Gå til innhold

Feire bryllup på nytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å feire et nytt bryllup, altså med samme mann som han jeg allerede er gift med. Er det noen som har tanker eller erfaringer å dele om dette? 

Vårt forrige bryllup var veldig enkelt, med få av nære venner og familie tilstede. 

Grunnen til dette er at jeg nylig hadde kommet ut av en veldig dårlig periode med rus og en dårlig omgangskrets. Forholdet med familien var på denne tiden dårlig og jeg hadde nylig brutt med rusmiljøet. 

Jeg hadde en veldig stabil og lykkelig oppvekst, men slet med dårlig selvtilitt etter perioder med "mobbing" og utestengelser på ungdomsskolen - da jeg gikk på VGS fant jeg ut at jeg "blomstet" når jeg ruset meg og havnet etter hvert i et ganske dårlig miljø.

Han som i dag er mannen min har i stor grad hjulpet meg ut av dette og da vi giftet oss for fire år siden var det først og fremst en veldig impulsiv greie fra min side for å feire at livet endelig hadde blitt litt bedre. Vi hadde kun vært sammen i ett år på det tidspunktet. Vi hadde kun et par venner fra hans side til stede og noe av hans familie. Min familie ble ikke invitert. 

I dag er vi fortsatt lykkelige i forholdet, men livet mitt har endret seg veldig mye siden bryllupet. Jeg har fått igjen kontakten med min familie, har fått en god og trygg jobb, barn og nye venner. 

Har altså ikke noe å klage på, men har veldig lyst til å feire bryllupet på nytt. Først og fremst fordi de som står meg nærmest nå ikke var til stede forrige gang og jeg har lyst til å arrangere en stor fest for begges familie og venner nå som ting er stabilt og bra. Har også lyst til å hylle mannen min som har hjulpet meg mye. 

Men samtidig så tenker jeg at det også virker litt rart og overflødig å skulle feire en gang til? 

Anonymkode: addd7...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen erfaring med det, men jeg syns det høres ut som du har en god grunn for å ønske å feire på nytt. Kanskje dere kunne feiret 5 års bryllupsdag med en fest hvor dere inviterer de som dere i dag ville invitert i et bryllup? Og så ville jeg nok informert om hvorfor dere gjør det fordi en ekstra bryllupsfest helt utav det blå kanskje virker rart på mange. Bakgrunnen for hvorfor du ønsker en ny feiring er jo egentlig grunn nok til å feire i seg selv ;)

Anonymkode: 56673...441

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke feire bryllup, men dere kan jo bare ha en fesf? Kanskje en bursdag?

Anonymkode: fce85...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 års bryllupsdag!! Da blir det en naturlig grunn til å feire :D ! 

 

Anonymkode: 89acf...acf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å gjøre det i kirka går det veldig fint an. Jeg har gjort det. Fikk stadfestet ekteskapet på nytt og gav nye løfter. Fint, men hjalp ikke mye. Ble slikt 2 år etterpå:)( takk gode gud for det).

Anonymkode: 5f858...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...