Gå til innhold

Adventstråden - mens vi teller oss til jul


Dr. A. Kula

Anbefalte innlegg

10nde desember.

Nå begynner det å bli litt julegnist og stemning, så det blir kanskje litt julebakst i dag. Og kanskje noen gaver.

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 desember!

Jeg og småen har lett etter julestrømpe, men vi ble ikke enige :fnise: Så da gikk vi bare å så på dyrene i dyrebutikken :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11. desember 

Ingen julebakst i går likevel, men så ble det i dag i stedet. 3 lys tent i adventstiden, så nå er det på tide å tenke litt på presanger også.

Julestemning begynner å snike seg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12te desember.

Er nok litt tidlig for denne karen å begynne juletrepyntingen, må i hvertfall somle seg avgårde å kjøpe ett først. Men det blir ikke i dag.

I dag vil jeg bar egi litt ros til en forumbruker som alltid er så positiv, vennlig og gald, og som sprer glede og juleglede rundt seg. Desverre har hun slitt med noe sykdom som ikke helt har sluppe taket, så jeg vil ønske @An0nymBruker god bedring.

Og tusen, hjertelig takk for innsatsen du legger ned i telletrådene "mine" for at skal fortsette. Det setter jeg veldig stor pris på. 

Du får dagens rose :dagens-rose: og en god bedring klem :klem:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. desember

Tusen takk @Dr. A. Kula for omsorgsfulle og vakre ord og klem :blomst:

Tusen takk til deg og dere andre for det dere deler her i denne fine tråden :hjerte:

Formen er litt bedre, og jeg har greid å vaske litt til jul.

En venninne og jeg skal en liten tur til et kjøpesenter en dag jeg blir i form til det; mest for å se men vi finner nok noen fine julegaver å kjøpe også :tree:

Jeg ønsker dere alle en fin og stemningsfull adventstid uten travelhet og stress, og at dere tar dere tid til å slappe av og nyte fine stunder :hjerte:

:klem:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13nde desember

Lucia dagen. Blir visst ingen lussekatter i dag. Kanskje jeg må ta en tur innom butikken (bakeriet) på vei hjem for å sikre meg litt Lucia stemning. Rart å ikke ha planer med barna som pleier å gå i Lucia tog. Må kanskje improvisere litt for å finne frem til rette stemningen. Så blir det spennende om Lucia inkluderes/omtales på Snøfall i barne-TV i kveld?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14. desember

Jeg har pakket inn en del julegaver i natt. Det var en fin ting å gjøre når jeg ikke var trøtt nok til å sove :) Mange av gavene er av ull, og gavene er ting som jeg vet at mottakerne får mye glede og nytte av :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14nde desember

Kun 10 dager til julaften er plutselig her. Begynner å bli liten tid til å komme i mål med gaver og baking, men erfaringsmessig blir det jul likevel. Jekka en alokoholfri juleøl i går, for å få opp stemningen, og det hjalp litt. Får vente med en skikkelig en til helgen.

Ha en fortsatt god adventstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

14.12

I dag har jeg pakket inn jule presanger mens jeg hørte på julesanger :tree:

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

1. til 14. Desember: Jobb, jobb, jobb. Tidsfrister fra helvete og masse hastesaker. 

- Bakte kakemenn, men har spist opp alle (kaffe og kakemenn gjør arbeidet rett så lystbetont)
- Har ikke den ringeste peiling på hva jeg skal kjøpe i julegave til folket. Dessuten reiser jeg hjem den 19., så nå begynner det å haste.
- Vet ikke om jeg gidder å pynte julekvisten. Men J. R. R. Tolkiens julebok skal frem. 
- Har overhodet ikke julestemning. 

Men en fin julesang fra naboen hjelper kanskje på:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De siste dagene har gått med til vond hals, feber, skikkelig dårlig form på både meg og husets herre. Ikke en eneste julete ting har blitt gjort siden søndag. Jula har føltes som om den er måneder unna.

Idag våknet jeg og kjente at "sykdomståka" har lettet litt. Det skal da bli jul her i år og.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. desember:
Etter mye leting og diskusjoner, har familien fått juletrærne i hus. I år blir det 2 stykker. Ett i stuen og ett i hallen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Honey Dew skrev:

15. desember:
Etter mye leting og diskusjoner, har familien fått juletrærne i hus. I år blir det 2 stykker. Ett i stuen og ett i hallen :)

Å, herlig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15nde desember 

Skulle bli en ryddedag. Ble ikke det, men fikk kvittet oss med noe skrot likevel. En annen type juleforberedelser. 

Avslutter kvelden med Nissefar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...