men det var mye greiere sist. Og man glemmer så fort! Så takk for en liten "pep talk" rundt akkurat det :) Trengte det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...