Gå til innhold

Adventstråden - mens vi teller oss til jul


Dr. A. Kula

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Natta fra 15. til 16. Desember:

The best laid plans of mice and men ... I år ønsker jeg meg evnen til å si "Nei" når det kommer forespørsel om arbeid og tidsfrist = i morgen. Nå sitter jeg her med nytrukket kaffe og belager meg på ei natt i oversettelses øyemed for å rekke deadlinen i morgen. 

Dessuten har bihulebetennelsen meldt sin smertefulle ankomst. Blir jo selvsagt ikke jul uten feber og hodeverk, snørr og hoste. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Natta fra 15. til 16. Desember:

The best laid plans of mice and men ... I år ønsker jeg meg evnen til å si "Nei" når det kommer forespørsel om arbeid og tidsfrist = i morgen. Nå sitter jeg her med nytrukket kaffe og belager meg på ei natt i oversettelses øyemed for å rekke deadlinen i morgen. 

Dessuten har bihulebetennelsen meldt sin smertefulle ankomst. Blir jo selvsagt ikke jul uten feber og hodeverk, snørr og hoste. 

 

 

Uff da! :xpb_knuddel: Sett ut jobben til en kollega?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 minutter siden, Overrasket skrev:

Uff da! :xpb_knuddel: Sett ut jobben til en kollega?

Det går dessverre ikke. Jeg er den eneste i teamet som har teknologi som spesialfelt. Og siden dette er en hastesaker, har vi ikke tid til å ta ettersjekk av terminologi og hvorvidt sakene er korrekt oversatt fra et teknisk ståsted. Men jeg slipper heldigvis unna språkvask og korrekturlesing. Der har vi andre i teamet som er tusen ganger bedre enn meg. 

Men takk for omtanken og forslaget. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det går dessverre ikke. Jeg er den eneste i teamet som har teknologi som spesialfelt. Og siden dette er en hastesaker, har vi ikke tid til å ta ettersjekk av terminologi og hvorvidt sakene er korrekt oversatt fra et teknisk ståsted. Men jeg slipper heldigvis unna språkvask og korrekturlesing. Der har vi andre i teamet som er tusen ganger bedre enn meg. 

Men takk for omtanken og forslaget. :klem: 

Lykke til da! Føler med deg, i fjor jobbet jeg døgnet rundt i to uker helt frem til kl 23:00 lille juleaften. Må man så må man. Dette fikser du :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det går dessverre ikke. Jeg er den eneste i teamet som har teknologi som spesialfelt. Og siden dette er en hastesaker, har vi ikke tid til å ta ettersjekk av terminologi og hvorvidt sakene er korrekt oversatt fra et teknisk ståsted. Men jeg slipper heldigvis unna språkvask og korrekturlesing. Der har vi andre i teamet som er tusen ganger bedre enn meg. 

Men takk for omtanken og forslaget. :klem: 

Lykke til med jobben. Håper du får deg en velfortjent hvil i morgen da. (og en liten julebonus høres fortjent ut)

Og ett spørsmål, vet du hvorfor jeg ikke får varsel når du skriver i tråden? Jeg har aldri blokkert noen (i hvertfall ikke så jeg vet om), så jeg lurte på om du har noen spesielle innstillinger som forårsaker dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
7 minutter siden, Overrasket skrev:

Lykke til da! Føler med deg, i fjor jobbet jeg døgnet rundt i to uker helt frem til kl 23:00 lille juleaften. Må man så må man. Dette fikser du :duskedame:

Oi! Det må ha vært et blodslit. Men som du sier - må man, så må man. Her er det bare å bite tennene sammen, brette opp skjorte-ermene og gyve løs. 

Akkurat nå, Dr. A. Kula skrev:

Lykke til med jobben. Håper du får deg en velfortjent hvil i morgen da. (og en liten julebonus høres fortjent ut)

Og ett spørsmål, vet du hvorfor jeg ikke får varsel når du skriver i tråden? Jeg har aldri blokkert noen (i hvertfall ikke så jeg vet om), så jeg lurte på om du har noen spesielle innstillinger som forårsaker dette?

Tusen takk! Julebonusen kommer først i januar - men da er det jo salg, så de pengene får garantert bein å gå på :biggrin: Dessuten er det kjekt å vite at jeg ikke starter 2017 fullstendig på bar bakke. 

Det vet jeg ærlig talt ikke. Jeg har heller ikke blokkert noen. Men nå har det jo vært mye krøll med KG den siste tiden, så kanskje det er noe med selve systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket inn noen julegaver i natt (konfekt) mens jeg nynnet (stille) på julesanger.

Og jeg bevilget meg en konfekteske til meg selv også :)

Jeg ønsker dere en fin natt og en fortsatt fin adventstid :hjerte:

God bedring til @Lafemmemauvaise :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
28 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Jeg har pakket inn noen julegaver i natt (konfekt) mens jeg nynnet (stille) på julesanger.

