Gå til innhold

Fra hvilket klokkeslett er det FORBUDT i din barnehage å spise frokost i barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er ok med grenser, iogmed at aktiviteter startet 9.30 i den bhg jeg jobbet i. Vi hadde frokost fra kl 8, de som ikke ville spise kunne sitte litt med oss, også fikk de leke. De fleste spiste opp innen 8.30, men man fikk sitte til 9 om man ville. Vi bare ryddet vekk maten, og så fikk man sitte i fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er frokosten i utgangspunktet over kl 9, siden vi da starter andre aktiviteter. I spesielle tilfeller kan barn spise senere, men de vil da gå glipp av aktiviteter. 

Hvis barn er veldig sultne utenom spisetid kan de få noen havrefras eller litt banan. Dette gjelder spesielt de minste, som har lavere terskel for sult.

 

Anonymkode: f069a...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost serveres mellom 730 og 900, barn som skal spise frokost i bhg må være levert senest 830. 

For øvrig hjelper 5-åringene til med rydding etter frokost. De er delt i fem par/grupper og har en dag hver. 

Anonymkode: cf2aa...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost er fra 08:15 til 08:45. De bør helst komme før 08:30 hvis de skal ha frokost. Men de får frokost selv om de kommer 08:45. Hvis de kommer senere får de ikke frokost. 

Anonymkode: b28f9...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår barnehage åpner 07:30, og de har frokost fram til ca 08:15, litt avhengig av antall barn som spiser.

Leverer du en skrubbsulten unge etter det får han/hun selvsagt spise, det er ikke noe "forbud". Men det er ikke lagt opp til at de skal spise etter den tid og er nok avhengig av at det er nok personale på jobb. Helt greit synes jeg.

Anonymkode: 9e329...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er frokost til 09:00. Men om barna ikke spiser opp frokosten de får med hjemmefra, kan de fp mer underveis om de blir sultne. Samme får de ofte brød litt utpå ettermiddagen fordi barna er sultne. Personlig mener jeg at bhg burde hatt ett mellom måltid i 14-15 tiden da det ofte blir lang tid fra lunsj til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kl 17 kommer securitas og jager alle treigingene fra frokostbordet og ut døren og låser. Da er det STRENGT FORBUDT å spise frokost i barnehagen.

Har aldri hørt om forbud, men når neste aktivitet begynner, så må selvsagt alle barna være ferdig å spise såpass tidlig at de får ryddet av bordet. Hvis ikke barnet klarer å fullføre maten sin på en time, så er han gjerne ikke så sulten.

Anonymkode: 287d5...5d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noe forbud har de vel ikke i vår barnehage. Men frokost serveres 7:45-8:45, de som skal ha frokost skal være der senest 8:30. Man får spise frem til kl 9 om man trenger det, men det er sjelden noen sitter så lenge. Klokka 9 er det samlingsstund, og da ryddes frokosten bort av de som ikke har samlingen den dagen. Har man ikke rukket å spise maten sin til da, så er man vel ikke så sulten akkurat da.

Vet det gjøres unntak om det er noe spesielt så klart, men da er det gjerne avtalt på forhånd (f.eks legetime og man ikke har spist frokost først, eller man spiste hjemme såpass tidlig at det trengs en "mellomfrokost"). Og er det noen som er "dødsultne" kl 9:45 så får de et knekkebrød eller noe selv om det bare er en time til lunsj.

Anonymkode: b10b3...847

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Minlillelykke skrev:

Hos oss er frokost til 09:00. Men om barna ikke spiser opp frokosten de får med hjemmefra, kan de fp mer underveis om de blir sultne. Samme får de ofte brød litt utpå ettermiddagen fordi barna er sultne. Personlig mener jeg at bhg burde hatt ett mellom måltid i 14-15 tiden da det ofte blir lang tid fra lunsj til middag. 

Vanlig med frukt rundt 2-3, de stedene jeg har erfaring med har Også gitt knekkebrød, yoghurt eller lignende. 

Generelt:

Ellers vil jeg si at det er pokker så respektløst å levere etter kjernetid, og forventer at barnehagen stiller med frokost (med spesielle unntak). Vi har 100 andre ting å gjøre enn å gi service til trege/slappe foreldre 

Endret av RompeRusk
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bhg får ungene spise når de kommer 0700-0830. Det er matpakke til frokost og til fruktmåltidet rundt kl 14. Er det noe spesielt, får de også spise utenom de faste måltidene, da på kjøkkenet. Femåringen min er skjelden særlg sulten til fruktmåltidet, men er ofte VELDIG sulten i firetida. Hun får spise resten av matpakka da. Og det er jeg veldig glad og takknemlig for, etter at de innførte å tilby henne i stedet for bare når hun kom på det selv, så har ettermiddagene våre blitt veldig mye koseligere 😊

Anonymkode: 9eea1...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det fra 07.00- 08-30. Litt dumt da datteren min på 10 år begynner 8.30 på skolen, og jeg kl 9 på jobb, men vi tilpasser oss deretter :)

Anonymkode: 1b67e...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost fra 6:45 til 08:30 felles på kjøkkenet for noen og andre har det på avdelingen. Like vel hender det stadig det kommer barn etter 8:30 som ikke har rukket frokost hjemme. Så lenge det ikke er mange så lar vi de spise ved bordet på avdelingen. Har sagt fra mange ganger og skrevet det i mail til foreldrene at frokosten er ferdig 8:30 på barnehagen.

Anonymkode: e2425...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss har vi frokost fra 7.15 til 8.45, men om noen kommer og ikke har spist kl 8.45, får de selvsagt spise. Vi kan bare ikke garantere at en av personalet har tid til å sitte sammen med det ene barnet å spise da. For øvrig har vi lunsj kl 11, så om man kommer kl 10 og ikke har spist frokost, får man ikke noe "ekstraservice". Det har vi rett og slett ikke mulighet til, da vi har fokustid fra 9.30 til 11.00.

Anonymkode: 848f9...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må barnet være levert senest 8.15 hvis han/hun skal spise frokost(må ha med matpakke selv). Det er fordi det etter 8.30 blir levert en del barn som har spist hjemme og det da blir litt dumt for de barna hvis de skal sitte å se på at andre får mat. Barn er jo litt sånn at de vil gjøre det de andre gjør. Synes det er helt greit. Lunsj er 10.30-11.00 ca. 

Anonymkode: 3f964...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer vi kl 9.00 og da er de vel egentlig akkuratt ferdig med frokosten, men de gir litt ekstra tid til frokost hvis noen ennå er tørst eller sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...