Og jeg bevilget meg en konfekteske til meg selv også :)

Jeg ønsker dere en fin natt og en fortsatt fin adventstid :hjerte:

God bedring til @Lafemmemauvaise :klem:

Tusen takk! :blomst: og :klem: 

Og ingenting er som å gi seg selv en konfekteske. Jeg er sterk forfekter av at man skal gi seg selv en presang hver eneste dag - en kopp kaffe, et eple, nye sko - eller ei konfekteske. Kun fantasien setter grenser. 

Ha en god natt og fin adventstid, du med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev:

Tusen takk! :blomst: og :klem: 

Og ingenting er som å gi seg selv en konfekteske. Jeg er sterk forfekter av at man skal gi seg selv en presang hver eneste dag - en kopp kaffe, et eple, nye sko - eller ei konfekteske. Kun fantasien setter grenser. 

Ha en god natt og fin adventstid, du med :) 

Tusen takk :hjerte:

Det er svært kloke ord du formidler her. Man skal gi seg selv nytelser, gjerne mange nytelser pr dag. Det er svært positivt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16nde desember 

To tredeler av adventstiden har nå passert. Litt rydding er unnagjort, litt adventspynt er tatt frem, noen kaker er bakt, men mye står igjen enda.

Men nå er graven stelt og kransen på plass. Vondt og vakkert. Skal innom igjen senere og tenne nye lys.

Innen helgen senker seg blir det full fart med kaker og presanger, og Snøfall på TV sammen med minsten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle er klar over at julestjerner i vinduet og advendtsstaker i vinduskarmen tilhører, ja nettopp, adventstiden, og skal FJERNES når adventstiden er over! Etter 4. søndag i advent er det bort med alt, i hvert fall senest om formiddagen julaften!! Adventspynt i romjulen er rett og slett en misforståelse man har begynt med i "moderne" tid.

Endret av Leifern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

16./17. Desember: Sendte avgårde fire oversettelser. Skal kjøpe alt av julegaver og alt som står på handlelista fra mamma og pappa (ymse tørket frukt, tysk julekonfekt, sjokolade osv.) i dag (lørdag). Må også vaske og støvsuge leiligheta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. desember.

Gårsdagen gikk med til litt jobb og et besøk hos fysioterapeut . Formen hos både husets herre og meg er på god vei opp til normalen så igår ble det også laget vaniljeis til julaften. 9åringen fikk oppgaven med å vaske benk og skap i gangen, legge på juleduker og hun satte frem litt julepynt. 

Jeg fikk skrubbet utsiden av kjøkkenskap, vasket over lister, karmer og slikt på kjøkkenet. Il Divo sin juleplate på CDspilleren, kransekakestenger fikk på seg sjokolade, noen av dem havnet i poser som skal gies bort og det ble konstatert at vi må lage litt mer kransekakestenger siden jeg og gir bort noe. 

Igår var en skikkelig koselig ettermiddag med juleforberedelser, akkurat slik det skal være. 

Idag fortsetter vi, jeg tar med meg 9åringen på litt juleshopping etter et par ting for å få ferdig julegave til jobbjentene, røde lys, litt småting bare.  Etter det fortsetter jeg med klut og grønnsåpe i stua. 

Blir vel ferdig i tide i år og. ☺

Endret av MarianneE
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17ende desember 

Hvem vet hva dagen bringer?

Eller posten. 

Burde sendt ut julekort, for det er så deilig og hyggelig å få selv. Mye kjekkere enn et digitalt på FB eller i epost. Men nå rekker vi ikke det i år heller. Kanskje vi lager noen og kjører rundt til lokale beboere, men strekker tiden til?

En stor takk til alle som sender kort i posten. Det settes umåtelig pris på.

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.12

Har endelig fått handlet inn de siste julegavene i dag og holder på å pakke de inn. De første pakkene blir alltid veldig fine, så kan man se på innpakningen at jeg har blitt mer og mer lei når man har pakket inn gave nr 20 :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Leifern skrev:

Håper alle er klar over at julestjerner i vinduet og advendtsstaker i vinduskarmen tilhører, ja nettopp, adventstiden, og skal FJERNES når adventstiden er over! Etter 4. søndag i advent er det bort med alt, i hvert fall senest om formiddagen julaften!! Adventspynt i romjulen er rett og slett en misforståelse man har begynt med i "moderne" tid.

Hva har julestjerner med adventstiden å gjøre? Julestjerner kan man ha stående fremme hele året. Jeg har både hvite og røde. Sent på sommeren/tidlig på høsten lar jeg disse få kortere dager og når det nærmer seg jul igjen, er høybladene like fine som de var da plantene var nye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...